Laptop na stole wyświetlający stronę główną serwisu Netflix z dostępnymi filmami i serialami; obok laptopa doniczka z zieloną rośliną.
LINKI AFILIACYJNE

Netflix może robić w Polsce, co chce – narzekacie, a później i tak płacicie. I są na to twarde dane

2 minuty czytania
Komentarze

Współdzielenie kont, reklamy, słabej jakości produkcje – przewinień Netflixa tylko i wyłącznie z tego roku moglibyśmy wymieniać w nieskończoność. W związku z tym nie powinno nas dziwić, że konkurencja wyjątkowo łatwo rozprawia się z graczem ze Stanów Zjednoczonych… cóż, powyższe zdanie jest zaprzeczeniem faktów!

Netflix wciąż króluje w Polsce!

Netflix wciąż króluje w Polsce
Fot. Depositphotos autor bernardojbp

Niezależnie od tego, co pojawi się wśród nowości Netflix, jednego możemy być pewni – Polacy nie odwrócą się od popularnego serwisu streamingowego. Być może taka teza wydaje się szalona, jednak popierają ją suche liczby. W obliczu ostatnich afer z blokowaniem współdzielenia kont, tworzeniem planów z reklamami czy też „mierną” jakością nowych produkcji – w Polsce Netflix wciąż ma się bardzo dobrze.

Zgodnie z najnowszymi wynikam badań grupy Mediapanel opracowanymi przez portal Wirtualne Media w sierpniu tego roku stronę Netflixa odwiedziło 10,72 mln polskich internautów. Co więcej, każdy z nich spędził tam średnio 5 godzin, 42 minuty i 37 sekund. Taki wynik przekłada się na aż 55,75% udziału w ogólnym czasie korzystania z platform VOD w Polsce. W skrócie – większość Polaków płacących za usługi VOD, wybiera właśnie tę platformę. I to pomimo głośnych narzekań.

Bardzo daleko za plecami Netflixa, ponieważ z wynikiem wynoszącym 7,8% znajduje się Disney+. Trzecie miejsce przypadło HBO Max (6,8%), czwarte TVP VOD (5,32%), a pierwszą piątkę zamknął Player (5,26%). Z pozostałych ciekawych danych warto wyróżnić zasięg Netflixa. W sierpniu wyniósł on aż 36,29%. Dla porównania drugi Disney+ może pochwalić się „zaledwie” 12,49% zasięgu w branży VOD w Polsce.

fot. Wirtualne Media

Zobacz też: Co dalej z ofertą Viaplay? Audyt stawia firmę w niezręcznej sytuacji

Powyższa tabela może stać się jeszcze ciekawsza, gdy zestawimy ją z analogicznymi wynikami z lipca tego roku. Wówczas okaże się, że Netflix wzmocnił swoje liczby w dosłownie każdym możliwym segmencie. Na drugim końcu bieguna są natomiast takie platformy jak HBO Max, Amazon Prime Video oraz Polsat Box Go. Każda z nich zanotowała spadki w liczbie realnych użytkowników. Z danymi możecie zapoznać się w ramach poniższego zestawienia.

fot. Wirtualne Media

Źródło: Wirtualne Media, fot. Depositphotos autor Kamachi

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw