Unreal Engine 5 wygląda obłędnie na nowych nagraniach. Grafikę można pomylić z rzeczywistością

2 minuty czytania
Komentarze

Silnik Unreal Engine posiada niesamowitą moc, co na własne oczy mogliśmy zobaczyć w przypadku całej masy gier wideo. Nie wszyscy wiedzą jednak, że jest to jednostka, którą równie często wykorzystuje się przy tworzeniu symulacji, filmów i efektów specjalnych. Przypomina nam o tym seria najnowszych materiałów opublikowanych przez Epic Games.

To jeszcze świat wirtualny czy już prawdziwy? Unreal Engine 5 zachwyca!

To jeszcze świat wirtualny czy już prawdziwy? Unreal Engine 5 zachwyca!

Historia Unreal Engine sięga lat 90. ubiegłego wieku. Na przestrzeni tak długiego okresu Epic Games, czyli twórca silnika wielokrotnie aktualizował wersje jednostki, a najaktualniejsza z nich, czyli „piątka” zdecydowanie wprowadziła wirtualną rozrywkę na nowy poziom. Firma z Karoliny Północnej właśnie zaprezentowała światu możliwości Unreal Engine 5, które krótko mówiąc… prezentują się genialnie!

Na nowych materiałach możemy zobaczyć, w jaki sposób przy pomocy silnika stworzono ultrarealistyczną reklamę dla klubu piłkarskiego Caledon Football Club. Połączenie nowinek technologicznych z prawdziwymi aktorami oraz pracą na prawdziwym planie filmowym w rezultacie oferuje nam wspaniały spot, który możecie zobaczyć poniżej.

Niemniej chyba jeszcze większe wrażenie może na nas zrobić hiperrealistyczny symulator wingsuitingu (swobodne skoki w specjalnym kostiumie). Na udostępnionym przez Unreal Engine materiale możemy zobaczyć, jak dzięki uprzedniemu zeskanowaniu otoczenia, nowa wersja silnika jest w stanie stworzyć wirtualną makietę Notch Peak w Utah. Połączenie gogli VR, kilku zewnętrznych efektów specjalnych oraz projektu przygotowanego przez Unreal Engine 5 daje nam symulator JUMP, który Epic Games reklamuje jako wspomniany wyżej „pierwszy na świecie hiperrealistyczny symulator wingsuitingu”.

Nie możemy zapominać, że silnik Unreal Engine 5 stosuje się także przy transmisjach na żywo. Nakładanie na prawdziwy obraz wirtualnych postaci, przedmiotów czy obiektów to zaledwie jeden z wielu sposobów wykorzystania piątej wersji jednostki od Epic Games w świecie streamingu. Przykładowe momenty, gdy silnik wzbogacił transmisje na żywo swoją mocą, możecie zobaczyć poniżej.

Źródło: Epic Games

Motyw