SwipeTo

SwipeTo od TVP nie przekonał młodych. Aplikację pobrała zaledwie garstka ludzi

2 minuty czytania
Komentarze

Serwis internetowy SwipeTo powoli rozwija swoją działalność. Patrząc na wyniki osiągane przez to medium na platformach społecznościowych i w sklepach z aplikacjami, jego popularność nie zachwyca. Z drugiej strony projekt TVP dla młodych ludzi może docierać do nich innymi ścieżkami.

Ilu użytkowników gromadzi SwipeTo?

swipeto strona główna

Serwis SwipeTo wystartował na początku października, oferując treści związane m.in. z kulturą, społeczeństwem i sportem. Choć za projektem stoi Telewizja Polska, to interfejs portalu i znajdujące się na nim treści są zdecydowanie odmienne od tego, z czym kojarzy się publiczny nadawca.

Bo nie interesuje nas, po której jesteście stronie – po prawej, po lewej, po obu, czy po żadnej. Nie interesuje nas czy komentujecie, czy tylko czytacie komentarze. Nie interesuje nas czy jesteście z Warszawy, czy z Kutna. No ok, Kutno wygrywa, bo o stolicy mówią wszyscy. Interesuje nas tylko to, co ważne tu i teraz. Bo tu i teraz dzieje się tyle, że trzeba angażować się na 100% – tak promuje się serwis SwipeTo, a internauci zachodzą w głowę, czy TVP naprawdę stworzyło sensowny projekt pozbawiony propagandy, czy próbuje dotrzeć do młodych ludzi i mieć narzędzie, którym będzie wpływać na nich np. przed wyborami.

20 października portal wirtualnemedia.pl zwracał uwagę, że SwipeTo ma zaledwie 500 pobrań ze sklepu Google Play. Obecnie ta liczba wzrosła do ponad tysiąca pobrań. Czy to dużo? Z jednej strony zdecydowanie nie, bo np. aplikacja serwisu newonce, który również jest profilowany pod młodych ludzi, ma pobrań w tym samym sklepie ponad 100 tysięcy. Z drugiej strony nie brakuje też mediów, których aplikacje mają po kilkanaście tysięcy pobrań, choć są dostępne od dłuższego czasu, a w wielu przypadkach internetowe serwisy w ogóle aplikacji nie mają. Mobilne strony internetowe są na tyle dopracowane, że aplikacje nie są potrzebne użytkownikom, by korzystać z ulubionych portali.

Na koniec wyniki, które SwipeTo osiągnęło w social mediach po ponad dwóch tygodniach od startu:

  • Facebook: 336 polubień
  • Instagram: 776 obserwujących
  • TikTok: 39 obserwujących

źródło: wirtualnemedia.pl, własne

Motyw