Play na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy dosadnie dawał znać, że chce zamknąć UPC Polska na rzecz Telewizji Nowej Generacji. Okazuje się, że ten proces wcale nie musi być taki łatwy. Klienci sieci kablowej zgłosili bowiem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skargi dotyczące jakości usług operatora.
UPC przeszło do Play, a do Play przyszedł UOKiK
Proces przejmowania UPC Polska przez spółkę P4 trwał od lipca 2021 roku. Ostatecznie wszyscy klienci sieci kablowej musieli zapoznać się z hasłem „UPC przeszło do Play”. Co ciekawe operator zdecydował się „wygasić” popularną markę, jednak zanim do tego dojdzie, czekają go odwiedziny Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O co dokładnie chodzi w tej zawiłej sprawie?
Jak donosi portal Wirtualne Media — do siedziby UOKiK wpłynęło kilka skarg dotyczących spadku jakości usług sieci kablowej UPC Polska, po tym jak ta połączyła się z fioletowym operatorem.
Do Urzędu trafiło kilka skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług czy rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm.
Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (via Wirtualne Media)
Klienci UPC Polska mają również składać zażalenia dotyczące zmian pakietów telewizyjnych przez Play oraz częstych awarii usług internetowych. Co ciekawe z takimi głosami nie zgadza się biuro prasowe Play, które przesłało redakcji Wirtualne Media następujący komunikat:
Dzięki wieloletnim inwestycjom w najnowocześniejszą infrastrukturę dysponujemy siecią szerokopasmową zapewniającą niezawodną jakość usług nawet w przypadku wyjątkowych potrzeb naszych klientów i ponadstandardowych sytuacji, czego przykładem był czas pandemii. Nasza sieć działa prawidłowo, a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy starań, żeby trwały jak najkrócej.
Biuro prasowe Play (via Wirtualne Media)
Zobacz też: Światłowód Play z krótką umową od 30 zł miesięcznie – jest też darmowy Netflix
Oczywiście Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma obowiązek sprawdzić zawiadomienia przesłane przez „kilku” klientów UPC Polska. Niemniej biorąc pod uwagę skale zażaleń, wszystko wskazuje na to, że władze fioletowego operatora mogą spać spokojnie. W końcu jeszcze dwa lata temu UPC posiadało 1 569 400 klientów. Z kolei UOKiK potwierdził, że w przypadku oficjalnych skarg, które trafiły do urzędu, mówimy o zaledwie paru sprawach.
Cóż, pomimo tego sprawa wydaje się bardzo interesująca, więc zdecydowanie warto ją śledzić — szczególnie jeśli jesteście klientami UPC Polska bądź Play.
Tymczasem, gdy zastanawiacie się, jaką ofertę abonamentową, internetu mobilnego lub telefonu na kartę wybrać, zajrzycie do naszych rankingów. Polecamy również nasze zestawienia telefonów do 500 zł, do 1000 zł, do 2000 zł.
Źródło: Wirtualne Media, fot. oryginał Pixabay Autor promofocus / Play UPC
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.