Ręka trzymająca smartfon z logo IKO na ekranie na rozmytym tle miejskiego krajobrazu.

PKO Bank Polski wprowadza nowe zabezpieczenia. Logowanie do iPKO będzie bezpieczniejsze

3 minuty czytania
Komentarze

Cyberbezpieczeństwo jest niezwykle ważnym tematem, o którym regularnie informuje między innymi PKO Bank Polski. Jeden z najpopularniejszych banków w naszym kraju właśnie poinformował o wprowadzeniu nowego zabezpieczenia w serwisie iPKO, który ma przełożyć się właśnie na bezpieczeństwo i prywatność klientów.

PKO Bank Polski wprowadza bezpieczne logowanie do iPKO

dłoń trzymająca smartfon z otwartym narzędziem kantor w aplikacji IKO
Fot. PKO Bank Polski / YouTube, zrzut ekranu

Nowy sposób zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO opiera się na sprawdzaniu parametrów urządzenia. Klienci banku, którzy chcą włączyć dodatkową pomoc przy logowaniu, muszą zaakceptować regulamin i zatwierdzić zmianę za pomocą unikalnego kodu generowanego w aplikacji IKO lub wysyłanego w wiadomości SMS. Ten dodatkowy krok autoryzacji znacząco zwiększa bezpieczeństwo logowania, eliminując ryzyko nieautoryzowanego dostępu do konta.

Nowe zabezpieczenie chroni konto klienta przed cyberprzestępcami, dzięki sprawdzaniu parametrów urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybranych cech zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze. Wszystkie te dane są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO.

Fragment komunikatu PKO BP

Nowe zabezpieczenia wprowadzone przez PKO Bank Polski przynoszą liczne korzyści dla użytkowników serwisu iPKO. Przede wszystkim, zwiększa się poziom ochrony danych osobowych i finansowych klientów, co pozwala uniknąć niepożądanych incydentów związanych z kradzieżą tożsamości czy nieautoryzowanym dostępem do konta bankowego. Ponadto dodatkowa warstwa autoryzacji sprawia, że korzystanie z serwisu iPKO staje się jeszcze bardziej intuicyjne i bezpieczne, co naturalnie może przełożyć się na zwiększone zaufanie klientów do banku.

Banki reagują na wzmożoną aktywność cyberprzestępców

Wejście do oddziału PKO Banku Polskiego z logiem firmy umieszczonym nad drzwiami i plakatami na witrynach.
Fot. Rakoon / Wikimedia / CC 1.0

Wprowadzenie nowych zabezpieczeń logowania do serwisu iPKO przez PKO Bank Polski jest reakcją na rosnące zagrożenia związane z cyberprzestępczością i atakami hakerskimi. Bank stale monitoruje sytuację na rynku finansowym i dostosowuje swoje środki bezpieczeństwa, aby chronić interesy klientów. Nowe rozwiązania są efektem ciągłych prac nad doskonaleniem infrastruktury technologicznej i zapewnieniem najwyższego poziomu ochrony danych.

W końcu nie tak dawno w polskim internecie niemalże na każdym kroku mogliśmy usłyszeć o spoofingu, którego ofiarą był między innymi Krzysztof Stanowski. Cyberprzestępcy w naszym kraju nie przejmują się jednak konsekwencjami i wciąż szukają kolejnych ofiar, więc pamiętajcie, aby dodatkowo zabezpieczać między innymi aplikacje bankowe.

W przypadku PKO BP wprowadzenie nowych zabezpieczeń logowania do serwisu iPKO ma na celu zapewnienie klientom jeszcze większego bezpieczeństwa i komfortu podczas korzystania z bankowości internetowej.

Źródło: PKO Bank Polski. Zdjęcie otwierające: PKO Bank Polski / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw