Grafika z gradientem koloru od fioletu do turkusu z logo UPC Polska w zielonym kółku po lewej stronie i napisem PLAY w fioletowym prostokącie po prawej.
LINKI AFILIACYJNE

Klienci skarżą się na jakość usług po fuzji UPC Polska i Play. „Dwa, trzy razy dziennie rwie mi połączenie”

5 minut czytania
Komentarze

W sierpniu operator sieci Play, spółka P4, kupił firmę UPC Polska. Od września Polacy korzystający z internetu dostawcy skarżą się na niższą jakość połączenia i niestabilne łącze, uniemożliwiające korzystanie z sieci bez zakłóceń. Skargi trafiły do UOKiK i niestety – jest ich coraz więcej.

Klienci skarżą się na jakość usług po fuzji UPC Polska i Play – Spis treści

Fuzja Play i UPC Polska

fot. Play

31 sierpnia 2023 roku UPC stało się częścią spółki P4. Operator sieci Play, podpisał umowę dotyczącą nabycia 100% udziałów w UPC Polska za kwotę 7 mld złotych. Celem tej transakcji było przyspieszenie inwestycji w sieci światłowodowe oraz rozwój najnowocześniejszych sieci, usług mobilnych i szerokopasmowych. Połączenie dwóch firm miało przyczynić się do cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i przynieść korzyści zarówno konsumentom indywidualnym, jak i biznesowym.

Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2023 r. dostawcą usług telekomunikacyjnych i administratorem Państwa danych osobowych w ramach umów zawartych z UPC Polska sp. z o.o. jest: P4 sp. z o.o., ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa

– brzmiał jeden z e-maili do klientów.

Klienci UPC Polska automatycznie stali się klientami Play, co wynikało z rozsyłanych do nich wiadomości. W kolejnych tygodniach po fuzji informowano o braku możliwości przedterminowego zakończenia umowy bez konsekwencji. E-maile, które pojawiły się w skrzynkach konsumentów dotyczyły także wymiany routerów Play.

Pierwsze skargi do UOKiK

Pomimo szczegółowej mailowej komunikacji z klientami, nie wszystkim spodobało się funkcjonowanie operatora po fuzji dwóch firm. Już we wrześniu klienci narzekali na jakość usług Play po tym, jak spółka przejęła użytkowników UPC Polska. Co prawda skarg było wtedy jedynie kilka, ale zostały zgłoszone do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), więc instytucja miała obowiązek się im przyjrzeć.

Do Urzędu trafiło kilka skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług czy rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm.

Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Okazuje się, że od jesieni sprawa nie ucichła, a do UOKiK wpływają kolejne skargi na jakość połączenia internetowego po zmianie właściciela UPC Polska. Jak podaje portal Wirtualne Media, w komentarzach pod artykułami wiele osób żaliło się, że łącze nie jest stabilne, ma niską prędkość, transfer danych spada, a podczas strumieniowego oglądania materiałów wideo czy pobierania plików występują zakłócenia. Oto niektóre z nich.

Potwierdzam, że jakość internetu po fuzji siadła. Pracuję z domu i przynajmniej 2-3 dziennie rwie mi połączenie i pojawia się komunikat brak internetu. Przedtem to się nie zdarzało, ewentualnie bardzo, bardzo rzadko.

Użytkownik o nicku klient UPC cytowany przez Wirtualne Media.

Problemy z internetem faktycznie występują. Przynajmniej na terenie Lublina. Często bardzo spada transfer, a chwilami rwie się całkiem. W tej chwili 300 MB/s już nie wystarcza, żeby jednocześnie pobierać grę i oglądać UPC TV w streamingu na telewizorze. Obraz cały czas się rwie.

Użytkownik o nicku Ja gj cytowany przez Wirtualne Media.

Potwierdzam, w ostatnim czasie prędkość neta spada na łeb na szyję. Oglądanie streamingów z zacinaniem to nowość, wcześniej w UPC tak nie miałem. Do tego musiałem zapłacić za instalatora i aktywację. Do tego brak usługi Replay TV w UPC TV Go. I nie wspomnę o tym, że wcześniej przy przedłużaniu umowy wystarczył telefon i załatwiłem wszystko, co chciałem. Teraz były trzy telefony, bałagan, zmiana ustaleń. Powołałem się na nagrania i uznali wcześniejsze ustalenia z UPC. Masakra, to była jedna z moich ulubionych marek.

Użytkownik o nicku RIPUPC cytowany przez Wirtualne Media.

Podobne zażalenia znajdują się w komentarzach w serwisie downdetector.pl. Najczęściej na problemy z siecią narzekali mieszkańcy Poznania, Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Lubina, Gdańska, Katowic i Gniezna. Większość z nich dotyczyła połączenia z internetem, radziej z telewizją.

Zrzut ekranu z tekstem skargi użytkownika dotyczącej problemów z odbiorem sygnału telewizyjnego po przejęciu UPC przez Play, z datą i godziną.
fot. downdetector.pl

Stanowisko Play w tej sprawie

Fioletowy napis "PLAY" na tablicy, z fragmentem diabelskiego młyna w tle.
fot. materiały prasowe/Facebook/Play

Mimo tych zażaleń, biuro prasowe Play utrzymuje, że ich sieć działa prawidłowo i zapewnia niezawodną jakość usług. W odpowiedzi na zapytanie Wirtualnych Mediów, przedstawiciele Play odpowiedzieli, że nie zauważono korelacji pomiędzy fuzją z UPC Polska a spadkiem jakości usług.

Przygotowując odpowiedź na Pański mail przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami (…).

Nasza sieć działa prawidłowo i prawne połączenie spółek nie miało wpływu na ten fakt, a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy starań, żeby trwały jak najkrócej.

Biuro Prasowe Play cytowane przez Wirtualne Media

Zobaczymy, jak sprawa rozwinie się w przyszłości, szczególnie że od niedawna klientów byłego UPC Polska czekają kolejne zmiany związane z aplikacją abonencką.

Wiemy, że streamingi potrafią być drogie. Dlatego jeśli chcesz mieć Spotify Premium za darmo, zerknij na nasz poradnik, jak zapewnić sobie dłuższy bezpłatny okres. Oprócz tego zdradzamy najnowsze informacje na temat Spotify HiFi oraz zbliżającej się premiery Spotify Wrapped 2023.

Źródło: Wirtualne Media, oprac. własne

Motyw