Ekologiczny paczkomat

Koniec z nadawaniem przesyłek bezpośrednio w paczkomatach

1 minuta czytania
Komentarze

Już za dwa tygodnie InPost wprowadzi duże zmiany związane z wysyłaniem przesyłek – to koniec z nadawaniem przesyłek bezpośrednio w paczkomatach. Dla większości osób ograniczenie nie będzie jednak szczególnie dotkliwe – z pomocą przychodzi aplikacja mobilna.

Koniec z nadawaniem przesyłek bezpośrednio w paczkomatach

Jednym ze sposobów nadania przesyłki w paczkomacie InPost jest wybranie takiej opcji na ekranie maszyny. W kolejnych krokach podajemy gabaryty paczki, numer telefonu, e-mail odbiorcy i nadawcy, a także adres docelowego Paczkomatu. Potem opłacamy przesyłkę kartą lub Blikiem i umieszczamy paczkę w maszynie.

Od 1 kwietnia 2021 roku rozpoczniemy wyłączanie możliwości nadawania przesyłek bezpośrednio w paczkomacie – poinformował InPost. Dla większości użytkowników nie będzie to jednak istotnym problemem, nawet jeśli nie mają oni czasu na korzystanie z systemu nadań online i drukowanie etykiety. Od końca listopada 2020 roku działa nadawanie przesyłek w aplikacji InPost. W przypadku tej metody nie ma potrzeby drukowania etykiety ani wypełniania licznych pól na ekranie paczkomatu. Formalności (łącznie z płatnością) załatwiamy z poziomu naszego smartfona, a następnie udajemy się do paczkomatu, w którym umieszczamy przesyłkę.

Czytaj także: Dostawy Allegro Smart! będą dostępne dla towarów wysyłanych zza granicy

Na początku za przesyłkę nadawaną w aplikacji można było zapłacić wyłącznie Blikiem. W ostatnich dniach sytuacja uległa jednak zmianie. InPost dodał kolejne metody płatności, można użyć m.in. karty Visa lub MasterCard.

źródło: InPost/Bankier.pl

Motyw