Ubłoceni ludzie w Vice City z gry GTA VI
LINKI AFILIACYJNE

GTA 6 na premierę tylko na konsolach. Rockstar doskonale wie, że PC-towcy grzecznie poczekają i zapłacą

2 minuty czytania
Komentarze

Zwiastun GTA VI został niespodziewanie opublikowany, po tym jak hakerom udało się wykraść klip godziny przed planowaną zapowiedzią. Rockstar Games jednak z twarzą przejęło swój moment w mediach społecznościowych i oficjalnie potwierdziło Grand Theft Auto 6 na konsolach w 2025 roku. No właśnie, tylko na konsolach.

GTA VI bez wersji na PC w 2025 roku

Główna bohaterka GTA VI przy oknie w zaciemnionym pomieszczeniu
Fot. Rockstar Games

Rockstar Games powiedziało jasno, że GTA VI pojawi się na konsolach PlayStation 5, a także Xbox Series X|S w 2025 roku. Po pierwsze, trzymam kciuki za wydajność na Xbox Series S. Już teraz największe hity pokroju Baldur’s Gate 3 mają problemy z działaniem na tym sprzęcie, a co dopiero będzie za rok lub dwa przy premierze nowej przygody w Vice City.

Dlaczego więc nie zagramy na komputerach PC w dniu premiery? To proste, kasa moi drodzy. Jako gracze wielokrotnie pokazaliśmy już Rockstar Games, że uwielbiamy płacić dwa razy za ten sam produkt, kupując np. GTA V na PC w 2015 r., dwa lata po debiucie na PlayStation 3 oraz Xbox 360.

Jak Rockstar Games wypuszczało swoje poprzednie gry na PC?

Historia wydawnictw studia wskazuje, że wersja na PC z pewnością się pojawi, tylko później. Spójrzmy tylko na ostatnie premiery od Rockstar Games.

  • Red Dead Redemption 2 – 26 października 2018 (konsole), 5 listopada 2019 (komputery PC)
  • Grand Theft Auto V – 17 września 2013 (PS3, X360), 18 listopada 2014 (PS4, Xbox One), 14 kwietnia 2015 (PC), 14 marca 2022 (PS5, Xbox Series X|S)
  • Grand Theft Auto IV – 29 kwietnia 2008 (PS3, X360), 2 grudnia 2008 (PC)

Ciekawą statystyką podzielił się też Krystian Smoszna (ex-redaktor naczelny GRY-Online), który podał liczbę dni, jaka musiała upłynąć w przypadku wielu dzieł Rockstar Games, zanim trafiły również na komputery PC. Średnia dla studia wynosi 308 dni oczekiwania na port PC, podczas gdy dla serii GTA jest nieco mniejsza, 284 dni.

Ja oczywiście mam wyłącznie nadzieję, że Rockstar Games pójdzie po rozum do głowy i zaoferuje graczom na konsolach możliwość zabawy w płynnych 60 FPS, nawet w formie ukrytego kodu do GTA VI.

Studio ma mnóstwo czasu na optymalizację gry, więc nie zgadzam się na żadne marne, marketingowe wymówki ze strony włodarzy szkockiego dewelopera. A nie oszukujmy się, przynajmniej po pierwszym zwiastunie, GTA VI na przełom technologiczny również nie wygląda.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw