wzloty i upadki gamingu 2019

Wzloty i upadki w świecie gamingu w 2019 rok. To był ekscytujący czas

4 minuty czytania
Komentarze

Żegnając się z ostatnim rokiem warto spojrzeć, co działo się w świecie gamingu. O dziwo był to rok wolny od wielkich kontrowersji czy zamknięć studiów. Usługi subskrypcyjne i streaming zaczęły oferować intrygujące nowe sposoby grania w niektóre z najlepszych gier na PC, jakie kiedykolwiek powstały. Oto wzloty i upadki gamingu w 2019 roku.

Wzloty i upadki gamingu w 2019 roku

Susza na rynku GPU dobiegła końca

W 2018 r. rosnący popyt na kryptowaluty spowodował, że inwestorzy wykupywali układy GPU na niespotykaną dotąd skalę. Kursy akcji firm GPU rosły, podobnie jak cen kart graficznych – stracili na tym gracze.

Nvidia wzloty i upadki gamingu

Na szczęście, dzięki popytowi na kryptografię w 2019 roku, możemy ponownie uzyskać najnowszy sprzęt do gier w rozsądnych cenach. Ponadto Nvidia i AMD są lepiej przygotowane, jeśli w przyszłości nastąpi kolejny skok sprzedaży GPU. Rok 2019 to dominacja kart Nvidii z serii 2060, 2070 i 2080 RTX.

Zobacz także: Oto najlepsze rozszerzenia dla Firefoxa. Użytkownicy Chrome nie mają czego zazdrościć

Epic Game Store gra ostro, aby przyciągnąć graczy

Na rynku pojawił się nowy sklep internetowy firmy Epic. Było to dość nieprzewidywalne zagranie giganta. Nikt nie twierdzi, że trochę konkurencji dla Steam jest złą rzeczą, ale oprócz rzucania workami pieniędzy na programistów, Epic nie dodał żadnych funkcji, aby uczynić swoją platformę przyjemną w użyciu.

Gry EA na Epic Store

Funkcje przechowywania i wyszukiwania są uproszczone, nie ma możliwości dzielenia się przez rodzinę ani przesyłania strumieniowego, ani żadnych innych funkcji, które sprawiają, że Steam miałby godnego konkurenta.

Xbox Game Pass jest wyjątkowy

W tym roku Ubisoft i Microsoft dołączyły do oferty gier komputerowych opartych na subskrypcji, konkurując z solidną ofertą EA Origin Access, która istnieje już od kilku lat. Jednak z tych dwóch wymienionych, to właśnie Microsoft Xbox Game Pass na PC skradł show, dzięki subskrypcji i kolekcji gier.

Xbox Game Pass

To, co wyróżnia Game Pass, to element miłej niespodzianki. Otrzymujesz najlepsze własne gry Microsoftu, ale także cudownie wyselekcjonowaną mieszankę gier indie i mainstream z ostatnich lat. Dostępne są najlepsze gry 2019 roku, takie jak Metro: Exodus, Bloodstained: Ritual of the Night i Outer Worlds, a także hity niezależne, takie jak Hollow Knight, Slay the Spire i Void Bastards. Xbox Game Pass pojawił się znikąd, aby stać się najlepszą subskrypcją gier na PC.

Google Stadia nie jest gotowe

google stadia wzloty i upadki gamingu

Możesz mieć wszystkie pieniądze na świecie, ale jeśli nie rozumiesz branży gier, to ci to nie pomoże. Google Stadia to świetna koncepcja i jednak powinna była zostać bardziej dopracowana, zanim ją wydano na rynek. Stadia zadebiutowała ze słabym katalogiem gier, mylącymi (i nie niskimi) cenami i problemami z wydajnością. To niezręczna, wielowarstwowa usługa, która pokazuje, że rewolucja strumieniowania nie jest jeszcze gotowa lub po prostu Google nie zasługuje na pozycję lidera.

Dziwne alternatywne gry odnoszą sukces

W 2019 r. nie było tak samo wielu znanych gier RPG w otwartym świecie, które mogły przyciągnąć tłumy. To był dziwnie spokojny rok, ale pozwoliło to na zwiększenie popularności nietypowych gier i zaliczenie ich do najlepszych w tym roku.

disco elysium wzloty i upadki gamingu

RPG Disco Elysium jest prawdopodobnie najlepszą z nich, a Outer Wilds dowodzi, że nie potrzebujesz niekończącego się kosmosu i ogromnych budżetów, aby stworzyć piękną grę z eksploracją kosmosu. Najbardziej popularnym RPG w tym roku był The Outer Worlds. Nawet ten tytuł zachowuje pewien osobisty urok odzwierciedlający jego niezbyt duży budżet. Inne godne uwagi tytuły to: Untitled Goose Game, Sunless Skies i niesamowicie dziwny Hypnospace Outlaw.

Skrzynki z łupami nadal nękają gry komputerowe

W 2017 r. UE i inne rządy na całym świecie pochyliły się nad skrzynkami z łupami. Gra EA Star Wars Battlefront II stanowi sedno debaty na temat losowych pakietów przedmiotów w grze, na które gracze (często dzieci) wydają prawdziwe pieniądze.

Belgia wprost zakazała umieszczania skrzynek z łupami, Holandia wprowadziła surowe ograniczenia, podczas gdy inne kraje – w tym Wielka Brytania – nadal debatują, czy w rzeczywistości jest to forma hazardu. Chociaż od tamtej pory praktyka zanikła w grach premium, ostatnie badania przeprowadzone przez University of York wykazały, że liczba skrzynek z łupami wciąż rośnie. W 2019 r. 71% z 463 najczęściej granych gier Steam zawierało skrzynki z łupami, w porównaniu z 4% w 2010 r.

Być może nie zdobywają one nagłówków, jak wcześniej, ale skrzynki z łupami nadal są powszechną praktyką w 2019 r., co pozostawia wielu młodych ludzi na łasce tego moralnie wątpliwego systemu monetyzacji.

Problemy z uruchomieniem Red Dead Redemption 2

red-dead-redemption-2-steam

Red Dead Redemption 2 powinno zacząć wzloty i upadki gamingu 2019 roku. Premiera tytułu była absolutną katastrofą na PC. Od ograniczonej czasowo wyłączności w Epic Game Store przypominającej nam, że PC jest teraz otwartym polem walki korporacyjnej, po wyrzutnię błędów, która uniemożliwiła niezliczonej liczbie osób granie w grę, Red Dead Redemption 2 na PC jest jednym z najgorszych tytułów AAA 2019 roku.

Źródło: techradar

Motyw