Kryzys energetyczny uderza w sklepy. Duża sieć wprowadza krótsze godziny otwarcia

2 minuty czytania
Komentarze

Kryzys energetyczny uderzy nas po kieszeniach z dużą mocą. W końcu po przekroczeniu limitu 2000 kWh cena jednej jednostki wzrośnie niemal dwukrotnie. I chociaż na pewno to mocno uderzy nas po kieszeni, to pamiętajmy, że mowa tu o stawkach dla klientów indywidualnych. W przypadku przedsiębiorstw będzie drożej, dużo drożej. Tak drogo, że może czekać nas fala ostrych cięć z ich strony. Pierwszą dużą firmą, która je ogłosiła, jest Netto.

Kryzys energetyczny – Netto z krótszymi godzinami otwarcia

Kryzys energetyczny netto

Sieć marketów Netto obejmuje około 650 placówek w całym kraju. Nie mówimy więc o jakimś maluszku, który sobie nie radzi w trudnych czasach, a lokalnym gigancie. Ten jednak jest zmuszony ciąć koszty. Wedle oficjalnego komunikatu kilkadziesiąt sklepów z sieci będzie otwartych o godzinę krócej, niż do tej pory. Zależnie od placówki i jej obłożenia mowa tu o późniejszym otwarciu lub wcześniejszym zamknięciu sklepu. 

Od listopada kilkadziesiąt sklepów Netto Polska pracować będzie krócej o godzinę. Wiąże się to z wcześniejszym zamknięciem, bądź z późniejszym otwarciem, w zależności od sklepu i dotyczy tych placówek, w których ruch w godzinach porannych bądź wieczornych jest mniejszy.

 – Patrycja Kamińska, PR manager w polskim oddziale sieci.

Zobacz też: Maksymalna cena prądu w 2023 roku mogła być jeszcze niższa. Odrzucono poprawki opozycji

Zmiana ta jest dość nieoczekiwana, ponieważ wejdzie w życie już od pierwszego listopada. Wszystko odbywa się więc bardzo ekspresowo – chociaż miejmy nadzieję, że to sklep długo zwlekał z opublikowaniem informacji, a nie konieczność szybkiego działania, która byłaby oznaką problemów w firmie. 

Jak na razie nie wiadomo, które placówki dokładnie zostaną objęte zmianą, ani jak długo sieć zamierza trzymać się nowych zasad. Pewne jest jednak to, że zostaną wybrane te sklepy, które mają niskie obłożenie klientami w godzinach porannych, oraz wieczornych. Warto tu dodać, że Netto jest jedną z tych, które już na początku wojny wycofały się ze współpracy z Rosją i tamtejszymi firmami.

Źródło: Buisness Insider, WiadomościHandlowe, fot. Alexas_Fotos z Pixabay

Motyw