Stoisko firmy Oppo na targach technologicznych z ludźmi oglądającymi produkty i rozmawiającymi z przedstawicielami firmy.

Oppo wraca do Europy po zakończonej wojnie o 5G. Ale z ograniczoną liczbą smartfonów

3 minuty czytania
Komentarze

Oppo powraca do Europy po rozwiązaniu sporu patentowego z firmą Nokia. Jednak dystrybucja nie będzie obejmować całego portfolio produktów producenta — oferta będzie ograniczona do flagowej serii Find i modelu Reno 11F. Firma planuje rozszerzyć ofertę w przyszłości, a także nawiązała współpracę z operatorem Telefónica.

Stoisko firmy Oppo z podświetlanym logo na wystawie. oppo wraca do europy po 2 latach
Fot. OPPO / materiały prasowe

Oppo wraca — dlaczego marka opuściła Europę?

W 2022 roku chińska marka przegrała proces z Nokią o naruszenia patentów, co zmusiło firmę do wstrzymania sprzedaży smartfonów w Niemczech. Pożegnanie z marką BBK Electronics nastąpiło też w innych krajach Europy, ale nie Polsce — my mogliśmy bez przeszkód kupować produkty marek należących do BBK Electronics (tj. Oppo, OnePlus, realme).

Powrót z najnowszymi smartfonami

Ale po rozwiązaniu kwestii licencyjnych i prawnych Oppo wraca. Następuje to miesiąc po podpisaniu przez firmę i Nokię globalnej umowy o wzajemnym licencjonowaniu patentów, obejmującej patenty niezbędne do spełnienia standardów w zakresie 5G i innych technologii komunikacji komórkowej.

Chińska marka zapewnia, że z powrotem zaoferuje swoje produkty we wszystkich krajach, w których firma była wcześniej obecna. Powiedział o tym sam szef firmy na Europę, Bingo Liu, podczas targów MWC w Barcelonie:

Mężczyzna w garniturze stoi na scenie w czasie prezentacji, w tle duży ekran z angielskimi tekstami na temat firmy OPPO i rynku europejskiego.
Fot. Digital Inside

Europe has been key to Oppo, and Oppo products will once again be widely available across Europe.

Bingo Liu, CEO Oppo Europe

Firma na początek będzie oferować tylko swoje najnowsze produkty, w tym model Reno 11F, który zadebiutował w tym miesiącu na różnych rynkach. To telefon, który zwraca na siebie uwagę ciekawym wyglądem, ale dostarcza też niezłej specyfikacji. Ma 6,7-calowy wyświetlacz OLED z otworem na aparat. Ekran oferuje rozdzielczość FHD+, częstotliwość odświeżania 120 Hz, 100-procentowe okrycie gamy kolorów DCI-P3 oraz ekranowy skaner linii papilarnych i ochronę ze szkła Panda.

Dwa smartfony Oppo w kolorach różowym i zielonym, w widoku z tyłu, ukazujące podwójny system aparatów i logo producenta.
Oppo Reno 11F
Fot. Oppo / materiały prasowe

Za selfiki odpowiada 32-megapikselowy aparat do selfie Sony IMX615, z kolei na tylnym panelu znalazł się 64-megapikselowy aparat główny OmniVision OV64B, 8-megapikselowy obiektyw ultraszerokokątny oraz 2-megapikselowy aparat makro. Urządzenie jest dostarczane z systemem Android 14 opartym na systemie ColorOS 14, a napędza go procesor Dimensity 7050 z 8 GB pamięci RAM LPDDR4x, 256 GB pamięci UFS 3.1 i baterią 5000 mAh z szybkim ładowaniem 67 W. Uzupełnianie energii będzie błyskawiczne, chociaż na osiągi z realme GT Neo 5 nie ma co liczyć.

Z czasem oferta obejmie też serię smartfonów Find, a także tablety i słuchawki marki.

Telefónica ma pomóc w powrocie na europejskie rynki

Dodatkowo chińska marka zawarła trzyletnią umowę z operatorem telekomunikacyjnym Telefónica, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku. Poinformował o tym Max Jambor:

Tłumaczenie: Oświadczenie od @oppo
Osoby ze wszystkich krajów europejskich, w których OPPO było już obecne, wkrótce ponownie otrzymają innowacyjne produkty marki. Firma nawiąże 3-letni sojusz strategiczny z grupą Telefónica, wzmacniając ekspansję marki w Europie.

Telefónica to hiszpańska firma telekomunikacyjna z siedzibą w Madrycie. Jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie — to główny operator usług telekomunikacyjnych w krajach hiszpańsko- i portugalskojęzycznych, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Ma znaczące udziały w rynku w ponad 25 krajach.

Źródło: Xiaomiui, Digital Inside, SCMP. Zdjęcie otwierające: Oppo / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw