Koenigsegg Quark

Nowy typ silnika dla aut elektrycznych – napędzi on prawdziwe bestie

1 minuta czytania
Komentarze

Szwedzki producent samochodów Koenigsegg ujawnił niedawno informacje na temat swojego najnowszego i najbardziej znaczącego wynalazku. Oto Quark: kompaktowy i lekki silnik elektryczny, który waży zaledwie 30 kilogramów. Mimo to ta jednostka napędowa generuje maksymalną moc 335 KM, a moment obrotowy to 602 NM. Parametry te są jednak dostępne przez 20 sekund. Po tym czasie moc spada do 134 KM, a moment obrotowy do 250 NM. Natomiast w nadchodzącym czteromiejscowym samochodzie Gemera hyper GT znajdziemy aż trzy takie silniki i potężną jednostkę spalinową. To oznacza, że zapowiada się prawdziwa bestia.

Koenigsegg Quark

Koenigsegg Quark

Producent opisuje swój nowy silnik w następujący sposób:

Quark jest wyjątkowy ze względu na swoją wysoką wydajność w połączeniu z wiodącą w klasie matrycą momentu obrotowego w stosunku do mocy i liczby obrotów do masy. Oznacza to, że w przypadku zastosowania Quarka w takich pojazdach jak morskie, lotnicze lub VTOL, nie ma potrzeby stosowania przekładni step-down, zamiast tego można uzyskać napęd bezpośredni, ponieważ obroty silnika są od samego początku właściwe.

Zobacz też: Pokemon Legends: Arceus jest świetnie, ale nie tego gracze się spodziewali

Quark to elektryczny zespół napędowy Raxial Flux, który łączy w sobie zalety silnika elektrycznego o strumieniu promieniowym. Producent bez wchodzenia w szczegóły techniczne skupia się na tym, że połączenie to oferuje optymalną równowagę mocy i momentu obrotowego. Dzięki kompaktowym wymiarom i wysokiemu momentowi obrotowemu Quark nie wymaga skomplikowanej skrzyni biegów, aby okiełznać moc wyjściową, co pomaga zaoszczędzić na stratach napędu i wadze. 

Źródło: SlashGear

Motyw