Ogromne zmiany na platformie Netflixie mają swoją kontynuację – najpopularniejszy na świecie serwis streamingowy zmieni swoją umowę dotyczącą partnerstwa z Microsoft w zakresie sprzedaży reklam. Ceny za spoty reklamowe mają być niższe.
Kolejne modyfikacje nie zachęcają użytkowników
Niekończąca się restrukturyzacja Netflixa na razie nie prowadzi do pozytywnych skutków. Mimo że ceny w Polsce na ten moment nie poszły w górę, to niestety brak możliwości współdzielenia kont z osobami, które nie mieszkają z nami pod jednym dachem, sprawił, że za streaming sporo osób musi zapłacić więcej. Oprócz tego ostatnio dowiedzieliśmy się, że platforma wprowadza nowy regulamin w kolejnych krajach.
Chociaż niektórzy nadal cieszą się treściami z zakładki Nowości na Netflix, wiele użytkowników zdecydowało się zrezygnować z subskrypcji. Kolejne działania platformy z resztą nie zachęcają – mimo że dodawane są nowe funkcje, które mają ułatwić nam przeglądanie i wyszukiwanie treści, dochodzą do nas także informacje, że Netflix usunie plan podstawowy, a na nasze ekrany zawitają… reklamy.
Nastroje związane z niechęcią do Netflixa już z resztą widać – badania pokazują, że już kolejny miesiąc z rzędu Netflix przegrywa z darmowymi treściami, a widzowie są coraz mniej zainteresowani oglądaniem streamingu z logo „N”.
Netflix próbuje się ratować, wprowadzając zmiany dotyczące reklam
Portal The Wall Street Journal poinformował, że Netflix stara się zoptymalizować i zrestrukturyzować swoje formaty reklam, aby uzyskać maksymalny zwrot z przychodów. Amerykański dziennik zaznaczył także, że zarząd Netflixa jest sfrustrowany tym, że Microsoft nie sprzedał więcej reklam. Teraz w ramach modyfikacji umowy serwis streamingowy stara się teraz obniżyć ceny reklam i potencjalnie zmniejszyć uzgodnioną wcześniej gwarancję.
Niewykluczone też, że Netflix prowadzi wczesne rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami reklamowymi, sygnalizując potencjalną zmianę strategii w emisji spotów. Zapewniłoby to Netflixowi dostęp do szerszej gamy dostawców.
Pakiet z reklamami pojawił się w listopadzie ub.r. w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego właśnie planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). W USA kosztuje 7 dol., czyli około 28 zł.
Wirtualne Media
Jak informują Wirtualne Media, z nieoficjalnych informacji wynika, że pakiet może pojawić się w Polsce najwcześniej pod koniec 2023 roku.
Będziecie oglądali Netflixa z reklamami? Subskrypcja streamingu dla wielu pewnie będzie wtedy zupełnym bezsensem. W końcu po to płacimy za treści, żeby mieć do nich dostęp bez niepotrzebnych przerywników. Trochę jak przy abonamencie na streaming muzyki, chociaż my mamy pewne sposoby, aby uzyskać w Spotify premium za darmo.
Źródło: The Wall Street Journal, Reuters
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego