Netflix

Netflix znów kombinuje – będą zmiany dotyczące emisji reklam

3 minuty czytania
Komentarze

Ogromne zmiany na platformie Netflixie mają swoją kontynuację – najpopularniejszy na świecie serwis streamingowy zmieni swoją umowę dotyczącą partnerstwa z Microsoft w zakresie sprzedaży reklam. Ceny za spoty reklamowe mają być niższe.

Kolejne modyfikacje nie zachęcają użytkowników

fot depositphotos autor VitalikRadko

Niekończąca się restrukturyzacja Netflixa na razie nie prowadzi do pozytywnych skutków. Mimo że ceny w Polsce na ten moment nie poszły w górę, to niestety brak możliwości współdzielenia kont z osobami, które nie mieszkają z nami pod jednym dachem, sprawił, że za streaming sporo osób musi zapłacić więcej. Oprócz tego ostatnio dowiedzieliśmy się, że platforma wprowadza nowy regulamin w kolejnych krajach.

Chociaż niektórzy nadal cieszą się treściami z zakładki Nowości na Netflix, wiele użytkowników zdecydowało się zrezygnować z subskrypcji. Kolejne działania platformy z resztą nie zachęcają – mimo że dodawane są nowe funkcje, które mają ułatwić nam przeglądanie i wyszukiwanie treści, dochodzą do nas także informacje, że Netflix usunie plan podstawowy, a na nasze ekrany zawitają… reklamy.

Nastroje związane z niechęcią do Netflixa już z resztą widać – badania pokazują, że już kolejny miesiąc z rzędu Netflix przegrywa z darmowymi treściami, a widzowie są coraz mniej zainteresowani oglądaniem streamingu z logo „N”.

Netflix próbuje się ratować, wprowadzając zmiany dotyczące reklam

Portal The Wall Street Journal poinformował, że Netflix stara się zoptymalizować i zrestrukturyzować swoje formaty reklam, aby uzyskać maksymalny zwrot z przychodów. Amerykański dziennik zaznaczył także, że zarząd Netflixa jest sfrustrowany tym, że Microsoft nie sprzedał więcej reklam. Teraz w ramach modyfikacji umowy serwis streamingowy stara się teraz obniżyć ceny reklam i potencjalnie zmniejszyć uzgodnioną wcześniej gwarancję.

Niewykluczone też, że Netflix prowadzi wczesne rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami reklamowymi, sygnalizując potencjalną zmianę strategii w emisji spotów. Zapewniłoby to Netflixowi dostęp do szerszej gamy dostawców.

Pakiet z reklamami pojawił się w listopadzie ub.r. w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego właśnie planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). W USA kosztuje 7 dol., czyli około 28 zł.

Wirtualne Media

Jak informują Wirtualne Media, z nieoficjalnych informacji wynika, że pakiet może pojawić się w Polsce najwcześniej pod koniec 2023 roku.

Będziecie oglądali Netflixa z reklamami? Subskrypcja streamingu dla wielu pewnie będzie wtedy zupełnym bezsensem. W końcu po to płacimy za treści, żeby mieć do nich dostęp bez niepotrzebnych przerywników. Trochę jak przy abonamencie na streaming muzyki, chociaż my mamy pewne sposoby, aby uzyskać w Spotify premium za darmo.

Źródło: The Wall Street Journal, Reuters

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego

Motyw