Thor love and thunder trailer

Zobaczcie najchętniej oglądane zwiastuny filmów w historii

4 minuty czytania
Komentarze

Zwiastun filmu „Thor: Miłość i grom”, który zadebiutował 18 kwietnia 2022 z miejsca dostał się do czołówki najchętniej oglądanych trailerów w historii. Postanowiłem się więc przyjrzeć temu, jak wygląda pierwsza dziesiątka tych zapowiedzi.

Najpopularniejsze zwiastuny filmów – Top 10

spider man no way home tom holland benedict cumberbatch

Zwiastuny filmów to jedne z najpopularniejszych treści wideo, zarówno w serwisie YouTube jak i innych platformach wideo. Serwisy te pełnią zresztą m.in. funkcję promocyjną filmów, seriali, gier wideo, muzyki i innych tworów sztuki oraz popkultury. Korzystając z okazji, w której świeżutki zwiastun filmu „Thor: Miłość i grom” spotkał się z fenomenalnym odbiorem na całym świecie w ciągu pierwszego dnia od swojej premiery, postanowiłem przyjrzeć się temu, jak kształtuje się cała lista najpopularniejszych trailerów w historii. Lista oparta jest na danych z Wikipedii i pokazuje skumulowaną liczbę wyświetleń danego zwiastuna z pierwszych 24 godzin od jego premiery w mediach.

10. Mulan

Magia Disneya ciągle ma swą moc, także w kontekście aktorskich adaptacji animacji studia. Stąd też pierwsza zapowiedź filmu „Mulan”, która pojawiła się w lipcu 2019 roku, obejrzała się znakomicie. Może pochwalić się ona ponad 175 mln odtworzeniami przez pierwsze 24 godziny od premiery.

9. Avengers: Wojna bez granic – final trailer

To oczywiście nie było zaskakujące, tym niemniej i tak skala popularności samego tylko zwiastuna robi wrażenie. Pomimo tego, że opublikowany wcześniej zwiastun „Infinity War” obejrzał się trochę lepiej, to zwiastun finałowy, opublikowany 16 marca 2018, czyli niedługo przed premierą filmu przyciągnął ogromne rzesze ludzi. Obejrzany został on 179 mln razy.

8. To

Fani horrorów długo czekali na filmową adaptację powieści Stephena Kinga. Jak wiemy film ten okazał się jednym z najbardziej kasowych horrorów w historii kina. A można się było tego spodziewać już po samym tylko zwiastunie, który opublikowano 29 marca 2017 roku. Został on obejrzany 197 mln razy.

7. Thor: Miłość i grom

To najświeższy zwiastun na tej liście. Został opublikowany 18 kwietnia 2022. I jego oglądalność przez pierwsze 24 godziny pokazuje, że dalsze losy Thora oraz Strażników Galaktyki, których również gościnnie zobaczymy w „Miłość i grom” ekscytują ogromne ilości ludzi. Pierwszy zwiastun został obejrzany 209 mln razy.

Przeczytaj także: Najpopularniejsze filmy w historii serwisu Netflix – oglądaliście je wszystkie?

6. Król Lew

Podobnie jak w przypadku filmu „Mulan”, tak i „aktorski” „Król Lew” pobudził wyobraźnię wielu widzów na całym świecie. Szczególnie, że fotorealistyczna animacja komputerowa naprawdę robi wrażenie. Podobnie jak liczba odtworzeń pierwszej zapowiedzi wideo, która trafiła do mediów w listopadzie 2018 roku. Teaser trailer obejrzano przez pierwsze 24 godziny ponad 224 mln razy.

5. Avengers: Wojna bez granic – teaser trailer

Pierwszy zwiastun „Avengers: Wojna bez granic” przez prawie rok czasu był najczęściej oglądanym trailerem filmu przez pierwsze 24 godziny w historii. Zadebiutował pod koniec listopada 2017 roku i obejrzano go 230 mln razy. Dziś spadł na miejsce piąte, ale nadal ten wynik robi wrażenie.

4. Władca Pierścieni: Pierścienie władzy

Jedyny serial na tej liście co pokazuje, że prawdopodobnie czeka nas jeden z największych telewizyjnych przebojów w historii. Oczywiście zwiastun serii „Władca Pierścieni: Pierścienie władzy” wywołał niemało kontrowersji pośród fandomu Tolkiena i Władcy Pierścieni, ale liczby mówią same za siebie. Zwiastun nadchodzącego 1 sezonu produkcji Amazon Studios obejrzano 257 mln razy przez pierwsze 24 godziny.

Przeczytaj także: Gwiezdne Wojny z nową grą — za produkcję odpowiedzialna Amy Hennig

3. Avengers: Koniec gry – final trailer

Miejsca trzecie i drugie zajmują dwa różne zwiastuny tego samego filmu. Co tylko pokazuje, że „Avengers: Koniec gry” był wręcz skazany na pobicie wszelkich rekordów kasowych. Finalny trailer, który zadebiutował 14 marca 2019 roku obejrzano 268 mln razy.

2. Avengers: Koniec gry – teaser trailer

Wyżej niż zwiastun finalny „Avengers: Koniec gry” obejrzał się pierwszy zwiastun udostępniony kilka miesięcy po premierze filmu „Avengers: Wojna bez granic”, który zostawił fanów z jednym z najlepszych cliffhangerów w historii kina. Obejrzano go 289 mln razy przez pierwsze 24 godziny.

1. Spider-Man: Bez drogi do domu

Bezapelacyjny zwycięzca. Sama liczba odtworzeń tego zwiastuna pokazuje, że oczekiwanie na multiwersum w nowym „Spider-Manie” przebiło nawet finał trzeciej fazy MCU. Zwiastun do filmu „Spider-Man: Bez drogi do domu” obejrzano aż 355 mln razy przez pierwsze 24 godziny, co pokazuje sporą przepaść między miejscem pierwszym a drugim. Ciekawe, który z nadchodzący filmów będzie w stanie zrzucić „Spider-Mana” z pierwszego miejsca? O ile w ogóle się taki pojawi.

Motyw