LINKI AFILIACYJNE

Play wyciąga wtyczkę aplikacji dla klientów UPC Polska. Kolejne zmiany dla abonentów

3 minuty czytania
Komentarze

Po zmianie UPC Polska na Play na początku września tego roku, trochę się pozmieniało u operatora. Teraz wygląda na to, że część klientów będzie musiało przygotować się na kolejną zmianę, choć tak naprawdę trudno ocenić, jak wielu osób ta może dotknąć. Play zamierza bowiem zakończyć wsparcie dla aplikacji UPC Connect oraz usługi WI-Free. To ma nastąpić już w grudniu, ale dla większości klientów może to być zmiana, której nawet nie zauważą.

Play zamyka aplikację UPC Connect i wyłącza WI-Free

Fot oryginał Pixabay Autor promofocus / Play UPC

Nowy właściciel UPC Polska, czyli Grupa Iliad, odpowiadająca również za Play, zachęca część swoich klientów do tego, by wymienili stare urządzenia na nowsze wersje. Po części związane jest to z udoskonalaniem oferty i samych sprzętów, ale jest także związane z funkcjonalnością poszczególnych usług. Przez ostatnie lata wiele się zmieniło na rynku i niektóre z funkcji są już niepotrzebne lub mało używane. Stąd też decyzja o zakończeniu wsparcia dla WI-Free, a więc możliwości korzystania z sieci Wi-Fi poza domem za pośrednictwem modemów UPC innych użytkowników. Oznaczało to, że będąc posiadaczem usługi od UPC, mogliśmy korzystać z sieci Wi-Fi transmitowanej przez modemy operatora (pod warunkiem, że funkcja nie była wyłączona). Jednak wraz z coraz większym rozwojem sieci mobilnej, funkcjonalność przestała mieć już tak duże znaczenie. WI-Free ma zostać wyłączone 15 grudnia 2023 roku.

Również w grudniu swój żywot ma zakończyć aplikacja UPC Connect, której głównym zadaniem była obsługa modemów Connect Box oraz Giga Connect Box. Sama aplikacja pozwalała na to, by znaleźć hotspoty WI-Free, ale głównie służyła do obsługi samego routera oraz sieci domowej. Za jej pośrednictwem można było zmienić hasło, nazwę samej sieci czy sprawdzić liczbę podłączonych do niej urządzeń. Aplikacja ma działać jeszcze do końca grudnia 2023 roku, ale już od dłuższego czasu nie była w ogóle aktualizowana (ostatnio we wrześniu 2022 roku). Część klientów mogła już zostać poinformowana drogą mailową o tej zmianie, ale ta nie uprawnia do rozwiązania umowy przed końcem okresu zobowiązań. Jeżeli ktoś chciałby zmienić ustawienia swojej sieci, może to zrobić wpisując w przeglądarce adres http://192.168.0.1, a następnie podając nazwę użytkownika i hasło (jeżeli nie było zmieniane, znajduje się na modemie operatora).

Źródło: Wirtualne Media

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw