W sklepach Biedronka na etykietach pojawią się aż trzy ceny. Wyjaśniamy o co chodzi

2 minuty czytania
Komentarze

Chyba nawet największy eurosceptyk przyzna, że dyrektywa Omnibus jest czymś, za co należy pochwalić Unię Europejską – a przynajmniej ci, którzy myślą rozsądnie, a konieczność ostrzegania klientów przed naciąganymi promocjami nie miesza im w interesach. I chociaż ta kojarzy się głównie z elektromarketami i ich promocjami na czarny piątek, to okazuje się, że dostosowała się do niej także… Biedronka.

Dyrektywa Omnibus także w stacjonarnych sklepach Biedronka

Dyrektywa Omnibus
fot. simpson33

Trzeba także zauważyć, że w Biedronce dyrektywa Ominbus działa, tylko że jeszcze bardziej. Jak możemy przeczytać w komunikacie prasowym firmy:

Klienci Biedronki sięgający po produkty w ramach promocji znajdą teraz na etykietach cenowych aż… trzy ceny. Dzięki temu realnie przekonają się, ile pieniędzy pozostaje na co dzień w ich portfelach dzięki konsekwentnej polityce Biedronki opierającej się na oferowaniu im produktów najwyższej jakości możliwie najtaniej. W 2022 roku dzięki biedronkowym promocjom klienci sieci zaoszczędzili aż ponad 7,5 mld zł.

Jak to jednak wygląda w praktyce? Otóż te trzy ceny to:

  • Aktualna cena promocyjna.
  • Cena referencyjna, czyli najniższa cena danego produktu z ostatnich 30 dni.
  • Cena regularna tego produktu.
Dyrektywa Omnibus

Co to w praktyce oznacza? Otóż jeśli w ciągu miesiąca Biedronka zrobi dwie promocje, np. na masło, to zobaczymy cenę z poprzedniej promocji, aktualnej promocji, oraz standardową cenę za masło. W ten sposób sieć sklepów zamierza podkreślać, że domyślną ceną nie jest ta sprzed 30 dni, tylko taka znacznie wyższa. Dyrektywa Omnibus działa więc na korzyść sklepu tak długo, jak ten nie próbuje naciągać klientów.

Zobacz też: Dyrektywa Omnibus obnażyła prawdę o tym, jak nieraz wyglądają „promocje” w sklepach

Biedronka przy okazji podkreśla, że są pewne wyjątki od tej dyrektywy:

Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x”.

– Adam Słomkowski, starszy prawnik z Działu Prawnego sieci Biedronka.

Źródło: Biedronka, Twitter

Motyw