Plush 5G

Plush 5G wystartowało – Plus rozszerza sieć dla abonentów Plusha

2 minuty czytania
Komentarze

Plush 5G startuje dziś, czyli 18 czerwca. Oznacza to, że abonenci sieci reklamowanej przez pluszowego misia, będą w zasięgu 5G. Plush jest częścią Plusa, który dostęp do sieci 5G deklarował już jakiś czas temu. Teraz przyszła pora na rozszerzenie i kolejni klienci mogą testować nowe rozwiązanie w swoich smartfonach czy routerach. Pod warunkiem oczywiście, że posiadają odpowiedni sprzęt.

Plush 5G

Plush 5G ma działać na tych samych częstotliwościach, co sieć 5G w Plus, czyli 2,6 GHz TDD. Przez pierwsze miesiące, użytkownicy ofert Plush Abonament oraz Plush Internet, będą mogli korzystać z 5G za darmo. Nie sprecyzowano jednak, jak długo będzie można wypróbowywać 5G bez dodatkowych kosztów. Zważywszy na to, że to nie do końca 5G, podejrzewamy, że nie trzeba się zbytnio śpieszyć.

Plush 5G
Fot. Plush

Umożliwienie abonentom Plusha korzystania z sieci najnowszej generacji to kolejny krok w stronę jak najszerszego upowszechnienia technologii 5G. W zasięgu pierwszej w Polsce szybkiej sieci 5G znajduje się obecnie 900 tys. osób. Jednocześnie trwają już prace nad budową 5G w kolejnych miejscach. W ramach drugiej fazy wdrażania 5G, realizowana jest instalacja ponad 600 nadajników zlokalizowanych w Warszawie i okolicznych miejscowościach, obejmujących zasięgiem ponad 2 mln osób. Znaczna część stacji powstanie do końca tego roku, a koniec drugiej fazy wdrażania sieci najnowszej generacji planowany jest na pierwsze miesiące 2021 r. Tym samym już w przyszłym roku z 5G będą mogły korzystać ponad 3 miliony osób. Planowana jest także rozbudowa sieci 5G na innych częstotliwościach oraz wprowadzenie dodatkowych technologii, które wpłyną na poprawę parametrów 5G i w jeszcze większym stopniu podniosą jakość usług mobilnych.

Zobacz też: Koniec Adobe Flah Player z końcem roku. Co to oznacza?

5G na podobnych zasadach znajdziemy także w T-Mobile czy Play, a z początkiem lipca także i w Orange. Widać więc, że każdy z dużych operatorów chce wziąć udział w wyścigu o klienta.

Źródło: Plus

Motyw