Orange zapłaci 9 milionów kary, operator będzie żałował swojej decyzji

Adrian Celej Telekomunikacja 2018-11-13

Orange po raz kolejny zostało ukarane. Tym razem mówimy o bardzo dużej, bo wynoszącej aż 9,1 miliona złotych grzywnie za z pozoru błahy błąd.

Brak zgód marketingowych

Jakiś czas temu pewien abonent Orange złożył skargę na operatora, zarzucał mu wysyłanie informacji marketingowych bez wyrażonej zgody. Sprawą zajął się Urząd Komunikacji Elektronicznej. Ustalono, że operator wysłał 1 763 334 wiadomości zachęcających do zakupu pakietu 500 MB za 5 zł na 30 dni oraz 2 056 851 wiadomości o treści:

Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl

Nic mi nie wiadomo na temat wysyłania tych samych wiadomości wielokrotnie do tego samego klienta, prawdopodobnie jeden abonent mógł otrzymać tylko jedną wiadomość. Świadczy o tym fakt, że według UKE wiadomości trafiły do 3 820 185 numerów telefonów. Orange nie przedstawił dowodów na otrzymanie zgód od klientów na otrzymywanie informacji marketingowych.

Zobacz też: Koniec subskrypcji SMS Premium w Orange!

Ogromna kara

Orange za swoje działania musi zapłacić 9,1 miliona złotych. UKE wyznaczając karę wzięło pod uwagę, że operator próbował dotrzeć do odbiorców wiadomości i udostępnił im bezpłatne paczki danych. Decyzja nie jest prawomocna, Orange może się jeszcze od niej odwołać. Standardowo w takiej sytuacji pozostaje jedno pytanie – kto za to zapłaci? Warto pamiętać, że Orange niedawno został zmuszony do zapłaty około 150 milionów euro kary.

Źródło: UKE






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x