Bezobsługowa Żabka Nano to sukces, a sieć jest europejskim liderem

4 minuty czytania
Komentarze

Bezobsługowa Żabka Nano, czyli nowy rodzaj sklepu, to ogromny sukces firmy. Wprawdzie tych nie ma jeszcze za dużo, ale zważywszy na to, że pierwsza Żabka Nano otworzyła się zaledwie w zeszłym roku, skala sukcesu jest ogromna. Żabka poinformowała także, że klienci są zadowoleni z nowego sposobu robienia zakupów, więc podobnych rozwiązań na rynku będzie więcej.

Bezobsługowa Żabka Nano – europejski sukces

Widać, że Żabka ma bardzo ambitne plany na dalszy rozwój. Ostatnio pojawiła się informacja, że w sieci sklepów pojawią się paczkomaty InPost, a w jednym z warszawskich szpitali zawitała pierwsza maszyna vendingowa firmy. Oczywiście firma nie poprzestaje na tym i dalej uruchamia kolejne placówki. I w 2021 roku stała się najszybciej rozwijającą siecią spożywczą w Europie. Łącznie w zeszłym roku firma otworzyła aż 1100 sklepów, co przekłada się na aż 7900 tradycyjnych placówek. Jednak to bezobsługowa Żabka Nano ma być czymś, co zmieni postrzeganie sieci sklepów, a jednocześnie wskaże nową drogę rozwoju dla firmy.

Żabka jest europejskim liderem w tworzeniu rozwiązań modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Skupiamy się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Chcemy na nowo definiować szybkość zakupów. W 2021 roku otworzyliśmy 25 placówek autonomicznych Żabka Nano. Na tym jednak nie poprzestajemy – jeszcze w pierwszym kwartale tego roku uruchomimy kolejnych kilkanaście

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Zobacz też: Microsoft przejął Activision Blizzard – gigantyczna kwota na stole.

Nieustannie pracujemy nad rozwojem i doskonaleniem unikalnego na skalę globalną konceptu, jakim jest Żabka Nano. Stawiamy na jego elastyczność – jesteśmy w stanie otwierać kolejne autonomiczne placówki zarówno w mocno trafficowych lokalizacjach, takich jak ścisłe centra miast czy stacje metra, jak i w sklepach wielkopowierzchniowych. Jako jedni z pierwszych na świecie rozwijamy też koncept umożliwiający wejście do sklepu przy wykorzystaniu karty płatniczej

Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Sklep bez obsługi to przyszłość

Obecnie Żabka Nano jest dostępna w 25 lokalizacjach w 6 miastach w kraju. Sklepy bezobsługowe znajdziemy w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Poznaniu, Sopocie oraz Warszawie. Żabka stara się umieszczać Nano w różnorodnych lokalizacjach, więc takie placówki znajdziemy m.in. na dworcach kolejowych, stacjach metra czy nawet na terenie uczelni. Ze sklepów Żabka Nano skorzystało już ponad kilkanaście tysięcy klientów i większość z nich ma powracać do tych placówek. Co tylko potwierdza, że decyzja Żabki o wprowadzeniu bezobsługowego sklepu mogła być dobra.

25 sklepów, uruchomionych wraz z Żabką w ciągu sześciu miesięcy, pokazuje wartości AiFi zorientowane na klienta, które pozwalają zrozumieć jego potrzeby i zbudować elastyczne rozwiązania. Nie możemy się już doczekać dalszego zacieśniania naszej współpracy z Żabką. Dzięki rozwojowi kolejnych sklepów Żabka Nano, napędzanych przez naszą technologię, zrewolucjonizujemy zakupy.

Steve Gu, CEO i współzałożyciel AiFi.

Przypomnijmy, że sklepy Żabka Nano wykorzystują swoje metody autoryzacji oraz płatności za zakupy. W pierwszych sklepach w tym modelu wszystko łączyło się z aplikacją mobilną sieci. To pozwalało na wejście do placówki, a także dokonanie płatności. Teraz rozwijany jest kolejny pomysł w sklepach typu store-in-the-store, gdzie wstęp ma być przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej. To może przyciągnąć nowych klientów. Tych, którzy nie chcą korzystać z aplikacji Żabki lub po prostu nie mają czasu na jej konfigurację. Żabka Nano korzysta z platformy AiFi, która opiera się na kamerach oraz algorytmach uczenia maszynowego (machine learning), by rozpoznawać produkty zdejmowane z półek i finalizować płatność. Jednocześnie system ma nie identyfikować korzystających ze sklepu klientów i nie zapamiętywać obrazu.

Żabki Nano powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, a wewnątrz znajdziemy od 450 do nawet 1500 różnego rodzaju produktów (m.in. przekąski, soki, smoothie, dania gotowe czy świeżo mielona kawa z ekspresu). Podejrzewamy, że coraz częściej będziemy widywali Żabki Nano w miastach. Korzystaliście już ze sklepu?

Źródło: Żabka informacja prasowa

Motyw