Sylwetka osoby trzymającej smartfon na czerwonym tle z logo YouTube.
LINKI AFILIACYJNE

Netflix znowu przegrywa z darmowymi treściami. Ludzie chyba powoli mają dość

2 minuty czytania
Komentarze

Kolejne raporty udowadniają nam, że streaming wyświetlany na ekranach telewizorów staje się coraz popularniejszy. W sierpniu aż 7,1% treści odtwarzanych na tych sprzętach stanowiły właśnie materiały dostępne w serwisach VOD i mediach strumieniowych. Co więcej, YouTube wciąż dominuje Netfliksa.

Streaming w Polsce jest coraz popularniejszy, a króluje w nim YouTube

Streaming w Polsce jest coraz popularniejszy, a króluje w nim YouTube
fot. Google

Zgodnie z najnowszym raportem przygotowanym przez firmę Nielsen Gauge w sierpniu bieżącego roku 7,1% całkowitej oglądalności na ekranie telewizorów w Polsce stanowił streaming. Względem zeszłego miesiąca stanowi to wzrost o 0,2%. Co ciekawe w lipcu również mieliśmy do czynienia ze wzrostem, jednak wówczas było to aż 0,5%. Naturalnie taki dynamiczny rozwój w dużej mierze jest związany ze słabnącym zainteresowaniem klasyczną telewizją oraz rosnącą popularnością platform VOD na wszystkich urządzeniach.

Przechodząc do szczegółów — po raz kolejny liderem zestawienia dla najpopularniejszego medium strumieniowego stał się YouTube. Darmowa platforma od Google’a przegoniła, chociażby filmy Netfliksa oraz pozostałe serwisy streamingowe takie jak Disney+, HBO Max, Viaplay, SkyShowtime i Amazon Prime Video. Porównując poniższe wyniki do lipca warto odnotować wzrost zainteresowania YouTubem (z 1,9% do 2,0%). Z kolei Netflix pozostał na pułapie 1,7% udziału w streamingu na telewizorach.

fot. Nielsen Gauge

Zobacz też: Tak zapamiętamy Top Gear – TOP10 najlepszych odcinków programu

W telewizji linearnej podobnie jak w lipcu najpopularniejszymi programami były treści informacyjne i sportowe. Jednocześnie oglądalność streamingu na ekranie telewizora uzyskała nowy rekord. Wynik 7,1 proc. jest najwyższym odnotowanym w zestawieniu the Gauge wynikiem (wyższym o 0,2 pkt. proc. w porównaniu z lipcem).

Fragment raportu Nielsen Gauge (via Wirtualne Media)

Co z kolei ze spadkiem zainteresowania? Tutaj na pierwszy plan wychodzi telewizja kablowa, która w lipcu mogła pochwalić się wynikiem 30,0%, podczas gdy w sierpniu było to już „zaledwie” 29,4%. Bardzo podobny spadek odnotowała telewizja satelitarna (z 34,1% do 30%), a po drugiej stronie rzeki znajdziemy telewizję naziemną (wzrost z 22,8% do 23,2%).

Źródło: Wirtualne Media, fot. rafapress

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw