LINKI AFILIACYJNE

Darmowe audiobooki na Spotify. Niestety jest pewne „ale”

3 minuty czytania
Komentarze

Lubisz słuchać książek, ale denerwowało cię, że w Spotify nawet przy wykupionej opcji Premium są one dodatkowo płatne? No to szczególnie dla ciebie mamy dobre wiadomości – teraz dopłacać już nie będzie trzeba, chociaż są pewne ograniczenia.

Audiobooki na Spotify

https://twitter.com/CurtisSpyro/status/1700489231754232267

Każdy marzy o tym, aby mieć Spotify Premium za darmo. Całe szczęście my wiemy, jak zapewnić sobie dłuższy czas bezpłatnego korzystania, nawet jeśli oficjalnie okres próbny wynosi tylko miesiąc. A okazuje się, że teraz będzie jeszcze jeden powód, aby mieć dostęp do płatnego abonamentu.

Audiobooki na Spotify debiutowały już jakiś czas temu, ale zarówno użytkownicy darmowi, jak i premium musieli kupować indywidualne tytuły audiobooków na platformie. Nawet jeśli ktoś miał już opcję Premium, były one dodatkowo płatne.

fot. Depositphotos/Lord_Ghost

Spotify planuje teraz wprowadzenie darmowego „okresu próbnego” audiobooków jako dodatkową wartość dla swoich subskrybentów. Najprawdopodobniej jako płatni abonenci mamy mieć możliwość 20 godzin bezpłatnego słuchania audiobooków miesięcznie – pierwsze testy się już rozpoczęły.

Jak podaje The Verge, celem jest generowanie dodatkowych zysków. Spotify chce także konkurować z Audible od Amazona, który w 2022 roku kontrolował 63,4% rynku audiobooków z przychodami na poziomie około 1,8 miliarda dolarów.

Oczywiście na początku z tej opcji skorzystają tylko użytkownicy z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii. Na ten moment nie wiadomo jeszcze, kiedy ta funkcja dostępna będzie w Polsce.

Spotify ma kłopoty?

Spotify ostatnio nie notuje najlepszych wyników finansowych. Choć liczba użytkowników stale rośnie i w drugim kwartale 2023 zaliczyła imponujące 551 milionów (co stanowi trzykrotnie większy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku), nie przekłada się to na zyski. Wzrost przychodów za drugi kwartał 2023 roku był najniższy w historii firmy i wyniósł zaledwie 11%.

Fot Depositphotos Autor rclassenlayouts

Słuchaczom nie umyka fakt, że Spotify zaczyna kombinować i to… niekoniecznie w dobrą stronę. Do tej pory na przykład funkcja tekstów piosenek była dostępna dla wszystkich użytkowników, zarówno tych korzystających z darmowej, jak i płatnej wersji aplikacji. Teraz jednak Spotify zamierza przenieść tę opcję wyłącznie do wersji Premium.

Ostatnio informowaliśmy także, że firma zaczyna reklamować konopie indyjskie oraz była zamieszana w sytuacje, gdzie dochodziło do prania brudnych pieniędzy za pomocą systemu rozliczenia na platformie.

Oczywiście z niecierpliwością czekamy na to, co przyniosą kolejne informacje na temat zmian na platformie, choć nie ukrywam, że najbardziej zależy nam na najnowszych doniesieniach dotyczących Spotify HiFi.

Źródło: The Verge, oprac. własne

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw