Aplikacje bankowe – którą klienci oceniają najwyżej? Na Androidzie jedna wyraźnie odstaje

7 minut czytania
Komentarze

Aplikacje bankowe są czymś, bez czego trudno się dziś obyć. Pozwalają one oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Sprawdziliśmy, jak aplikacje poszczególnych banków są oceniane przez użytkowników.

Aplikacje bankowe to coś, z czego zdecydowanie warto korzystać

Aplikacje bankowe sprawiają, że oszczędzamy czas i pieniądze. Przelewy możemy bowiem realizować, używając do tego jedynie smartfona i często nie ponosząc żadnych opłat. Chcąc zrealizować taką operację w placówce banku, nieraz musimy liczyć się z opłatą. W dodatku spędzimy w kolejce czas, który moglibyśmy przeznaczyć na coś innego.

Aplikacje bankowe dają zatem wygodę, szczególnie że umożliwiają np. doładowywanie konta u operatora, kupowanie biletów parkingowych czy zamawianie taksówek. Ich zaletą jest również bezpieczeństwo. Jeśli mamy pewność, że pobraliśmy oficjalną aplikację banku, generalnie jesteśmy bezpieczni podczas korzystania z niej. Inaczej jest w przypadku bankowości internetowej, gdzie za którymś razem teoretycznie możemy trafić na podrobioną witrynę naszego banku.

Jak użytkownicy oceniają aplikacje bankowe?

Przejdźmy do tego, jak użytkownicy aplikacji bankowych je oceniają. Przejrzeliśmy oceny oraz recenzje poszczególnych programów w sklepach Google Play i App Store.

Santander mobile

aplikacja santander mobile
źródło: YouTube/Santander Bank Polska
  • ocena w Google Play: 4,0
  • ocena w App Store: 4,7

Santander Bank Polska posiada aplikację Santander mobile. Program jest generalnie pozytywnie oceniany przez użytkowników. Użytkownicy doceniają go za przejrzystość i łatwość obsługi, choć dla niektórych irytujące są powiadomienia z aplikacji reklamujące usługi banku. W opiniach powtarzają się także oczekiwania wprowadzenia ciemnego motywu.

PeoPay

aplikacja peopay
źródło: YouTube/Bank Pekao S.A.
  • ocena w Google Play: 4,4/4,7*
  • ocena w App Store: 4,6

PeoPay to aplikacja banku Pekao S.A. Bank ten często chwali się rozwijaniem programu, np. licznymi możliwościami personalizacji oraz widżetami. Co na to użytkownicy? Aplikacja zbiera wysokie noty w sklepach Google Play i App Store, pozytywne są także recenzje, choć nie wszystkie. Pojawiają się opinie np. o natrętnych powiadomieniach z zapytaniami o ocenę aplikacji.

* – po publikacji materiału skontaktowali się z nami przedstawiciele Banku Pekao, dostarczając zrzuty ekranu z Google Play Console, w którym widnieje wyższa ocena – 4,7.

Osoby z redakcji, które próbowały zweryfikować tę notę, widzą po swojej stronie ocenę 4,4,. Taką także indeksuje wyszukiwarka Google.

Z uwagi na brak spójności pomiędzy ocenami, w przypadku tej aplikacji pozostawiamy widoczne dwie – decyzja o tym, którą przyjąć za „właściwą”, pozostawiamy czytelnikom. Dane z Google Play Console powinny być najbardziej aktualne, jednak przeciętny użytkownik nie ma do tego narzędzie dostępu i musi bazować na tym, co wyświetla mu Google Play.

mBank PL

mbank aplikacja
źródło: YouTube/mBank
  • ocena w Google Play: 4,2
  • ocena w App Store: 4,8

mBank nie kombinował specjalnie z nazwą swojej aplikacji i nazywa się ona niemal identycznie, jak sam bank. Jak program oceniają użytkownicy? Naprawdę przyzwoicie, zarówno w Google Play, jak i App Store średnia ocen przekracza 4. W momencie pisania tego tekstu (druga połowa maja 2023) widać jednak, że sporo użytkowników jest niezadowolonych z ostatniej aktualizacji aplikacji na Androida – jej działanie miało się pogorszyć.

Moje ING Mobile

aplikacja ING
źródło: YouTube/ING
  • ocena w Google Play: 4,5
  • ocena w App Store: 4,9

Aplikacja banku ING należy do najlepiej ocenianych programów w swojej kategorii. Co takiego doceniają w niej użytkownicy? Stabilność działania, czytelność interfejsu, a także nieprzynoszące nieprzyjemnych niespodzianek aktualizacje. Zdarzają się jednak uwagi np. do procesu logowania.

IKO

aplikacja PKO IKO
źródło: YouTube/PKO Bank Polski
  • ocena w Google Play: 4,6
  • ocena w App Store: 4,8

IKO to aplikacja banku PKO BP. To kolejny program doceniany za intuicyjność i sprawność działania. Aplikacja jest bardzo wysoko oceniana. Tak jak w przypadku praktycznie każdego programu, który cieszy się dużą popularnością, tak i tu zdarzają się jednak krytyczne uwagi.

Alior Mobile

aplikacja alior
źródło: YouTube/Alior Bank
  • ocena w Google Play: 3,7
  • ocena w App Store: 4,6

Aplikacja mobilna Alior Banku nie ma najgorszych ocen, jednak wyraźnie odstaje od najlepiej ocenianych programów tego typu. Przynajmniej jeśli mówimy o wersji na urządzenia z Androidem. Użytkownicy zwracają uwagę na błędy w aplikacji oraz pojawiające się reklamy, choć nie brak też pozytywnych recenzji.

Bank Millennium

aplikacja millennium
źródło: YouTube/Bank Millennium
  • ocena w Google Play: 4,6
  • ocena w App Store: 4,8

Aplikacja banku Millennium zbiera głównie pozytywne oceny w sklepach z aplikacjami. Użytkownicy przeważnie piszą w opiniach, że wszystko działa tak, jak powinno. Zdarzają się jednak niezadowoleni z aktualizacji programu.

Pocztowy

aplikacja bank pocztowy
źródło: Bank Pocztowy (mat. prasowe)
  • ocena w Google Play: 4,6
  • ocena w App Store: 4,6

Z internetowych opinii wynika, że Poczta Polska raczej nie uchodzi za symbol nowoczesności i sprawnej obsługi klienta. Czy w przypadku Banku Pocztowego i jego aplikacji jest podobnie? Jeśli wierzyć ocenom ze sklepów z aplikacjami, to nie. Aplikacja jest oceniana naprawdę wysoko i wygląda na to, że nie sprawia większych problemów. Niektórzy zwracają jednak uwagę na brak usług znanych z innych banków.

CA24 Mobile

ca24 mobile aplikacja
źródło: YouTube/Credit Agricole Bank Polska S.A.
  • ocena w Google Play: 2,2
  • ocena w App Store: 4,0

Aplikacja mobilna Credit Agricole nie należy do dobrze ocenianych programów. O ile wersja na urządzenia z systemem iOS wypada akceptowalnie, to średnia ocen wersji na Androida jest fatalna (i wyraźnie niższa niż wszystkich pozostałych z zestawienia) jak na program od znanej i poważanej instytucji finansowej. Użytkownicy zwracają uwagę na problemy po aktualizacjach, brak powiadomień push oraz przedłużający się proces logowania.

BNP Paribas GOmobile

bnp paribas aplikacja
źródło: YouTube/BNP Paribas Bank Polska
  • ocena w Google Play: 3,7/4,6*
  • ocena w App Store: 4,7

Twórcy aplikacji banku BNP Paribs nie mają powodów do wstydu, choć w sklepie Google Play program odstaje nieco od konkurencji. Użytkownicy chwalą przejrzystość oraz szatę graficzną aplikacji. Są też krytyczne uwagi, ale przeważnie są pozbawione konkretów, które wskazywałyby, w czym tkwi problem.

* – choć w Google Play widnieje taka, a nie inna ocena, po publikacji skontaktowali się z nami przedstawiciele banku przesyłając screenshoty z panelu deweloperskiego, na którym widać inną notę.

VeloBank

źródło: YouTube/VeloBank
  • ocena w Google Play: 3,0
  • ocena w App Store: 4,7

Aplikacja VeloBank wypada słabo w Google Play, ale bardzo dobrze w App Store. Z czego to wynika? Jeśli wierzyć opiniom zamieszczanym przez użytkowników, aplikacja ma tracić na funkcjonalności i stabilności po aktualizacjach.

Citi Handlowy

citi handlowy
źródło: Facebook/Citi Handlowy
  • ocena w Google Play: 3,7
  • ocena w App Store: 4,0

Citi Handlowy zbiera podobne oceny od osób z urządzeniami z Androidem, co od posiadaczy sprzętu z nadgryzionym jabłkiem. Nieco lepiej jest oceniana aplikacja na iOS. Użytkownicy zwracają uwagę na problemy z rejestracją i ograniczone możliwości w porównaniu z bankowością internetową dostępną w przeglądarce.

Aplikacje bankowe – podsumowanie

Dawniej wybierając bank, oprócz samej oferty warto było wziąć pod uwagę takie elementy, jak liczba bankomatów, lokalizacja oddziału banku oraz poziom obsługi klienta. Obecnie do tej listy zdecydowanie trzeba dopisać aplikacje bankowe. To właśnie z poziomu aplikacji przeważnie będziemy zarządzać kontem, sprawdzać jego saldo oraz zlecać przelewy. Dobrze więc mieć pewność, że interfejs aplikacji nam odpowiada, a program może pochwalić się dobrą stabilnością działania i obsługą np. BLIK-a.

Aplikacje bankowe najpopularniejszych banków w Polsce generalnie są dobrze oceniane. Najlepszymi ocenami mogą pochwalić się Bank Millennium, PKO BP oraz ING. Spośród analizowanych przez nas aplikacji banków najgorsze noty zbiera ta od Credit Agricole. W wynikach widać pewną prawidłowość: aplikacje bankowe na iOS są lepiej oceniane od swoich odpowiedników na urządzenia z Androidem.

Oceny aplikacji są aktualne na 22.05.2023.

zdjęcie główne: CardMapr.nl/Unsplash