Zły dzień dla klientów czterech popularnych w Polsce banków. Awaria aplikacji mobilnych PKO, ING, Alior Banku oraz Banku Millenium sprawia, że klienci nie mogą normalnie korzystać z usług, ani dostać się do swoich pieniędzy. Część podmiotów zaprzecza, jakoby miała jakąkolwiek awarię, inne – wprost ją potwierdzają.
Awaria aplikacji banku – coraz większy problem
Do naszej redakcji spływają kolejne informacje o problemach użytkowników aplikacji mobilnych kilku polskich banków. Problemy z logowaniem się trwają już od kilku godzin, a według danych serwisu Downdetector, zdaje się on stale pogarszać i zataczać coraz szersze kręgi.
Według statystyk największa liczba raportów dotyczy aplikacji mobilnych, ale część osób zgłasza także utrudnienia związane z samymi wypłatami pieniędzy z konta. Gdy spojrzymy na wykresy, sytuacja prezentuje się następująco:
Największe problemy zdaje się mieć Alior Bank, który w oficjalnym komunikacie przyznał już, że jest świadom trwającej awarii. Potwierdził tym samym, że prace nad jej usunięciem trwają.
Co ciekawe, PKO BP, u którego problem także jest obecny (w mniejszej skali, ale ta się stale powiększa), w komunikacji z użytkownikami twierdzi, że żadnej awarii po swojej stronie nie zaobserwował.
Podobnie jest w przypadku Banku Millenium.
Z kolei ING wydaje się mieć już sytuację pod kontrolą, a liczba raportów o błędach związanych z aplikacją mobilną regularnie spada.
Póki co nie wiemy, z czego wynikają problemy poszczególnych banków, ale zwykle wszelkiego rodzaju awarie nie trwają dłużej niż kilka godzin. W tym przypadku spodziewamy się podobnego scenariusza, a jeżeli jesteście klientem któregoś z wymienionych podmiotów i koniecznie musicie dostać się na konto poprzez aplikację, z testów naszej redakcji wynika, że kilkukrotna próba logowania zwykle przynosi odpowiednie skutki.
Przeczytaj także: Kanał Sportowy ma powody za zadowolenia. Aplikacja z VOD święci tryumfy
Przeczytaj także: Jak przygotować się na blackout? Wystarczy zaledwie 230 złotych