Biedronka stawia na Gen Z i influencerów. Powstała nowa, tania marka

4 minuty czytania
Komentarze

Im szybciej firmy zdadzą sobie sprawę, że pokolenie Z to już nie dzieci i nastolatkowie, tylko duża część społeczeństwa konsumentów, tym szybciej otworzą się na zyski pochodzące z portfeli „młodych”. Do tej grupy próbuje właśnie uderzyć Biedronka, reklamując swoją nową markę za pomocą treści tworzonych we współpracy z influencerami.

Gen Z – nowa era konsumenta

Pokolenie Z przestaje być jedynie grupą tych „dziwnie ubierających się nastolatków”, a staje się częścią pełnoprawnych konsumentów, która kształtuje rynek zakupowy. Jeśli młodzi publikują przeczytane książki na TikToku i stworzą z tego ogólnoświatowy trend wpisujący się w społeczność #BookToka, zyskuje i autor, i wydawnictwo, bo sprzedaż idzie w górę. Jeśli intensywnie promują oglądanie filmików z osobami, które odgrywają postacie NPC, to ci twórcy zaczynają zarabiać ogromne pieniądze. Może być tak, że nie do końca wiecie nawet, o jakich trendach mówimy – wtedy polecam pooglądanie ich na popularnej chińskiej platformie społecznościowej. Nie musicie nawet mieć na niej konta, korzystając ze sposobu TikTok bez rejestracji. Warto być na bieżąco, bo podążanie za gustami pokolenia Z to już nie ciekawostka, a biznes, o czym przekonują się kolejne przedsiębiorstwa.

Marketing dla pokolenia Z

@biedronka

#BAITZ to jedyna taka akcja i jedyna taka przekąska! Zobaczcie, jak razem z @przemek.pro odkrywamy czym jest #BAITZ i jak żyć, aby działać na własnych zasadach🔥💯 Czy zastanawialiście się, od czego @przemek.pro zaczyna swój dzień? Od szybkich samochodów? Dobrej muzyki? A może od rogali i czekoladowych ciastek BAITZ? Jak to w ogóle zjeść… całe na raz, czy delektować się kawałek po kawałku…? Bez znaczenia, dopóki robisz to po swojemu. Hold up! Zaraz do przemek.pro dołączą @poka_sztuczke, @ivoadventures, @mainkatv,@michalkanarkiewicz, @kamelemona, @themarareki @natasza.baszczyj, którzy pokażą Wam kawałek swojego życia i to jak ONI szamią Baitzy w swoim stylu! #BAITZ to cała gama pysznych czekoladowych przekąsek – Crispy Ciasteczka, Cocoa Rogal oraz Wanilia Cookiez. To snacki, które wpasują się w twój styl i twoją codzienność tylko wtedy, gdy zdecydujesz się je zjeść po swojemu. #BAITZ #BaitzofUs #KawałekMojegoŻycia

♬ oryginalny dźwięk – Biedronka – Biedronka

Zwyczaje społeczno-zakupowe pokolenia Z, czy tego chcemy czy nie, będą coraz intensywniej oddziaływać na rynek na całym świecie. W produkty dla Gen Z wstrzelił się m.in. Friz, tworząc marketingowy majstersztyk, reklamując np. lody Ekipy (swoją drogą, inny artykuł Friza, pączki GenZie, sprzedawane były właśnie w Biedronce). Chociaż mogłoby wydawać się, że odbiorcami lodów czy pączków są głównie dzieci (sięgające do portfeli swoich rodziców), okazało się, że na ich punkcie oszaleli nie tylko kilkulatkowie, a właśnie także pokolenie Z. Kolejne przedsiębiorstwa idą w jego ślady i chcą trafić do młodszej grupy. A że Gen Z kupuje oczami, a ich autorytetem są influencerzy – strategia marketingowa jest do przewidzenia.

Baitz – nowy produkt Biedronki

Na rynek Biedronka wprowadza więc serię Baitz (prawdopodobnie od angielskiego słowa bite – gryźć lub kąsek), składającą się z przekąsek, które można zabrać ze sobą do szkoły, na uczelnię czy wycieczkę.

W asortymencie marki Baitz znajdą się:

  • czekosandwiche – chrupiące herbatniki przełożone kremowym nadzieniem z mlecznej czekolady (5,99 zł/szt.),
  • chrupiące ciasteczka z nadzieniem z orzechów laskowych (7,99 zł/szt.),
  • rogalik z nadzieniem kakaowym (1,99 zł/szt.),
  • wanilia cookiez – delikatne ciastka z kremem waniliowym i w powłoce z mlecznej czekolady (12,94 zł/szt.).

Nasza nowa marka Baitz jest skierowana do ludzi młodych, dynamicznych i nieszablonowych, którzy między jedną a drugą aktywnością, lubią coś szybko przekąsić. Energia i nowoczesność i nonszalancja – to cechy, na których opiera się nowa marka własna Biedronki – Baitz

– mówi Marta Kostek, menedżerka ds. rozwoju marki w sieci Biedronka.

Influencerzy reklamują Biedronkę

@natasza.baszczyj

Kocham robić pikniki z przyjaciółmi, więc BAITZ, dostępne w @Biedronka to teraz mój must have #biedronka #wspolpracareklamowa

♬ dźwięk oryginalny – Natasza Baszczyj

„Żyj po swojemu” to hasło, które przyświeca nowej kampanii marketingowej sieci Biedronka z udziałem znanych influencerów. Mają oni pokazać, jak wyglądają ich pasje, w międzyczasie przegryzając produkty Baitz.

Nowoczesny design nawiązuje do estetyki mediów społecznościowych – odważne kolory, dynamicznie przechodzące w kolejne, rozmazane fotografie nawiązujące do najpopularniejszych, wykorzystywanych filtrów do obróbki zdjęć. Bawimy się też logotypem – na każdym produkcie jest on unikalny i odmienny, tym samym podkreślając swobodę młodych ludzi i świadome łamanie konwencji w celu tworzenia własnego, niepowtarzalnego stylu. Sama nazwa Baitz to też puszczenie oka do naszych klientów, ponieważ może być ona interpretowana na wiele sposobów.

– informuje Patryk Hubala, starszy specjalista ds. marki w sieci Biedronka.

Wśród zaproszonych do kampanii 11 influencerów znaleźli się m.in. znana tiktokerka kameleMONA, która dzieli się ze obserwatorami pasją do szycia, malarz i fotograf Robert Mainka, iluzjonista Maciej Piskorz znany szerszej jako poka_sztuczke, szachista i przedsiębiorca Michał Kanarkiewicz, artystka ivoadventures czy kucharz i miłośnik kuchennych eksperymentów tworzący na TikToku pod nazwą themararek.

Najnowsza oferta Biedronki jest dostępna w sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka w Polsce.

Skoro interesuje cię TikTok, być może korzystasz też ze Snapchata? Jeśli tak, z pewnością przyda ci się nasz poradnik krok po kroku dotyczący tego, jak odzyskać dni na Snapie.

Źródło: Biedronka

Motyw