amazon zwroty przesyłek

Amazon znalazł sposób na ograniczenie zwrotów produktów. Kupujący będą zachwyceni

2 minuty czytania
Komentarze

Amazon najwyraźniej ma dość wysyłania paczek, które są później zwracane do magazynów. Nic w tym dziwnego. Korporacja praktykuje politykę darmowych zwrotów, których — w większości przypadków — użytkownik może dokonać do 30 dni po dokonaniu zakupu. Jak się okazuje, te dodatkowe koszty da się ograniczyć przez rozwiązanie, które spodoba się również konsumentom.

Amazon będzie oznaczać produkty, które są najczęściej zwracane przez klientów

Serwis The Information dotarł do pierwszych produktów, jakie Amazon oznaczył jako często zwracane przez kupujących. Ramka ma być widoczna zaraz pod opisem produktu, tak by konsument niemalże natychmiastowo zwrócił na nią uwagę. Jej obecność ma proste zadanie, sprawić, że użytkownik platformy przejrzy dokładniej opis produktu, oraz jego pochodzenie i specyfikację przed podjęciem ostatecznej decyzji. Ma to sens — w końcu to firmie bardziej zależy na ograniczeniu zwrotów, niż samym konsumentom.

Ograniczenie zwrotów przesyłek to nie tylko większa korzyść dla środowiska, ale również mniejsza liczba pracowników, potrzebna do obsługi tych procesów. Tutaj warto przypomnieć, że od listopada 2022 r. do marca 2023 r., korporacja potwierdziła zwolnienia (wykonane lub przyszłe) ok. 27 tys. pracowników, po ogromnej fali zatrudnień w latach 2020-2021. Firma szuka oszczędności na wiele sposobów, ograniczając zatrudnianie pracowników biurowych oraz spowalniając rozwój magazynów korporacji na całym świecie.

Nowe oznaczenia to wyzwanie dla sprzedawców

Mimo iż największym motywem korporacji Amazon jest redukcja kosztów, działania firmy będą miały też pozytywny skutek dla konsumentów. Piłka będzie teraz po stronie sprzedawców. Ci muszą zacząć wypuszczać na rynek dopracowane produkty. W przeciwnym wypadku, te zostaną oznaczone jako najczęściej zwracane, a ich sprzedaż zacznie naturalnie spadać.

Oznaczanie najczęściej zwracanych produktów będzie najpierw działać w Stanach Zjednoczonych. Niestety, poza setkami oryginalnych produktów, Amazon to również wylęgarnia tanich podróbek. Decyzjom zakupowym nie pomagają łatwe do zmanipulowania oceny gwiazdkowe, dlatego rzeczywiste dane na temat zwrotów z magazynów korporacji, mogą tu zminimalizować ryzyko niezadowalającej przesyłki.

zdjęcie główne: Pexels / Karolina Grabowska

Motyw