iPad niezmiennie króluje na rynku tabletów

2 minuty czytania
Komentarze

Jak się okazuje w pierwszym kwartale tego roku Apple dominuje w każdej kwestii jeśli chodzi o sprzedaż urządzeń elektronicznych. iPad nie miał konkurencji jeśli chodzi o ilość sprzedanych sztuk!

iPad idzie w ślady iPhone

ipad

Nie tak dawno temu pisaliśmy o kompletnym zdominowaniu rynku. iPhone 13 w zasadzie nie miał konkurencji jeśli chodzi o popularność telefonów w pierwszym kwartale tego roku. Tym bardziej nie powinno dziwić, że większy brat iPhone także radzi sobie świetnie. Tym bardziej że nowa generacja tabletów Apple wyposażona jest w topowe komponenty.

iPad w liczbach

Analityk z IDC Francisco Jeronimo, stwierdził, że Apple ze swoją ofertą iPadów wypełniło ponad 31% światowych dostaw tabletów od stycznia do marca. Na pierwszym miejscu uplasował się podstawowy iPad, który na rynku pojawił się we wrześniu. To najpopularniejszy tablet na świecie i najlepiej sprzedający się iPad Apple. Nic dziwnego, bo stosunek jakości do ceny jest doskonałym dowodem na to, że urządzenie znalazło wielu fanów na całym globie. Na drugim miejscu uplasował się iPad Mini 2021, który jest doskonałym przykładem na to, że małe może być naprawdę potężne. Ten tablet ma wymiar przypominający zeszyt więc jest dobrą propozycją dla uczniów, albo biznesmenów, którzy potrzebują dobrego notatnika z kilkoma innymi możliwościami. Trzecie miejsce, ostatnie na podium zajął iPad Pro 2021, czyli urządzenie napędzane procesorem M1 znanym z MacBooków.

iPad narzędzie doskonałe?

Jakby spojrzeć na rynek profesjonalny to iPad wydaje się nie mieć konkurencji od dawna. Graficy korzystają głównie z rozwiązania proponowanego przez Apple, gdyż właśnie na ich system trafiają najlepsze aplikacje graficzne, a Apple Pencil jest prawdopodobnie najlepszym rysikiem do tabletów na rynku. Wydajność iPada Pro jest już owiana legendami, a niektórym tablet giganta z Cupertino w pełni zastępuje komputer. Apple postarało się także o stworzenie specjalnej wersji iOS dla swoich tabletów, po to, aby jeszcze bardziej uprzyjemnić korzystanie z urządzenia.

Jak stoją inne marki?

Na drugim miejscu znalazł się Samsung ze swoim Galaxy Tab 8, który jest narzędziem naprawdę dobrym, jeśli ktoś woli postawić na rozwiązanie z Androidem. Samsung zajął aż 21% rynku tabletów ze swoimi produktami. Tutaj warto także wspomnieć, Galaxy Tab A7 Lite oraz Galaxy Tab S7, sprzedają się wciąż dobrze, jednak nie wystarczająco, aby pojawić się w najlepszej światowej piątce. Trzecią pozycję w tym roku zajął Amazon, po walce z Lenovo. Producent tabletów Fire zajął 10% rynku.

Źródło: phonearena.com


Motyw