Bezobsługowa Żabka Nano, czyli nowy rodzaj sklepu, to ogromny sukces firmy. Wprawdzie tych nie ma jeszcze za dużo, ale zważywszy na to, że pierwsza Żabka Nano otworzyła się zaledwie w zeszłym roku, skala sukcesu jest ogromna. Żabka poinformowała także, że klienci są zadowoleni z nowego sposobu robienia zakupów, więc podobnych rozwiązań na rynku będzie więcej.
Bezobsługowa Żabka Nano – europejski sukces
Widać, że Żabka ma bardzo ambitne plany na dalszy rozwój. Ostatnio pojawiła się informacja, że w sieci sklepów pojawią się paczkomaty InPost, a w jednym z warszawskich szpitali zawitała pierwsza maszyna vendingowa firmy. Oczywiście firma nie poprzestaje na tym i dalej uruchamia kolejne placówki. I w 2021 roku stała się najszybciej rozwijającą siecią spożywczą w Europie. Łącznie w zeszłym roku firma otworzyła aż 1100 sklepów, co przekłada się na aż 7900 tradycyjnych placówek. Jednak to bezobsługowa Żabka Nano ma być czymś, co zmieni postrzeganie sieci sklepów, a jednocześnie wskaże nową drogę rozwoju dla firmy.
Żabka jest europejskim liderem w tworzeniu rozwiązań modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Skupiamy się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Chcemy na nowo definiować szybkość zakupów. W 2021 roku otworzyliśmy 25 placówek autonomicznych Żabka Nano. Na tym jednak nie poprzestajemy – jeszcze w pierwszym kwartale tego roku uruchomimy kolejnych kilkanaście
Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Zobacz też: Microsoft przejął Activision Blizzard – gigantyczna kwota na stole.
Nieustannie pracujemy nad rozwojem i doskonaleniem unikalnego na skalę globalną konceptu, jakim jest Żabka Nano. Stawiamy na jego elastyczność – jesteśmy w stanie otwierać kolejne autonomiczne placówki zarówno w mocno trafficowych lokalizacjach, takich jak ścisłe centra miast czy stacje metra, jak i w sklepach wielkopowierzchniowych. Jako jedni z pierwszych na świecie rozwijamy też koncept umożliwiający wejście do sklepu przy wykorzystaniu karty płatniczej
Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Sklep bez obsługi to przyszłość
Obecnie Żabka Nano jest dostępna w 25 lokalizacjach w 6 miastach w kraju. Sklepy bezobsługowe znajdziemy w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Poznaniu, Sopocie oraz Warszawie. Żabka stara się umieszczać Nano w różnorodnych lokalizacjach, więc takie placówki znajdziemy m.in. na dworcach kolejowych, stacjach metra czy nawet na terenie uczelni. Ze sklepów Żabka Nano skorzystało już ponad kilkanaście tysięcy klientów i większość z nich ma powracać do tych placówek. Co tylko potwierdza, że decyzja Żabki o wprowadzeniu bezobsługowego sklepu mogła być dobra.
25 sklepów, uruchomionych wraz z Żabką w ciągu sześciu miesięcy, pokazuje wartości AiFi zorientowane na klienta, które pozwalają zrozumieć jego potrzeby i zbudować elastyczne rozwiązania. Nie możemy się już doczekać dalszego zacieśniania naszej współpracy z Żabką. Dzięki rozwojowi kolejnych sklepów Żabka Nano, napędzanych przez naszą technologię, zrewolucjonizujemy zakupy.
Steve Gu, CEO i współzałożyciel AiFi.
Przypomnijmy, że sklepy Żabka Nano wykorzystują swoje metody autoryzacji oraz płatności za zakupy. W pierwszych sklepach w tym modelu wszystko łączyło się z aplikacją mobilną sieci. To pozwalało na wejście do placówki, a także dokonanie płatności. Teraz rozwijany jest kolejny pomysł w sklepach typu store-in-the-store, gdzie wstęp ma być przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej. To może przyciągnąć nowych klientów. Tych, którzy nie chcą korzystać z aplikacji Żabki lub po prostu nie mają czasu na jej konfigurację. Żabka Nano korzysta z platformy AiFi, która opiera się na kamerach oraz algorytmach uczenia maszynowego (machine learning), by rozpoznawać produkty zdejmowane z półek i finalizować płatność. Jednocześnie system ma nie identyfikować korzystających ze sklepu klientów i nie zapamiętywać obrazu.
Żabki Nano powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, a wewnątrz znajdziemy od 450 do nawet 1500 różnego rodzaju produktów (m.in. przekąski, soki, smoothie, dania gotowe czy świeżo mielona kawa z ekspresu). Podejrzewamy, że coraz częściej będziemy widywali Żabki Nano w miastach. Korzystaliście już ze sklepu?
Źródło: Żabka informacja prasowa