15-lecie Play

15-lecie Play na polskim rynku – operator przypomina o swoich początkach

2 minuty czytania
Komentarze

Wczoraj Play obchodził swoje 15-lecie na polskim rynku. Rocznica nie wzbudziła jednak większego rozgłosu, co ma związek z decyzją podjętą przez fioletowego operatora. Warto przypomnieć najważniejsze fakty z historii Play – najmłodszego z telekomów będących w tzw. wielkiej czwórce.

15-lecie Play – jak to się zaczęło?

16 marca 2007 roku, po wcześniejszych testach sieci, Play oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Fioletowy operator uznał, że w związku z wojną za wschodnią granicą Polski nie będzie hucznego świętowania tej rocznicy. Zamiast tego Play opublikował wspomnienia swoich pracowników, którzy pamiętają początki działalności telekomu.

  • Zanim Play był Playem, był „nadchodzi 4”. Pamiętam, że w gronie najbliższych koleżanek i kolegów zastanawialiśmy się, jaka będzie nazwa (i barwy) nowego, czwartego operatora […]
  • Z pierwszego okresu w Play pamiętam ducha przygody, wspólnoty i poczucia, że wszystko jest możliwe […] To, że możemy wymyślić tego Playa po swojemu. Że wszystko da się po prostu dogadać i załatwić, a nie tworzyć najpierw 500 slajdów […]

W 2007 roku fioletowy operator wprowadził taryfę roamingową Eurotaryfa, a także oferty MIX i Biznes. Liczba klientów w tamtym czasie wynosiła zaledwie pół miliona. Rok później telekomowi udało się pomnożyć ten wynik przez cztery. Ofertę wzbogacił Play Online (który kilka lat później zmieni się w Play Internet) dający dostęp do internetu mobilnego. W 2010 roku fioletowy operator miał już ponad 5 milionów klientów, 1000 punktów sprzedaży w całej Polsce oraz wprowadził Stan Darmowy – bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci. Rok później Play uruchomił 4G, zainaugurował działanie Red Bull MOBILE i pochwalił się zasięgiem na całej linii warszawskiego metra.

Czytaj także: Dokumenty Google pomogą przy redagowaniu wiadomości e-mail

W 2013 roku liczba klientów Play przekroczyła symboliczne 10 milionów. Zadebiutowały również formuły S, M oraz L. Rok później wartość marki Play była szacowana na 2 miliardy złotych. W 2015 roku 75% populacji Polski było w zasięgu fioletowego LTE. W następnych latach pojawiają się kolejne formuły, debiutuje również telewizja Play NOW. W 2020 roku Play przejmuje Virgin Mobile Polska, z kolei kontrolę nad akcjami fioletowego operatora przejmuje Grupa Iliad. Rok później transakcja zostaje sfinalizowana. Tak dochodzimy do najnowszej historii telekomu. Na koniec 2021 roku Play ma 9766 stacji bazowych oraz podpisaną umowę nabycia 100% udziałów w UPC Polska. Kilka dni temu zgodę na tę transakcję wyraziła Komisja Europejska.

źródło: Blog Play

Motyw