Dłoń trzymająca pilot do telewizora skierowany w stronę rozmytego ekranu telewizyjnego w tle. Włącza tryb standby
LINKI AFILIACYJNE

Play zaciera ślady po UPC Polska. Kolejna zmiana dla klientów

5 minut czytania
Komentarze

Minęło już trochę czasu od momentu, kiedy Play przejęło UPC Polska, ale dalej niektóre usługi działały jeszcze pod nazwą UPC. Ostatnio jedna z nich została zmieniona i tym samym serwis Moje UPC przestał oficjalnie istnieć. Warto jednak uspokoić klientów, którzy z niego korzystali. Dalej mają taką możliwość, ale ten dostępny jest już pod inną nazwą.

Play zmienia serwis Moje UPC

Informacja od Play w kwestii UPC Polska o zmianie nazwy z Moje UPC na "Moje usługi" od 1 marca, z grafiką przedstawiającą postać z laptopem i dwoma znakami, oraz przyciskiem "Zamknij".
Fot. Play, zrzut ekranu

Minęło już sporo czasu od momentu, kiedy Play oficjalnie przejęło UPC Polska. Przypomnijmy, że formalnie stało się to 1 września 2023 roku, a od tego czasu byli klienci UPC Polska, znajdują się pod skrzydłami fioletowego operatora. Tak zmianę komunikował operator.

Wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego UPC Polska staje się formalnie częścią spółki P4, która przejęła wszelkie prawa i obowiązki UPC Polska. Oznacza to, że obecni klienci UPC Polska mogą nadal wygodnie korzystać ze swoich usług na dotychczasowych warunkach. Zarówno czas trwania umów, wysokość opłat jak i dane rachunku bankowego do dokonywania wpłat pozostają niezmienione.

Play, informacja prasowa
Widok pop-up z informacją o zmianie nazwy "Moje UPC" na "Moje usługi" na stronie internetowej z przyciskiem "Zamknij" na dole.
Fot. zrzut ekranu / Android.com.pl

Od 1 marca 2024 roku serwis Moje UPC już nie działa pod starą nazwą. Ta zmieniła się na Moje usługi. Jednak wszystkie funkcjonalności pozostały bez zmian. Oznacza to, że klienci mogą tam sprawdzić swoje dane, bieżące opłaty czy też skorzystać z przygotowanych dla nich ofert promocyjnych. Zmianie nie uległy także dane wykorzystywane do logowania. Innymi słowy, logowanie do Moje UPC jest teraz logowaniem do Moje Usługi.

Reakcje klientów na zmianę

Grafika z tekstem "UPC TO TERAZ PLAY!" na jednolitym fioletowym tle z efektem prześwitujących okręgów.
Fot. Play / materiały prasowe

Nie każdy był zadowolony ze zmiany UPC Polska na Play, a wiele osób skarżyło się na pogorszenie jakości usług po sfinalizowaniu fuzji w 2023 roku. Doszło nawet do sytuacji, gdzie tej sprawie zaczął przyglądać się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK).

Do Urzędu trafiło kilka skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług czy rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm.

Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Zresztą wielu klientów wyrażało także swoje niezadowolenie na jakoś usług po tym, jak Play przejęło UPC Polska.

Potwierdzam, że jakość internetu po fuzji siadła. Pracuję z domu i przynajmniej 2-3 dziennie rwie mi połączenie i pojawia się komunikat brak internetu. Przedtem to się nie zdarzało, ewentualnie bardzo, bardzo rzadko.

Użytkownik o nicku klient UPC cytowany przez Wirtualne Media

Oczywiście zawsze może dochodzić do różnego rodzaju problemów w podobnych sytuacjach. Nie da się jednak zaprzeczyć, że zmiana nie została przyjęta z ulgą przez klientów dawnego UPC Polska. Czy w takiej sytuacji jest możliwość wypowiedzenia umowy? Niestety nie, o czym informował operator w momencie nastąpienia zmiany w wiadomości wysyłanej do klientów. Nie da się więc przeprowadzić tego prosto krok po kroku, a przynajmniej nie w sytuacji, jeżeli nie chcemy płacić kary.

Zmiana nastąpiła automatycznie w wyniku połączenia UPC Polska sp. z o.o. z P4 sp. z o.o. i nie wymaga żadnych działań z Państwa strony. Zgodnie z art. 60a ust. 4 i 5 ustawy – Prawo telekomunikacyjne zmiana nazwy dostawcy usług nie jest zmianą zawartej przez Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W związku z tą zmianą, wypowiedzenie przez Państwa umowy w okresie zobowiązania, będzie wiązać się z koniecznością zwrotu proporcjonalnej części ulgi udzielonej przy jej zawarciu. Warunki świadczenia usług i zasady obsługi klienta pozostają bez zmian

Wiadomość e-mail od Play wysyłana do klientów.

Ostatnio informowaliśmy o tym, że Play wyłącza dostęp do telewizji analogowej w kolejnym mieście, a w zeszłym roku doszło do wyłączenia usługi UPC Connect.

Nowa oferta telewizyjna

Odtwarzacz multimedialny z napisem "PLAY" na froncie oraz zdalne sterowanie po prawej stronie na drewnianym blacie.
Fot. Bartosz Szczygielski / Android.com.pl

Warto przypomnieć, że po przejęciu UPC Polska, fioletowy operator wprowadził ofertę Telewizja Nowej Generacji z nowym dekoderem. Tutaj głównym wyróżnikiem jest to, że klienci sami wybierają usługi, z których chcą korzystać i mogą je zmieniać w trakcie obowiązywania umowy. Dostaje się bowiem określoną liczbę punktów, które można zamienić na dostęp do Netflix (od 25 punktów za Pakiet Standard do 45 pkt za Pakiet Premium) czy HBO Max (25 punktów) lub Viaplay (10 punktów).

Grafika porównująca oferty telewizji nowej generacji dla klientów i nie-klientów Play, z informacjami o liczbie kanałów, cenie i długości umowy.
Fot. Play, zrzut ekranu

Dla osób, które często korzystają z różnych serwisów streamingowych, a nie tylko sprawdzają nowości na Netflix, to całkiem ciekawa alternatywa dla klasycznego wykupowania dostępów. Ile kosztuje taka przyjemność?

  • 82 kanały telewizyjne + 30 pkt/mies. — cena 45 złotych miesięcznie (klienci Play) / 65 złotych miesięcznie. Pierwsze dwa miesiące za 0 zł.
  • 82 kanały telewizyjne + 45 pkt/mies. — cena 65 złotych miesięcznie (klienci Play) / 85 złotych miesięcznie. Pierwsze dwa miesiące za 0 zł.
Ekran logowania z logotypem UPC i polami do wpisania nazwy użytkownika oraz hasła, z opcją "Pozostań zalogowany", linkami do rejestracji konta oraz odzyskiwania danych dostępowych, na ciemnozielonym tle.
Fot. UPC, zrzut ekranu

Warto także powiedzieć, że dalej działa usługa UPC TV GO, a raczej już samo TV GO, czyli dostęp do telewizji przez internet. Zapewne niebawem i ta strona przejdzie rebranding, a aplikacja dostępna w Google Play Store także się zmieni.

Biuro obsługi Play powinno pomóc w razie wątpliwości związanych z dostępnością poszczególnych usług po przejęciu UPC. Jeśli z kolei interesuje was raczej nowy numer telefonu, niż dostęp do telewizji, to oferta internetu mobilnego (w tym internetu na kartę), to w podlinkowanych rankingach możecie sprawdzić, jak wypadają propozycje poszczególnych telekomów.

Źródło: Wirtualne media / opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: sirinapawannapat / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw