reklama santander aplikacja

Santander wprowadza zdalne podpisywanie dokumentów. Wiemy, jak to działa

3 minuty czytania
Komentarze

Santander Bank Polska chce wprowadzić pełną digitalizację procesu obiegu i podpisywania dokumentów elektronicznych w banku. Krokiem do osiągnięcia tego celu ma być wprowadzenie zdalnego podpisywania dokumentów. Ta nowość jest już dostępna dla klientów.

Zdalne podpisywanie dokumentów w Santander Bank Polska

Szybkie załatwianie formalności bankowych umożliwia SignHub. Santander Bank Polska wdrożył to rozwiązanie dla klientów korporacyjnych. Podpisywanie dokumentów ma być bardzo proste i bezpieczne, a w dodatku ekologiczne (w końcu nie trzeba marnować papieru).

Ekran smartfona z aplikacją bankową Santander witającą użytkownika imieniem Karol i pokazującą bilans konta, oraz dwa widoki interfejsu użytkownika aplikacji z różnymi funkcjami bankowości elektronicznej.
Fot. Santander / materiały prasowe

Bank zapewnia, że klienci nie muszą już przełączać się między różnymi aplikacjami i programami, wyszukiwać w zbiorze różnych dokumentów tych, które wciąż czekają na podpis oraz czekać na spotkanie z bankierem lub dostarczenie dokumentów przez kuriera. SignHub upraszcza cały proces.

Podpisywanie umów w SignHub to rozwiązanie, które przynosi klientom korporacyjnym Santander Bank Polska wiele korzyści. Jedną z nich jest znacząca oszczędność czasu. Dzięki SignHub podpisywanie dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym zajmuje dosłownie kilka minut. Opracowując nasze rozwiązania, które ułatwiają klientom prowadzenie biznesu, chcemy jednocześnie tworzyć je w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem dla środowiska. Tym bardziej cieszę się, że od teraz klienci korporacyjni będą mogli korzystać z SignHub, który powstał w zgodzie z ideą paperless.

Adriana Kluczek, liderka zespołu optymalizacji i digitalizacji procesów dla klientów korporacyjnych w Santander Bank Polska

Rozwiązanie umożliwia:

  • podpisywanie dokumentów przez kilku reprezentantów,
  • automatyczne weryfikowanie poprawności podpisów złożonych na dokumencie z poziomu platformy,
  • automatyczne szyfrowanie dokumentów,
  • zabezpieczenie dokumentu kwalifikowaną pieczęcią bankową.

Jak skorzystać ze zdalnego podpisywania dokumentów?

Reprezentanci firm mający dowolny certyfikat elektronicznego podpisu kwalifikowanego wydanego przez polskich dostawców usług zaufania mają możliwość podpisywania z bankiem dokumentów na platformie SignHub w procesie zainicjowanym przez bank. Jeżeli klient nie posiada podpisu kwalifikowanego, lecz jest użytkownikiem bankowości elektronicznej Santander Internet, może nabyć certyfikat podpisu kwalifikowanego zdalnie z poziomu kafelka eUrząd. 

Najpierw klient dostaje powiadomienie mailowe o dokumencie oczekującym na podpis w SignHub. Powiadomienie to stanowi jednocześnie instrukcję logowania do dokumentu. Klient po zalogowaniu do dokumentu może go podpisać. Gdy podpis złożą wszystkie strony umowy, dokument jest automatycznie im przekazywany.

Rozwiązanie Asseco Data Systems zostało całkowicie zintegrowane z systemami banku. Dzięki temu cały proces składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego przebiega bardzo sprawnie, a użytkownik nie musi przełączać się między różnymi platformami. Niezwykle ważne było odpowiednie zabezpieczenie dokumentów klientów Santander Bank Polska. Do tego celu wykorzystano algorytmy szyfrujące i dodatkową formę uwierzytelnienia w postaci pieczęci bankowej.

Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju e-Biznesu, Asseco Data Systems

Jeśli ciekawi was, jak użytkownicy oceniają aplikację Santadner Bank Polska, zajrzyjcie do naszego tekstu o aplikacjach bankowych.

Źródło: Santander Bank Polska/informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Santander / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw