Xiaomi bez praw do nazwy MIX

Xiaomi reaguje – wcale tak źle nie jest z ich sprzedażą!

2 minuty czytania
Komentarze

Wczoraj był czas dla fanów liczb, czyli wiele firm podsumowało statystyki sprzedaży za pierwszy kwartał bieżącego roku. Możecie dowiedzieć się, jak wypadła sprzedaż smartfonów tym okresie, ale też sprzedaż smartwatchy. Na deser dołóżmy do tego najpopularniejsze telefony 2018 roku. Wyniki są mniej lub bardziej zaskakujące. To, co między innymi mnie zdziwiło, to fakt, że Xiaomi zanotowało sporą stratę. Jednak firma zaczyna się bronić i twierdzi, że aż tak źle to nie było.

Xiaomi sprzedało więcej smartfonów w pierwszym kwartale roku

Xiaomi logo

W skrócie, sprzedaż smartfonów Xiaomi według IDC i Counterpoint w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła nieco ponad 25 milionów urządzeń, co stanowi ponad 10% stratę względem analogicznego okresu w poprzednim roku. To druga co do wielkości strata w czołówce, zaraz po ponad 30% Apple. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że Xiaomi postanowiło zareagować. Tym sposobem firma podaje, że faktycznie zanotowała stratę, ale nie tak wyraźną, bo zaledwie 1%, sprzedając ponad 27,5 miliona smartfonów. Skąd takie rozbieżności? Oczywiści IDC i Counterpoint nie są w stanie nakreślić idealnych wyników, gdy poszczególne firmy nie dzielą się swoimi statystykami. Dlatego wtedy estymuje się sprzedaż.

Zobacz też: Samsung Galaxy Note10 Pro? To na pewno duży akumulator.

Pełny raport Xiaomi za pierwszy kwartał 2019 roku mamy już niedługo ujrzeć. Wtedy też powinniśmy się dowiedzieć, jaki wkład w powyższy wynik miało między innymi wydzielenie marki Redmi, która już szykuje swój flagowy model o nieznanej jeszcze nazwie. Skąd ogólnie spadek sprzedaży? Jakby nie patrzeć, firma w pierwszym kwartale wydała naprawdę mało smartfonów. Mało w swoich standardach.

Źródło: GSM Arena

Motyw