Dłoń trzymająca smartfon z otwartą stroną wyszukiwarki Google na ekranie.
LINKI AFILIACYJNE

Ranking Google 2023. Tego szukali Polacy w internecie

4 minuty czytania
Komentarze

Kończący się 2023 rok skłania do podsumowań i firma Google także postanowiła dołączyć się do trendu. Poznaliśmy ranking Google 2023 Rok w wyszukiwarce. Spółka zapewniła zestawienie najpopularniejszych tematów wśród polskich internautów.

Czego szukaliśmy w 2023 roku – ranking Google 2023 wskazuje polskie wyniki

Wyszukiwarka Google strona startowa - na jej podstawie powstaje Ranking Google 2023
fot. Depositphotos/mproduction

Ranking Google 2023 wskazuje, że Polaków pochłonęła polityka tegoroczne wybory parlamentarne oraz poprzedzająca je kampania wyborcza. Wiele najpopularniejszych zagadnień dotyczyło kandydatów i wyników, a także procesu wyborczego. Popularne hasła to m.in. „jak głosować”, „dlaczego nie brać udziału w referendum”, „debata TVP”, „marsz 4 czerwca” czy „marsz Miliona Serc”.

W temacie rozrywki uwagę polskiego internetu przykuły Oppenheimer i Barbie. Nietypowy zbieg premier diametralnie różnych filmów w lipcu zrodził fenomen Barbieheimer, który zdominował internet na dobrych parę tygodni. Podobnie jak w przypadku zestawienia Wikipedii, Oppenheimer wygrał jednak z Barbie w konkursie popularności.

W zestawieniu dotyczącym tylko filmów po wspomnianym wyżej duecie miejsca od 3. do 5. zajęły jednak polskie produkcje. Były to odpowiednio: Zielona Granica, Heaven in Hell oraz Znachor.

Duże zainteresowanie wzbudziła też wojna w Izraelu. Było to jedno z najszybciej zyskujących na popularności haseł tego roku. W tym przypadku Polacy szukali sprawdzonych informacji oraz kontekstu tego skomplikowanego konfliktu. Chcieliśmy wiedzieć między innymi „co to jest Hamas”, „dlaczego Hamas atakuje Izrael” a także „gdzie jest Palestyna”.

Ranking Google 2023 wśród popularnych osób publicznych najczęściej wskazuje Sylwię Peretti, która zyskała niemałą sławę w programach „Kuchenne Rewolucje” czy „Królowe Życia”. Niestety, zainteresowanie to było też związane z tragicznym wypadkiem, jaki miał miejsce w jej rodzinie. Polaków dotknęła również śmierć Mateusza Murańskiego, walczącego m.in. na galach Fame MMA i High League.

Zagraniczni celebryci także pojawili się w smutnym kontekście ich odejścia. Szukaliśmy informacji o znanym z „Przyjaciół” aktorze Matthew Perrym oraz legendarnej piosenkarce Tinie Turner.

Najpopularniejsze hasła w Google w 2023 roku

Główne zestawienie Rok w wyszukiwarce 2023 przedstawia się następująco:

  1. Wyniki wyborów 2023
  2. Wybory 2023
  3. PKW
  4. Oppenheimer
  5. Sylwia Peretti
  6. Mateusz Murański
  7. Izrael
  8. Matthew Perry
  9. Tina Turner
  10. Barbie

Podstawowy ranking to jednak dopiero przedsmak ogromnej liczby list Top 10, jakimi Google co roku podsumowuje ruch w swojej wyszukiwarce.

Co, Kto, Ile i Dlaczego. O to Polacy pytali Google

Poniżej znajdziecie zatem wiele tematycznych galerii, które zbierają najróżniejsze aspekty naszego zainteresowania na prostych infografikach. Zacznijmy od dwóch skrajności, czyli wiadomości z Polski i świata oraz popularnych memów.

Choć rozrywka i tak przebiła się do głównej listy, nadal jest to kategoria, której zdecydowanie można przyjrzeć się z lupą. Kolejne zestawienia to najpopularniejsze w polskich wyszukiwaniach filmy, seriale, produkcje stworzone w Polsce oraz koncerty.

Google jak zwykle gra też z użytkownikami w „kończenie pytań”. Autorzy wyszukiwarki zdradzają tak, czego Polacy po prostu musieli się dowiedzieć. Zacznijmy więc od podstaw – Jak, Gdzie i Kiedy.

Ciekawe są też jednak inne pytania. Kwestie zaczynające się od Co, Kto, Ile i Dlaczego potrafią być poważne („implozja” związana z katastrofą łodzi Titan), ale także wywołać uśmiech na twarzy („bambik” czy koszt zakupu wielbłąda).

Nawet dość obszerne zestawienie powyżej nie wyczerpuje jednak do końca głodu wiedzy naszych rodaków. Łącznie Google przygotowało bowiem blisko 30 różnych list, które możecie sprawdzić w tym miejscu.

Źródło: Google, Zdjęcie główne: Solen Feyissa / Unsplash

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw