Lubisz słuchać książek, ale denerwowało cię, że w Spotify nawet przy wykupionej opcji Premium są one dodatkowo płatne? No to szczególnie dla ciebie mamy dobre wiadomości – teraz dopłacać już nie będzie trzeba, chociaż są pewne ograniczenia.
Audiobooki na Spotify
Każdy marzy o tym, aby mieć Spotify Premium za darmo. Całe szczęście my wiemy, jak zapewnić sobie dłuższy czas bezpłatnego korzystania, nawet jeśli oficjalnie okres próbny wynosi tylko miesiąc. A okazuje się, że teraz będzie jeszcze jeden powód, aby mieć dostęp do płatnego abonamentu.
Audiobooki na Spotify debiutowały już jakiś czas temu, ale zarówno użytkownicy darmowi, jak i premium musieli kupować indywidualne tytuły audiobooków na platformie. Nawet jeśli ktoś miał już opcję Premium, były one dodatkowo płatne.

Spotify planuje teraz wprowadzenie darmowego „okresu próbnego” audiobooków jako dodatkową wartość dla swoich subskrybentów. Najprawdopodobniej jako płatni abonenci mamy mieć możliwość 20 godzin bezpłatnego słuchania audiobooków miesięcznie – pierwsze testy się już rozpoczęły.
Jak podaje The Verge, celem jest generowanie dodatkowych zysków. Spotify chce także konkurować z Audible od Amazona, który w 2022 roku kontrolował 63,4% rynku audiobooków z przychodami na poziomie około 1,8 miliarda dolarów.
Oczywiście na początku z tej opcji skorzystają tylko użytkownicy z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii. Na ten moment nie wiadomo jeszcze, kiedy ta funkcja dostępna będzie w Polsce.
Spotify ma kłopoty?
Spotify ostatnio nie notuje najlepszych wyników finansowych. Choć liczba użytkowników stale rośnie i w drugim kwartale 2023 zaliczyła imponujące 551 milionów (co stanowi trzykrotnie większy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku), nie przekłada się to na zyski. Wzrost przychodów za drugi kwartał 2023 roku był najniższy w historii firmy i wyniósł zaledwie 11%.

Słuchaczom nie umyka fakt, że Spotify zaczyna kombinować i to… niekoniecznie w dobrą stronę. Do tej pory na przykład funkcja tekstów piosenek była dostępna dla wszystkich użytkowników, zarówno tych korzystających z darmowej, jak i płatnej wersji aplikacji. Teraz jednak Spotify zamierza przenieść tę opcję wyłącznie do wersji Premium.
Ostatnio informowaliśmy także, że firma zaczyna reklamować konopie indyjskie oraz była zamieszana w sytuacje, gdzie dochodziło do prania brudnych pieniędzy za pomocą systemu rozliczenia na platformie.
Oczywiście z niecierpliwością czekamy na to, co przyniosą kolejne informacje na temat zmian na platformie, choć nie ukrywam, że najbardziej zależy nam na najnowszych doniesieniach dotyczących Spotify HiFi.
Źródło: The Verge, oprac. własne
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.