Cyberprzestępcy często podszywają się pod pracowników instytucji finansowych. Bank Pekao wdrożył mechanizm, który ma zapewnić klientom bezpieczeństwo. W aplikacji mobilnej można zweryfikować, czy rzekomy telefon od pracownika banku jest autentyczny.
Nowa funkcja bezpieczeństwa od Pekao. Spis treści
Pekao wprowadza funkcję zwiększającą bezpieczeństwo
Na naszym portalu często opisujemy przykłady phishingu, czyli oszustw, w których przestępcy podszywają się pod znane marki i instytucje. Najczęściej rozsyłają oni na masową skalę SMS-y i maile, w których wzywają do podjęcia określonych działań. W rzeczywistości chcą wejść w posiadanie wrażliwych danych i pieniędzy swoich ofiar.
W przypadku oszustw bankowych zdarzają się także przypadki spoofingu. Oszuści dzwonią i podają się za pracowników banku, prowadząc rozmowę w taki sposób, by uzyskać od drugiej osoby prywatne informacje. Bank Pekao wprowadził funkcję, która ma chronić przed takimi sytuacjami.
Jak działa weryfikacja pracownika banku?
W aplikacji PeoPay oraz serwisie Pekao24 można zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika banku. Podczas rozmowy klient otrzymuje powiadomienie push z wizytówką, na której widać dane pracownika.
Zalogowany do bankowości internetowej lub mobilnej użytkownik może poprosić rozmówcę o podanie tych informacji, by sprawdzić, czy naprawdę dzwoni do niego ktoś z banku. Oprócz bezpieczeństwa nowa funkcja zwiększa także wygodę – pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wizytówki, by kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych.
Wiemy, że spoofing jest popularną metodą, jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao, wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay.
Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao.
Weryfikacja pracownika banku przez wiadomość SMS nie jest dostępna i nie ma w tym przypadku. Bank wykluczył takie narzędzie, bo nie zapewnia ono takiego poziomu bezpieczeństwa, jak powiadomienia w bankowości mobilnej. Nie jest w końcu tajemnicą, że oszuści potrafią podszywać się pod inne podmioty, wysyłając SMS-y, czasem zmieniając przy tym nazwę nadawcy na taką wprowadzającą w błąd.
W ostatnim czasie bank Pekao wprowadził w swoich aplikacjach nowości, takie jak możliwość otwarcia konta mieszkaniowego oraz opcje personalizacji w PeoPay Kids. O szczegółach przeczytacie w podlinkowanych tekstach.
Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: YouTube / Bank Pekao S.A.
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.