Ekran smartfona z aplikacją bankową Santander witającą użytkownika imieniem Karol i pokazującą bilans konta, oraz dwa widoki interfejsu użytkownika aplikacji z różnymi funkcjami bankowości elektronicznej.

Aplikacja mobilna Santander z szeregiem nowości. Jedna z nich dotyczy BLIK

2 minuty czytania
Komentarze

Santander Bank Polska wprowadza innowacyjne rozwiązania w swojej aplikacji mobilnej. Wśród nich wyróżniają się funkcje związane z systemem płatności BLIK, które mają ułatwić użytkownikom zarządzanie finansami.

Nowości w aplikacji mobilnej banku Santander

Nowości w aplikacji mobilnej banku Santander
fot. Wikimedia Commons/ Junius/ public domain

Jak informuje portal cashless.pl bank Santander wykorzysta infrastrukturę BLIK-a do wprowadzenia funkcji prośby o przelew w swojej aplikacji bankowej. Nowa opcja pozwala użytkownikom na wysłanie prośby o zwrot określonej kwoty pieniędzy do innych osób. Taki układ jest szczególnie przydatny, na przykład gdy jedna osoba płaci za inne podczas kolacji czy zakupów.

Cały proces opiera się na przelewach P2P (peer-to-peer), które umożliwiają przesyłanie pieniędzy na numer telefonu odbiorcy bez konieczności poznawania jego pełnego numeru rachunku bankowego. Jeśli druga osoba zaakceptuje prośbę, środki zostaną automatycznie przekazane z konta nadawcy. Oczywiście prośbę można również odrzucić lub zignorować.

Co ważne Santander pracuje również nad wprowadzeniem płatności odroczonych (BNPL – buy now, pay later). Aktualnie szczegóły tej usługi są jeszcze dopracowywane, a bank planuje udostępnić ją w przyszłym roku. Celem takiego zabiegu jest zapewnienie klientom dogodnych rozwiązań po zakończeniu bezodsetkowego okresu odroczenia. Na polskim rynku bankowym płatności odroczone są już oferowane przez takie jednostki jak Alior, Millennium i PKO BP.

Obecnie nie mogę jeszcze jednoznacznie potwierdzić, jaki będzie finalny kształt usługi, gdyż analizujemy różne opcje. W szczególności chcielibyśmy zaoferować klientom dogodne rozwiązania po zakończeniu bezodsetkowego okresu odroczenia. Usługę BNPL (buy now, pay later, czyli płatności odroczone) planujemy udostępnić w przyszłym roku.

Przemysław Dukiel, szef obszaru bankowości codziennej w Santanderze (via cashless.pl)
https://www.facebook.com/santanderbankpolska/posts/pfbid0mdyafdF96tYxxxuK7KqYx6LfrTh6n1x48DqeDwPrWMjhuSpArbgzEwiwdNqoNCwal

Zobacz też: Najlepsze promocje na elektronikę podczas Black Friday 2023 [LISTA AKTUALIZOWANA]

Z perspektywy technologicznej nowości, nad którymi pracuje Santander niekoniecznie są przełomowe, jednak na pewno przypadną do gustu klientom banku. Co więcej, jest to duży krok w kierunku zaspokajania potrzeb nowoczesnego konsumenta, który oczekuje szybkich, bezpiecznych i intuicyjnych rozwiązań w zarządzaniu swoimi finansami.

Skoro już przy bezpieczeństwie oraz technologiach jesteśmy – jeśli oba te tematy są ci bliskie na pewno zainteresujesz się naszym tekstem dotyczącym broni hipersonicznej.

Źródło: cashless.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw