Kasjerka z maseczką na twarzy skanuje produkty na kasie w supermarkecie, za pleksi szklaną osłoną, w tle widoczni klienci i regały ze sklepowymi artykułami.

Biedronka zamiast bankomatu. Od teraz z usługi może skorzystać więcej klientów

4 minuty czytania
Komentarze

Sieć handlowa Biedronka wprowadza możliwość wypłacenia pieniędzy w ramach usługi cashback także na klientów posiadających kartę Visa. To już kolejny etap rozszerzenia tej usługi – wcześniej skorzystać z niej mogli właściciele kart Mastercard. Dla konsumentów będzie to kolejny powód, aby częściej odwiedzać sklepy Biedronki. Ale… jest jeden haczyk.

Schyłek ery bankomatów?

fot. jarmoluk/Pixabay

Na mapach miast bankomatów jest już coraz mniej, rzadziej także korzystamy z gotówki. I chociaż w perspektywie widać już rewolucję finansową związaną z wprowadzeniem przez Banki Centralne wirtualnego odpowiednika gotówki, czyli cyfrowej waluty, nadal wiele Polaków chce płacić w tradycyjny sposób. Nie wszyscy czują się gotowi na zmiany się – nadal banknotami i monetami posługuje się wiele osób, szczególnie przedstawicieli starszych pokoleń. Ostatnio informowaliśmy nawet o historii, w której klient chciał zapłacić gotówką zamiast aplikacją w sklepie Aldi i został posądzony przez obsługę o kradzież

Co więc zrobić, jeśli w pobliżu nie ma bankomatu, a my pilnie musimy wypłacić pieniądze? Udać się do najbliższej… Biedronki.

Masz Visa lub Mastercard? Wypłacaj w Biedronce

Sieć handlowa wprowadza usługę dla posiadaczy kart Visa, która może okazać się ratunkiem w sytuacji, gdy potrzebujemy gotówki, a w pobliżu nie ma gdzie skorzystać z bankomatu. Usługa cashback polega na tym, że płacąc w sklepie kartą, możemy dodatkowo wypłacić także pieniądze. Wcześniej z podobnej procedury mogli skorzystać już posiadacze kart Mastercard, ponieważ sieć wprowadziła takie rozwiązanie już w marcu.

Można więc śmiało stwierdzić, że poprzez rozszerzenie tej usługi, Biedronka chce dotrzeć do większej ilości konsumentów, którzy chcieliby skorzystać z cashbacku. Większej ilości, czyli prawie wszystkich. Przypomnimy, że Visa i Mastercard, dwie organizacje, które zajmują się wydawaniem kart płatniczych, w zasadzie zdominowały rynek w Polsce. Mało kto korzysta np. z American Express czy Diners Club.

Cashback nie w każdej Biedronce

fot. materiały prasowe/Biedronka

Usługa „Płać kartą i wypłacaj” pozwala na wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zakupów. Sieć Biedronka uruchamia ją właśnie w ok. 2 tysiącach swoich placówek na terenie całego kraju, więc nie wszędzie będzie można z niej skorzystać – punktów w Polsce jest bowiem ok. 3400. Pełną listę sklepów można znaleźć tutaj.

Są dwa zasadnicze warunki uprawniające do pobrania pieniędzy: trzeba dokonać nawet niewielkich zakupów (np. za 1 zł) oraz wypłacić nie więcej niż 300 zł. 

Na stronie Biedronki możemy także przeczytać regulamin, który szczegółowo opisuje usługę casback:

  • z usługi można skorzystać w sklepie, podczas zakupów, za które
    płatność realizowana jest kartą Visa,
  • możliwość wypłaty gotówki jest tylko dla transakcji powyżej 1 zł,
  • w kasie sklepu musi znajdować się odpowiednia ilość gotówki,
  • płacąc za zakupy kartą Visa, należy poinformować kasjera, o wypłacie pieniędzy – niezależnie od kwoty zakupów,
  • należy podać kasjerowi kwotę wypłaty i włożyć kartę do terminala lub ją zbliżyć, dla bezpieczeństwa wypłata jest zawsze zabezpieczona kodem PIN-em do karty,
  • minimalna kwota wypłaty wynosi 50 zł
  • możliwa wypłata wielokrotności 50 zł, ale nie więcej niż 300 zł (tj. 50 zł, 100 zł, 150 zł, 200 zł, 250 zł i 300 zł)
  • kwota wypłaty zostanie dodana do wartości zakupu,
  • z usługi można skorzystać wielokrotnie danego dnia,
  • usługa nie jest dostępna w kasach samoobsługowych,
  • sklep nie pobiera opłaty za usługę, a ewentualne opłaty pobierane są przez bank, który wydał kartę i zostały wskazane w tabeli opłat i prowizji dla danej karty płatniczej.

Polacy korzystają z usługi cashback

Prawdopodobnie ze względu na mniejszą ilość bankomatów na mapie miast, cashback, czyli usługa polegająca na możliwości wypłaty gotówki przy okazji zakupów („Płać kartą i wypłacaj”), jest coraz bardziej popularna. Jak podaje portal Bankier, z danych NBP wynika, że na koniec 2022 r. cashback oferowało polskim konsumentom prawie 300 tys. placówek handlowych. Są to nie tylko sklepy i supermarkety, ale także stacje benzynowe, hotele, salony prasowe, punkty pocztowe i inne placówki handlowo-usługowe. 

Źródło: Biedronka

Motyw