Jak Polacy oceniają aplikacje bankowe? Najwyraźniej bardzo dobrze, bo korzysta z nich już ponad 20 mln osób

2 minuty czytania
Komentarze

Aplikacje bankowe zrewolucjonizowały sposób, w jaki korzystamy z bankowości. Ostatni raport Związku Banków Polskich pokazuje, że tego typu narzędzia są coraz popularniejsze. Przybywa osób, które mają usługi bankowe w telefonie i nie korzystają z nich na komputerze.

Polacy polubili aplikacje bankowe. Oto nowe dane

Kiedyś za tradycyjną bankowość uznawaliśmy załatwianie spraw finansowych osobiście w placówce banku, a logowanie się do bankowości internetowej przez przeglądarkę internetową było traktowane jako nowoczesne rozwiązanie. Obecnie trochę się to zmieniło. Wśród młodszych klientów banków nie brakuje osób, które ich placówek nie odwiedzają niemalże nigdy. Zamiast tego wybierają jednak nie bankowość internetową (strona banku w przeglądarce), tylko aplikacje mobilne.

Z raportu NetB@nk wynika, że w drugim kwartale 2023 roku aplikacje bankowe w Polsce miały 20,6 mln użytkowników. To wzrost o ponad 2% w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 14% rok do roku. Z bankowości internetowej wciąż korzysta więcej osób – 22,5 mln osób co najmniej raz w miesiącu logowało się do niej. Tu jednak odnotowano spadek o 1% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Sama liczba umów dostępu do bankowości internetowej rośnie, bo zapewne nowi klienci banków decydują się na możliwość korzystania z tego narzędzia, ale koniec końców i tak porzucają je na rzecz aplikacji.

Co ciekawe, w drugim kwartale 2023 roku odnotowano 5% wzrost użytkowników mobile only. To grupa, która korzysta z aplikacji bankowej, ale nie używa bankowości internetowej w przeglądarce. Takich osób we wspomnianym przedziale czasu było 14 mln, a zatem 70% użytkowników stanowią osoby logujące się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji mobilnej, przy jednoczesnym braku logowania do bankowości elektronicznej.

W świecie polskiej bankowości internetowej i aplikacji mobilnych stale wprowadzane są innowacje, które sprawiają, że oferta jest jeszcze bardziej atrakcyjna dla klientów. Proponowane rozwiązania są dostosowywane do potrzeb użytkowników, sprawdzane pod kątem intuicyjności obsługi, jak i bezpieczeństwa. Stały wzrost liczby klientów korzystających z bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnych jest dowodem na to, że Polacy coraz chętniej wykorzystują możliwości, jakie oferuje nowoczesna bankowość. Obecnie liczba osób aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej wynosi 22,5 mln użytkowników, a blisko 92% z nich korzysta z bankowej aplikacji mobilnej.

– mówi dr Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich.

Widać podobny trend, jak w innych dziedzinach. Do wielu rzeczy nie chce nam się już uruchamiać komputera, bo mamy je pod ręką w smartfonie. Choć oczywiście są też osoby, które nie korzystają z aplikacji bankowych i preferują zwykłą bankowość internetową.

źródło: raport NetB@nk ZBP, mat. prasowe, zdjęcie główne: Tech Daily/Unsplash

Motyw