Snapchat rośnie w siłę. I to mimo tego, że pandemia koronawirusa okazała się ciężką sytuacją dla przemysłu reklamowego. Firma odnotowała znaczący wzrost zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i przychodów. Baza osób, korzystających ze Snapchata wzrosła w ostatnim kwartale aż o 9 milionów. Jeśli zaś chodzi o przychody, to te wzrosły do 454 milionów dolarów. Mamy więc do czynienia z istnym rozkwitem tej platformy.
Snapchat zyskuje popularność
Warto tu jednak dodać, że nowe wskaźniki dotyczące użytkowników były niewystarczające w stosunku do wcześniejszych szacunków firmy, które mówiły o 239 milionach. Dyrektor finansowy Snap Derek Andersen przypisał je nieprzewidywalnym wahaniom, które wynikają z pandemii. Przyznał przy tym, że wzrost na początku blokady bardzo szybko się rozpraszał. Mimo to firma była zadowolona z ogólnego poziomu tego parametru. Ponadto zwrócił uwagę na zwiększone zaangażowanie użytkowników.
Zobacz też: Fotel gamingowy od Logitech – piękna sztuka za niemałe pieniądze
Nadal obserwujemy rosnące zaangażowanie w pracę z naszą aplikacją. Liczba tworzonych codziennie Snapsów wzrosła w ciągu ostatniego roku w tempie dwukrotnie większym niż tempo naszego codziennego aktywnego wzrostu użytkowników. To czyni Snapchat jednym z najczęściej używanych aparatów na świecie. Jesteśmy szczególnie podekscytowani tym, że przyjęcie naszej platformy AR również przyspiesza, a liczba osób korzystających z obiektywów rośnie każdego dnia o 37% z roku na rok.
— powiedział Spiegel.
Przy okazji poruszył on także kwestie bezpieczeństwa marki:
Rosnące ukierunkowanie na bezpieczeństwo i prywatność marki w całej branży stawia nas na wyjątkowej pozycji siły. Wszystko dlatego, że inwestujemy w te obszary od początku naszej działalności. Sama podstawa zarówno naszych produktów konsumenckich, jak i działalności reklamowej, została zbudowana wokół naszego zaangażowania w ochronę prywatności naszej społeczności i zapewnienie bezpiecznego środowiska dla marek.
— Dodał.
Źródło: Engadget