Grafika z gradientem koloru od fioletu do turkusu z logo UPC Polska w zielonym kółku po lewej stronie i napisem PLAY w fioletowym prostokącie po prawej.

UPC Polska to teraz Play. Ale mimo zmian – klienci nie mogą wypowiedzieć umowy

3 minuty czytania
Komentarze

Z dniem 1 września spółka P4, czyli operator sieci Play stał się dostawcą usług sieci UPC Polska. Okazuje się jednak, że mimo zmian, które zaszły niezależnie od klientów, ci nie mogą wypowiedzieć teraz umowy bez konsekwencji.

Koniec UPC Polska

Chociaż proces fuzji UPC Polska przez spółkę P4 trwał ponad dwa lata, teraz w końcu ma swój finał – nie ma już UPC, teraz jest to Play. Znikną punkty UPC, nie działa już także oficjalna strona usługodawcy. Fioletowego operatora ta operacja kosztowała niebagatelną kwotę 7 mld zł. Przejęcie UPC Polska przez Play miało miejsce w kontekście ekspansji francuskiego koncernu Iliad na polskim rynku telekomunikacyjnym, na co zielone światło wyraziła także Komisja Europejska.

Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2023 r. dostawcą usług telekomunikacyjnych i administratorem Państwa danych osobowych w ramach umów zawartych z UPC Polska sp. z o.o. jest: P4 sp. z o.o., ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa

– brzmi jedna z wiadomości e-mailowych do klientów.

Chciałeś rozwiązać umowę? No to nie masz na to szans

Klienci UPC Polska automatycznie stali się klientami Play – tak wynika z rozsyłanych do nich wiadomości, które jednoznacznie informują, że nie ma możliwości przedterminowego zakończenia umowy bez konsekwencji tylko ze względu na to, że zmienił się dostawca usługi. Firma w e-mailach informuje, że zmiana nie upoważnia użytkowników do bezkarnego wypowiedzenia umowy.

Zmiana nastąpiła automatycznie w wyniku połączenia UPC Polska sp. z o.o. z P4 sp. z o.o. i nie wymaga żadnych działań z Państwa strony. Zgodnie z art. 60a ust. 4 i 5 ustawy – Prawo telekomunikacyjne zmiana nazwy dostawcy usług nie jest zmianą zawartej przez Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W związku z tą zmianą, wypowiedzenie przez Państwa umowy w okresie zobowiązania, będzie wiązać się z koniecznością zwrotu proporcjonalnej części ulgi udzielonej przy jej zawarciu. Warunki świadczenia usług i zasady obsługi klienta pozostają bez zmian

– informuje w e-mailu Play.
wiadomość do byłych klientów UPC Polska

Mimo tego, że zmienił się adres do korespondencji i system zarządzania usługami, Play informuje, że obowiązująca w UPC umowa nie zostaje w żaden sposób zmodyfikowana, a klient zachowuje wszystkie korzyści i numer konta do płatności. Nie zmienił się też adres e-mail – tak samo można logować się, odbierać i wysyłać wiadomości. Baza wiedzy dla klientów byłego UPC Polska znajduje się pod tym linkiem.

Zamiast tego można na przykład skorzystać z promocji na internet światłowodowy przez 2 lata za zero złotych. Takie e-maile także pojawiły się w skrzynkach byłych klientów UPC. Oto jeden z nich:

Play nie narzeka na słabe wyniki

Play, fioletowy operator telekomunikacyjny w Polsce, pochwalił się imponującymi wynikami za pierwszą połowę 2023 roku. Operator odnotował przychody na poziomie 4,8 mld zł, co stanowi wzrost o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.

Z usług mobilnych uzyskali przychody w wysokości 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8% rok do roku. Co więcej, liczba ich klientów usług mobilnych wzrosła o 2,8%, a usług stacjonarnych i domowych o 7,8%. Jednym z najbardziej imponujących osiągnięć Play było utrzymanie pozycji lidera w przenoszeniu numerów telefonów, zdecydowanie wyprzedzając konkurencję. Prezes Zarządu Grupy Play, Jean Marc Harion, podkreślił sukcesy firmy, w tym wprowadzenie innowacyjnych usług dla domu i inwestycje w rozwój sieci. Po drugim kwartale 2023 roku Play miał blisko 17 mln klientów mobilnych i 12,9 mln aktywnych klientów mobilnych. Ponadto liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych przekroczyła 2 mln.

Źródło: Play, oprac. własne

Motyw