Apple zmienia podejście. Wyczekiwane usługi firmy debiutują w Polsce

mm Mariusz Nowak Artykuły 2018-06-13

Nie oszukujmy się – dla największych firm technologicznych są ważniejsze rynki od Polski.  Jednak od kilku lat jesteśmy traktowani na równi z innymi. Nieco w tyle zawsze było Apple. Premiery, szczególnie iPhone’ów odbywały się kilkanaście tygodni później niż w innych krajach, a dostępność telefonów była jeszcze gorsza niż gdzie indziej. Apple Watch zadebiutował w Polsce wiele miesięcy później niż w USA. Z drugiej strony, premiery iPadów oraz komputerów Mac odbywały się u nas w normalnych, takich jak w innych krajach terminach.

Zobacz także: Vivo NEX S i NEX A – oto prawdziwie bezkompromisowa „bezramkowość”, która wyśmiewa trendy

Czego Apple w Polsce nie oferuje?

Najważniejszym produktem amerykańskiej firmy, niedostępnym u nas jest HomePod. Inteligentny głośnik dostępny jest od początku roku – trzeba jednak dodać, że tylko w trzech krajach: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii. W ciągu kilku dni ma zadebiutować w Niemczech i we Francji. W tym przypadku nie jesteśmy więc sami. Najważniejszym powodem nieobecności głośnika w naszym kraju jest Siri. Asystent głosowy pojawił się na rynku wraz z iPhone’m 4s w 2011 roku. W dalszym ciągu nie „mówi” jednak po polsku. Nie kupimy u nas również pakietów Apple Care+, czy Apple Care dla iPhone’a. Ta ostatnia usługa jest dostępna – jednak dla iPada czy komputerów Mac. Apple Care+ to pakiet wsparcia i możliwość naprawy urządzenia za niewielką dopłatą. Wielka szkoda, że firma z nadgryzionym jabłkiem nie chce tych opcji wprowadzić u nas. Biorąc pod uwagę popularność smartfonów, cieszyłyby się one dużym powodzeniem.

Które usługi Apple zobaczymy wkrótce?

Obecny rok to jednak duże zmiany. Pewne jest, że w Polsce zadebiutuje wreszcie Apple Pay. System płatności za pomocą urządzeń amerykańskiej firmy, dostępny będzie dla nas już za kilka dni. Będzie to 18 lub 19 czerwca. Start usługi w tym roku w Polsce zapowiedział oficjalnie Tim Cook, szef Apple. Cyfrowy portfel umożliwia płatności za pomocą iPhone’a, iPada, komputerów Mac oraz zegarka Apple Watch. Kilkanaście dni temu w sprzedaży pojawiły się też karty podarunkowe do sklepu iTunes oraz App Store. Możemy wybierać wśród już gotowych kwot lub doładować dowolną. Dotychczas aplikacje mogliśmy kupować tylko za pomocą dołączonej do naszego konta Apple ID karty płatniczej.

itunes card

Aplikacja Wsparcie Apple debiutuje w Polsce

Pomoc techniczna w formie programu dla urządzeń z systemem iOS, dostępna jest dla nas od dzisiaj. Nie wszystkie opcje osiągalne są jeszcze dla naszego regionu, jednak program przetłumaczony jest na nasz język.

apple wsparcie app

Do programu logujemy się naszym kontem Apple ID. Interfejs programu to trzy główne części: Odkrywaj, Uzyskaj wsparcie i Konto.

W pierwszej części do dyspozycji mamy artykuły, które w czytelny sposób pomogą zapoznać się z możliwościami urządzeń. Całość jest bardzo czytelna. Kolejna zakładka to Uzyskaj wsparcie. Możemy poprzez nią skontaktować się z supportem Apple, przeczytać materiały dotyczące wsparcia technicznego czy bezpośrednio umówić się na wizytę w autoryzowanym serwisie. Szczególnie ta ostatnia opcja może być pomocna. W razie na przykład mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza możemy umówić się na konkretny dzień i godzinę, co zaoszczędzi nam wiele czasu i problemów. Ostatnia zakładka – Konto, to lista naszych sprzętów, zakres ich gwarancji i możliwości jej rozszerzenia.

Teraz pozostaje nam czekać tylko na Siri… Czy Apple pójdzie za ciosem i asystent zadebiutuje w tym roku?

Źródło: Apple, własne






    Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
    Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
    x