Polacy rzucili się na Disney+ – platforma zaliczyła świetny start i to było do przewidzenia

2 minuty czytania
Komentarze

Premiera Disney+ w Polsce to jedno z największych wydarzeń kulturalnych tego roku. Na debiut platformy w naszym kraju czekaliśmy dość długo, ale też na start dostaliśmy naprawdę wiele. Co więcej, start Disney+ można zaliczyć do bardzo udanych, ponieważ platforma przyciągnęła do siebie o wiele więcej osób, niż zrobiło to np. HBO Max. I choć tutaj sytuacja nie jest tak prosta, to widać, że Disney+ był po prostu tym „wielkim nieobecnym”, a Polacy teraz nadrabiają jego wcześniejszy brak.

Wyniki Disney+ w Polsce po pierwszym tygodniu – ogromne zainteresowanie

Disney+ co tam jest

Nielsen przeprowadził badania oglądalności dla Disney+, które pokazują, jak wielkim zainteresowaniem cieszyła się platforma w dniu startu. Według tych badań Disney+ 14 czerwca przyciągnął około 400 tysięcy użytkowników. Dla porównania HBO Max w dniu swojego debiutu miało 329 tysięcy oglądających. Tutaj jednak należy wziąć pod uwagę to, że start HBO Max nie był aż tak wyczekiwany, jak w przypadku Disney+. To było dość łagodne przejście z obecnego na polskim rynku HBO GO na lepszą wersję serwisu. Dodajmy do tego, że start Disney+ poprzedzony był dużą kampanią marketingową, a i cena promocyjna na start zrobiła swoje. Sam pierwszy tydzień obecności Disney+ w Polsce miał przyciągnąć aż 1,9 miliona widzów (HBO Max około 1,2 mln w porównywalnym okresie). Widać więc, że naprawdę Disney+ był platformą wyczekiwaną przez Polaków.

Widzowie którzy zdecydowali się oglądać treści w serwisie (Disney+ – przyp.), robili to średnio godzinę i 13 minut dziennie, co jest powyżej średniej oglądalności platform wideo OTT. Z punktu widzenia zwyczajów widzów, serwis wpisuje się w podobne rytuały jak inne serwisy z kategorii SVOD takie jak Netflix czy HBO Max: widzowie preferują oglądanie ich na dużych ekranach, zdecydowanie też więcej czasu poświęcają w weekendy na korzystanie z nich.

Michał Buszko, advanced measurement manager w Nielsenie

Najczęściej Disney+ oglądamy na telewizorach (1,2 miliona), komputerach (427 tysięcy) i smartfonach (373 tysiące), ale i tablety (63 tysiące) dalej chętnie służą do konsumpcji multimediów. Warto przy okazji sprawdzić, na jakich urządzeniach można oglądać Disney+ w Polsce, jeżeli dopiero przymierzamy się do skorzystania z usługi. Niedługo na Disney+ dodane zostaną seriale Marvela, które wcześniej dostępne były na Netflix, a wśród nich The Punisher. W czerwcu na platformie pojawił się także Doktor Strange w multiwersum obłędu, a i seriale takie jak Pam i Tommy czy Zepsuta krew to treści, które mogły przyciągać do platformy.

Źródło: Wirtualne media

Motyw