Przechodnie w masce ochronnej przechodzą obok sklepu żabka z widocznym oznakowaniem sklepu Żabka otwartego 24/7.

Żabka obiecuje jeszcze więcej nowych technologii. Chce dalej inwestować w sklepy, aplikację… i AI

3 minuty czytania
Komentarze

Grupa Żabka ma plany na dynamiczny rozwój w tym roku, a jednym z głównych założeń jest nie tylko utrzymanie tempa ponad 1000 otwarć sklepów rocznie, ale także inwestycja w technologie oraz biznesy e-commerce.

Rozwój w oparciu o nowe technologie

Jak podaje portal Omnichannel News, Żabka stara się zwiększyć efektywność kosztową, szukając nowych rozwiązań związanych z technologią. Ale taki azymut rozwoju firma przyjęła nie od dzisiaj. Już na początku 2020 roku testowano np. elektryczną ciężarówkę do zaopatrywania sklepów sieci handlowej w celu ograniczenia poziomu hałasu oraz ilości emitowanych zanieczyszczeń. Ogromnym sukcesem okazały się Nano Żabki, czyli bezobsługowe sklepy, których na mapie Polski jest coraz więcej. Można wymieniać także inne rozwiązania, które mają sprawić, że dzięki technologii produkty Żabki będą jak najszerzej dostępne – zakupy z dostawą do domu z aplikacją Jush czy maszyny vendingowe.

fot. mp Żabka/zabkagroup.com

Chcemy mieć najbardziej konkurencyjny model franczyzowy w Polsce. Jesteśmy w stanie to osiągnąć, ponieważ ciągle szukamy efektywności kosztowej we wszystkich obszarach naszej działalności. Co kluczowe – nie robimy tego poprzez cięcie kosztów, a przez inwestycje w technologie, które najlepiej pozwalają nam optymalizować nasz model biznesowy.

Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska

Słowo klucz: innowacja

Jak podkreśla Manikowski, tempo otwierania 1000 sklepów rocznie jest do osiągnięcia jeszcze przez długi czas, jednak tylko w momencie, kiedy klienci nie będą znudzeni ofertą proponowaną przez Żabkę. Dlatego w planie na ten i kolejne lata jest podejmowanie kolejnych innowacyjnych inicjatyw, co wiąże się z inwestowaniem w nowe technologie.

Dodawanie do systemu nowych konceptów poskutkowało m.in. powstaniem formatu Galaxy, który pozwala funkcjonować Żabkom z powodzeniem nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Elastyczność punktów sprzedaży zaowocowała Żabkami mobilnymi, sezonowymi, na MOP-ach, czy w formacie bezobsługowym Nano na terenie szpitala.

Rozwój w aspekcie nowych technologii nie oznacza jednak rezygnacji z pracowników i współpracy – jak podaje Adam Manikowski, w roku 2022 dzięki wpływowi organizacji na polski rynek pracy utrzymano ponad 56.400 miejsc pracy w polskiej gospodarce (w 2021 roku było to 45.400).

Docelowo Grupa Żabka ma być firmą technologiczną. Mocno inwestujemy w start-upy, przyglądając się na rynku pomysłom na innowacyjne produkty. Jeśli pojawi się możliwość ciekawego przejęcia jakiegoś podmiotu, to tego nie wykluczamy, ale tylko pod warunkiem, że będzie uzupełniał nasz ekosystem.

Adam Manikowski

Aplikacja Żappka nie powiedziała ostatniego słowa

Hitem okazała się także aplikacja od Żabki, która pozwala klientom korzystać z programów lojalnościowych z użyciem punktów żappsy oraz promocji oferowanych przez partnerów zewnętrznych. Jak podaje portal dlahandlu.pl, budowanie systemu między nabywcami a sprzedawcami zaowocowało wieloma współpracami z topowymi polskimi markami, takimi jak CCC, Decathlon, eobuwie.pl, HalfPrice, Legimi i MODIVO. Za żappsy można było uzyskać także rabaty przejazdy samochodami oraz hulajnogami FREENOW czy wynajem samochodów na kilometry od Traficar. Jak podkreśla Manikowski, dzięki kooperacji z partnerami Żabka może spełniać oczekiwania klientów nawet w tych obszarach, w których nie oferuje swoich produktów.

Wicedyrektor Grupy Żabka dodaje także, że w planach jest dopracowywanie modelu sklepu autonomicznego pod kątem asortymentu oraz inwestowanie w rozwój sztucznej inteligencji, która uczy się na bazie Big Data. Pozostaje nam tylko czekać, czym jeszcze zaskoczy nas Żabka i czy dalej będzie tak efektywnie „kumać” potrzeby polskiego klienta.

Źródło: Omnichannel News, dlahandlu.pl, fot. materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw