Mercedes z Google Maps

Google Maps łączy siły z Mercedes-Benz. Powstaje „nawigacja nowej generacji”

3 minuty czytania
Komentarze

Nawigacja samochodowa to bardzo rozwinięta technologia, chociaż zaledwie kilka korporacji dominuje rynkiem. Jest to ściśle powiązane z aplikacjami zewnętrznymi, czyli Android Auto i Apple CarPlay, które z kolei są wyposażone w swoje własne nawigacje, takie jak Google Maps, Waze, Yanosik i wiele innych. Przez to wszystko fabryczne nawigacje w samochodach tracą zainteresowanie kupujących.

Producenci radzą sobie z tym na różne sposoby. Volvo i Renault odchodzi od swoich fabrycznych systemów operacyjnych na rzecz Androida Automotive, który ma wbudowaną nawigację Google fabrycznie. Suzuki często całkowicie rezygnuje ze sprzedaży samochodów z nawigacją, a BMW stara się do siebie przekonać rozszerzoną rzeczywistością. Mercedes natomiast ma kolejne plany. Tym razem na dość mocny sojusz z gigantem.

Współpraca z Google Maps, ale system w dalszym ciągu Mercedesa

mercedes z google maps

Mercedes-Benz zdaje sobie sprawę z wysokiej pozycji Google Maps na rynku nawigacji samochodowych i podejmuje współpracę z gigantem. Niemiecka korporacja w dalszym ciągu chce tworzyć swoją własną i markową nawigację, natomiast wszystkie dane geoprzestrzenne będą płynęły właśnie od Google.

Dlaczego nie Android Automotive? Mercedes chce, by ich systemy w dalszym ciągu były kojarzone z „wyjątkową marką” i „luksusowym charakterem”, a jedyne, czego im brakowało, to „zaufanych i wiarygodnych informacji Map Google”. Dlatego producent samochodów nieprędko odejdzie od swojego MB.OS, rozwijając go przy wsparciu innych platform.

Co więcej, firmy będą pogłębiać współpracę z wykorzystaniem rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji oraz danych i otwartej infrastruktury Google Cloud.

Do wzbogacania naszego systemu operacyjnego – oraz doświadczeń klientów Mercedes-Benz – zapraszamy tylko najlepszych partnerów. Google od wielu lat jest liderem w dziedzinie map i nawigacji. Nasze strategiczne partnerstwo pozwoli nam tworzyć wyjątkowe usługi, które zwiększą wygodę naszych klientów. Będą one głęboko zintegrowane z naszym charakterystycznym interfejsem użytkownika Mercedes-Benz i w pełni połączone z odpowiednimi funkcjami samochodu, takimi jak stan naładowania (akumulatora trakcyjnego).

Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz

Mercedes będzie pierwszą marką, która stworzy swój własny system nawigacyjny na podstawie danych Google Maps. Producent otrzyma takie funkcje jak podstawowe dane lokalizacyjne, informacje o korkach, automatyczne wyznaczanie najszybszych tras i inne.

Nasze partnerstwo z Mercedes-Benz wykorzysta zaawansowane technologie z platform Map Google, Cloud i YouTube, aby pomóc w tworzeniu nowych doświadczeń dla kierowców. Aby przyspieszyć wysiłki Mercedes-Benz na rzecz zrównoważonego rozwoju, zautomatyzowanej jazdy i doskonalenia wrażeń użytkownikom, nie tylko umożliwimy zaprojektowanie odpowiednio przystosowanego interfejsu nawigacyjnego, ale zaoferujemy też nasze możliwości w zakresie sztucznej inteligencji i danych.

Sundar Pichai,
dyrektor generalny Google i Alphabet.

Mercedes rozpoczyna współpracę od zaoferowania swoim klientom usługi „Szczegóły miejsca Google”, która ma pomóc znaleźć przydatne informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie. Dotyczy to między innymi godzin otwarcia, zdjęć, ocen oraz opinii na Google Maps. Usługa jest już dostępna (od 22 lutego) we wszystkich samochodach z najnowszą aktualizacją systemu MBUX.

Motyw