Czerwony smartfon z otwartą aplikacją mobilną Banku Pekao na ekranie, pokazujący ekran logowania z opcjami "BLIK", "Przelew", "Skanuj i płać", "Więcej" oraz przyciskiem "Zaloguj się", na tle z logo Banku Pekao i hasłem "BIERZ ŻYCIE ZA ROGI".
LINKI AFILIACYJNE

Aplikacja Pekao z nową funkcją. Ma zwiększyć bezpieczeństwo klientów banku

3 minuty czytania
Komentarze

Cyberprzestępcy często podszywają się pod pracowników instytucji finansowych. Bank Pekao wdrożył mechanizm, który ma zapewnić klientom bezpieczeństwo. W aplikacji mobilnej można zweryfikować, czy rzekomy telefon od pracownika banku jest autentyczny.

Pekao wprowadza funkcję zwiększającą bezpieczeństwo

Młoda kobieta w okularach patrząca na smartfon trzymany w prawej ręce, obok grafika smartfonu z ekranami aplikacji, na tle z akcentami graficznymi i tekstem "Zwiększamy bezpieczeństwo i wygodę klientów".
Fot. Pekao/mat.prasowe

Na naszym portalu często opisujemy przykłady phishingu, czyli oszustw, w których przestępcy podszywają się pod znane marki i instytucje. Najczęściej rozsyłają oni na masową skalę SMS-y i maile, w których wzywają do podjęcia określonych działań. W rzeczywistości chcą wejść w posiadanie wrażliwych danych i pieniędzy swoich ofiar.

W przypadku oszustw bankowych zdarzają się także przypadki spoofingu. Oszuści dzwonią i podają się za pracowników banku, prowadząc rozmowę w taki sposób, by uzyskać od drugiej osoby prywatne informacje. Bank Pekao wprowadził funkcję, która ma chronić przed takimi sytuacjami.

Jak działa weryfikacja pracownika banku?

W aplikacji PeoPay oraz serwisie Pekao24 można zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika banku. Podczas rozmowy klient otrzymuje powiadomienie push z wizytówką, na której widać dane pracownika.

Zalogowany do bankowości internetowej lub mobilnej użytkownik może poprosić rozmówcę o podanie tych informacji, by sprawdzić, czy naprawdę dzwoni do niego ktoś z banku. Oprócz bezpieczeństwa nowa funkcja zwiększa także wygodę – pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wizytówki, by kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych.

Wiemy, że spoofing jest popularną metodą, jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao, wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay.

Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao.

Weryfikacja pracownika banku przez wiadomość SMS nie jest dostępna i nie ma w tym przypadku. Bank wykluczył takie narzędzie, bo nie zapewnia ono takiego poziomu bezpieczeństwa, jak powiadomienia w bankowości mobilnej. Nie jest w końcu tajemnicą, że oszuści potrafią podszywać się pod inne podmioty, wysyłając SMS-y, czasem zmieniając przy tym nazwę nadawcy na taką wprowadzającą w błąd.

W ostatnim czasie bank Pekao wprowadził w swoich aplikacjach nowości, takie jak możliwość otwarcia konta mieszkaniowego oraz opcje personalizacji w PeoPay Kids. O szczegółach przeczytacie w podlinkowanych tekstach.

Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: YouTube / Bank Pekao S.A.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw