telewizja za darmo

Kolejna darmowa telewizja może niedługo trafić do Polski. Szykuje się alternatywa dla streamingów

3 minuty czytania
Komentarze

Drożejące usługi strumieniowania treści zwracają nas w stronę alternatyw dostępnych za darmo. A na polskim rynku być może niedługo ich przybędzie – firma A+E Networks, znana z programów rozrywkowych czy dokumentalnych, wkrótce ma szansę dotrzeć także do polskich odbiorców.

Darmowa telewizja jako alternatywa dla streamingów

Fot. Depositphotos Autor Mizkit

Liczyliście kiedyś, ile wydajecie na streamingi? Chcielibyśmy powiedzieć wam – policzcie! – ale czasem lepiej żyje się w błogiej nieświadomości, kiedy kolejni usługodawcy ściągają z twojej karty wyższe i wyższe kwoty. Bo drożeje wszystko, niekoniecznie dając nam coś w zamian. Wyjątkiem może być nowe Spotify HiFi, bo choć plotki o nowym pakiecie Supremium powoli stają się rzeczywistością, przynajmniej możemy liczyć na wyższą jakość dźwięku, choć cena nie zachwyca. Jeśli nie chcecie jednak przepłacać, sprawdźcie nasze sposoby na Spotify Premium za darmo.

Wracając do telewizji, ostatnio darmowe treści wygrywają np. z Netflixem. Chęć posiadania dostępu do bezpłatnych materiałów jest spora wśród Polaków, dlatego dużym zainteresowaniem cieszył się tekst jednego z naszych redaktorów dotyczący darmowej platformie platformy Rakuten TV. Jednym z kanałów, który można oglądać, jest Monocomy – polski kanał dokumentalny, który skupia się na tematach związanych z ekonomią i finansami.

Telewizja od A+E Networks

Jak się okazuje, być może niedługo na polski rynek trafią także inne darmowe kanały dotyczące treści kryminalnych, a także materiałów dokumentalnych, reality i historycznych. Chodzi o programy spod bandery A+E Networks. Jak podają Wirtualne media, Tomasz Wysocki, Business Dev Manager, CEE – linear TV and VOD informuje, że trwają rozmowy z kilkoma partnerami w regionie.

Na ten moment dwa kanały A+E Networks – History Play oraz C+I Play – można oglądać na platformie Amazon, choć nie za darmo. History Play i C+I Play są oferowane po 7,99 zł miesięcznie, jednak z 14-dniowym okresem próbnym.

W Polsce w ostatnim czasie nawiązaliśmy współpracę z platformą Amazon, gdzie uruchomiliśmy nasze marki SVOD w modelu a la carte – History Play oraz C+I Play. Przyglądamy się rzecz jasna także innym możliwościom rozwoju – prowadzimy rozmowy z kilkoma partnerami w regionie Europy Środkowej, ale za wcześnie, by dzielić się jakimikolwiek szczegółami

– odpowiada przedstawiciel A+E Networks, Tomasz Wysocki.
fot. GettySignatures/pablo_rodriguez1

Należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ o ile firma prężnie działa na rynku zachodnim, w Europie Wschodniej na ten moment widoczne są inne tendencje związane z telewizją FAST. Niemniej jednak być może niedługo trafi do nas kolejnych kilka bezpłatnych kanałów od A+E Networks.

Warto zaznaczyć, że sytuacja na Zachodzie jest diametralnie różna od naszej – w USA czy Wielkiej Brytanii koszty płatnej telewizji są kilkukrotnie wyższe niż w Polsce, podobnie jak poziom cord-cuttingu. FAST narodziło się jako tania alternatywa do właśnie tych bardzo drogich usług płatnych. To też pewnie tłumaczy dużą zachowawczość wielu serwisów AVOD w naszym regionie i brak wysypu brandów fastowych czy międzynarodowych graczy, które przodują w tym temacie na Zachodzie

– przekonuje menadżer.

Co to są kanały FAST?

FAST (Free Ad-Supported Streaming Television) to kategoria usług telewizji strumieniowej, która działa podobnie jak tradycyjna telewizja kablowa. Są to platformy takie jak Pluto TV czy Samsung TV Plus, które oferują tradycyjne programy telewizyjne i filmy wyprodukowane przez studia bez konieczności płacenia za subskrypcję. Są one finansowane wyłącznie przez reklamy. Odróżniają się od platform, na których dominuje treść generowana przez użytkowników, takich jak YouTube czy Twitch, oraz od usług subskrypcyjnych z reklamami, takich jak Hulu czy Netflix. Treści na platformach FAST mogą potencjalnie obejmować wszystkie gatunki telewizyjne, a także filmy.

Źródło: Wirtualne media

    Motyw