InPost rusza na podbój Francji

InPost zamierza przejąć francuskiego giganta przesyłek e-commerce

2 minuty czytania
Komentarze

InPost rusza na podbój Francji. Firma zamierza przejąć 100 procent udziałów drugiego co do wielkości dostawcę e-commerce, czyli Mondial Relay,  za kwotę 565 milionów euro, czyli 2,6 miliarda złotych. Francuska firma dysponuje ponad 15 800 punktami odbioru, z czego ponad 11 tysięcy znajduje się we Francji. To daje możliwość dość prostej adaptacji ich na Paczkomaty, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że niedawno ruszyła ich nowa fabryka. 

InPost rusza na podbój Francji

InPost rusza na podbój Francji

Co stoi za planami InPostu? Najlepiej wyjaśni to sam założyciel firmy, czyli Rafał Brzoska:

Planowana akwizycja Mondial Relay we Francji to realizacja strategii zapowiedzianej podczas IPO na EURONEXT Amsterdam i jedna z największych zagranicznych inwestycji polskiej firmy w historii. Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem rozwoju InPost, a Mondial Relay zapewni nam obecność na jednym z największych rynków e-commerce w Europie. To skokowe przyspieszenie naszego wzrostu i zwiększenie wartości spółki. Zamknęliśmy znakomity dla InPost rok 2020, w którym dostarczyliśmy 310 milionów przesyłek i zwiększyliśmy sieć Paczkomatów® o prawie 50%. Ten niesamowity wzrost operacyjny przełożył się na bardzo dobre wyniki finansowe. W 2020 roku podwoiliśmy nasze przychody, zwiększyliśmy EBITDA o 184% i poprawiliśmy konwersję przepływów pieniężnych do 38%. Taka dynamika utrzymuje się w 2021 roku, a wolumeny paczek w pierwszych dwóch miesiącach roku wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Przed nami perspektywa długoterminowego wzrostu – jesteśmy pionierem rozwiązań ostatniej mili dla e-commerce.

Zobacz też: OLX wprowadza progi zadowolenia ze sprzedawców – zakupy będą bezpieczne?

Warto dodać, że firma ta nie działa tylko we Francji, ale także w Krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym to przejęcie otworzy InPost na wiele państw  w Europie Zachodniej. Przy okazji InPost podkreśla, że nie zamierza zmniejszyć nacisku na rozwój sieci Paczkomatów w Polsce. 

Źródło: InPost

Motyw