OnePlus odsłania karty. Wiemy, jakie premiery szykuje producent

8 minut czytania
Komentarze

OnePlus oficjalnie zaprezentuje w połowie lipca w Mediolanie szereg nowych urządzeń. Premierę we Włoszech będą miały cztery produkty: OnePlus Nord 4, OnePlus Pad 2, OnePlus Buds 3 Pro i OnePlus Watch 2R. OnePlus zamierza je pokazać w stylu typowym dla producentów urządzeń marki premium.

Firma określania na początku jako „zabójca flagowców” zmieniła strategię i pozycjonuje się na rynku jako konkurent największych graczy. O planach firmy w rozmowie z Android.com.pl opowiada Bingo Liu, CEO OnePlus Europe.

Zmieniamy się, ponieważ zmieniła się też definicja „great technology experience”Bingo Liu, CEO OnePlus Europe, którego zapytaliśmy o najnowsze urządzenia i plany firmy na kolejne lata.

Bingo Liu, CEO OnePlus Europe, dla Android.com.pl

W jaki sposób nowe produkty będą się wpisywały w ekosystem marki OnePlus?

Obecnie nasz ekosystem bazuje na czterech kategoriach produktów: smartfonach (w tym składany OnePlus Open), urządzeniach ubieralnych (wearables) – takich jak smartwatche, tabletach, a także urządzeniach audio – takich jak słuchawki douszne. Teraz dodajemy cztery nowe produkty, które pojawią się na rynku 16 lipca, poszerzając tym samym nasze portfolio produktowe w tych kategoriach.

Po czerwcowej premierze smartfona OnePlus Nord CE4 Lite wprowadzamy na rynek wyższej klasy urządzenie z serii OnePlus Nord, czyli OnePlus Nord 4. To pierwszy smartfon z metalową obudową w erze 5G. Nie możemy się doczekać, żeby go zaprezentować i zobaczyć reakcję naszej społeczności.

OnePlus Pad 2 jest następcą naszego pierwszego tabletu, OnePlus Pad, który wprowadziliśmy na rynek w zeszłym roku. Był to bardzo udany produkt – tablet został całkowicie wyprzedany w okresie przedsprzedaży, a sama sprzedaż była dwukrotnie wyższa, niż oczekiwaliśmy. OnePlus Pad 2 to jego ulepszona wersja.

Wprowadzamy również na rynek słuchawki OnePlus Nord Buds 3 Pro – przystępne cenowo urządzenie zapewniające doskonałe wrażenia dźwiękowe. Wreszcie, premierę ma również nowy smartwatch – OnePlus Watch 2R, czyli lekki smartwatch z systemem Wear OS.

Firma OnePlus przeszła swego rodzaju transformację – z firmy wypuszczającej na rynek jeden telefon rocznie do firmy oferującej wiele produktów w różnych przedziałach cenowych. Co ta zmiana oznacza dla przyszłości firmy?

Na początku 2023 r. ogłosiliśmy strategię dotyczącą naszego ekosystemu, która zakłada budowanie szerokiego portfolio wysokiej jakości produktów, obejmującego urządzenia ubieralne (wearables), urządzenia audio, tablety oraz smartfony – jako najważniejszy punkt oferty. Od tamtej pory nasz kalendarz premier był niezwykle napięty. Wprowadziliśmy na rynek wiele produktów we wszystkich tych kategoriach. Weszliśmy na rynek urządzeń składanych z modelem OnePlus Open, na rynek tabletów z OnePlus Pad, a także wypuściliśmy nasz pierwszy od trzech lat smartwatch – OnePlus Watch 2.

Zależy nam na zbudowaniu solidnej marki premium w Europie poprzez rozwijanie naszego ekosystemu, dlatego też wprowadzamy na rynek tak wiele produktów i organizujemy nasze globalne wydarzenie premierowe właśnie tutaj. Jest to istotne, ponieważ nasza strategia biznesowa ewoluowała od zabójcy flagowców do producenta ekosystemu klasy premium. Zmieniamy się, ponieważ zmieniła się też definicja „great technology experience”.

10 lat temu „wspaniałe doświadczenie technologiczne” w dużej mierze oparte było na doświadczeniach związanych z użytkowaniem smartfonów. Tymczasem w 2024 roku to stwierdzenie nie ogranicza się już tylko do telefonu, ale dotyczy całego ekosystemu urządzeń, które współpracują ze sobą płynnie i łączą się z otaczającym światem.

Jakie wyzwania stanęły przed marką OnePlus podczas tej transformacji?

Tworzenie technologii wymaga czasu, zasobów i cierpliwości. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu w tworzeniu udanych smartfonów zastosowaliśmy tę samą filozofię „Never Settle” do budowania ekosystemu wysokiej jakości urządzeń oferujących wyjątkowe wrażenia OnePlus Fast & Smooth. Odnieśliśmy już duży sukces dzięki naszym produktom ekosystemowym. Na przykład nasz pierwszy tablet – OnePlus Pad, który wprowadziliśmy na rynek w zeszłym roku, został całkowicie wyprzedany w okresie przedsprzedaży, a sprzedaż była dwukrotnie wyższa, niż oczekiwaliśmy. W tym roku wprowadziliśmy również na rynek nasz pierwszy flagowy smartwatch – OnePlus Watch 2. Wyprzedaliśmy go w ciągu zaledwie 18 godzin i był to nasz najlepiej sprzedający się produkt w ciągu ostatnich 2 lat.

Mamy dostęp do ogromnych zasobów badawczo–rozwojowych OPPO, a nasze silne portfolio produktów jest po części wyrazem tego partnerstwa. Obie marki miały okazję poznać nowe rozwiązania technologiczne i innowacje oraz uczyć się od siebie nawzajem. Co najważniejsze jako niezależna marka podwójna (dual–brand), mamy możliwość elastycznego podejścia do tworzonych przez nas urządzeń.

Doskonałym tego przykładem jest OnePlus Open. Wiele nauczyliśmy się z doświadczenia OPPO w tworzeniu składanych urządzeń, ale opracowaliśmy własne, które spełnia potrzeby użytkowników OnePlus, uzupełniając je o naszą wiedzę w zakresie szybkiego i płynnego działania, nieobciążającej konstrukcji i najwyższej wydajności sprzętu. OnePlus Open przerósł wszelkie oczekiwania i został wielokrotnie okrzyknięty najlepszym składanym smartfonem, dlatego mamy pewność, że to podejście działa.

W jaki sposób OnePlus równoważy innowacyjność i opłacalność w swoich liniach produktów?

W OnePlus dążymy do tego, żeby zapewniać użytkownikom najlepsze doświadczenia technologiczne. Dlatego też na naszą strategię biznesową i produktową duży wpływ ma nasza społeczność – chcemy spełniać jej potrzeby.

Członkowie naszej społeczności oczekują najnowszych i najlepszych technologii. My dostarczamy je za pośrednictwem naszej flagowej linii, jej najnowsza generacja to seria OnePlus 12. Są również osoby potrzebujące wyjątkowego wielozadaniowego urządzenia. Dlatego wprowadziliśmy na rynek nasz pierwszy składany smartfon – superpremium OnePlus Open. Mamy też w społeczności użytkowników, którzy chcą po prostu korzystać z wszechstronnego smartfona na co dzień. Dla nich przygotowaliśmy smartfony ze średniej półki z serii OnePlus Nord.

Jest to doskonała równowaga między innowacyjnością a opłacalnością stworzona w oparciu o potrzeby naszej grupy odbiorców.

Naszą filozofią w OnePlus jest nie tylko podążanie za trendem, aby być pierwszym w swojej kategorii. Wprowadzamy produkty tylko wtedy, gdy wiemy, że jesteśmy w stanie zaoferować najlepsze rozwiązania w ramach danej kategorii. Stosujemy naszą zasadę „Never Settle” przy rozwijaniu produktów i niezmiennie kładziemy nacisk na dostarczanie urządzeń najwyższej jakości.

Bingo Liu, CEO OnePlus Europe opowiada o nowych urządzeniach firmy OnePlus
Na zdjęciu Bingo Liu, CEO OnePlus Europe (Foto: materiały prasowe)

Nasza silna społeczność pozostaje naszą największą zaletą i to jej przypisujemy nasz sukces. Od samego początku pozostajemy wierni naszej filozofii „Never Settle”, kwestionując status quo branży, z sympatią i wsparciem naszej społeczności, która jest naszym najlepszym krytykiem, zwolennikiem i obserwatorem. Od momentu powstania marki, współtworzenie było istotnym elementem tego, w jaki sposób rozwijamy nasze produkty. Nasze fora pozwalają nam angażować naszych najbardziej lojalnych i zaangażowanych użytkowników do bezpośredniej współpracy z nami. Nasza społeczność znajduje się w centrum wszystkiego, co robimy i staramy się zaspokajać jej potrzeby. Poświęcamy czas na zrozumienie bolączek, opinii i wymagań członków naszej społeczności, słuchamy, jakich funkcji naprawdę szukają w produkcie.

W jaki sposób OnePlus planuje utrzymać jakość i innowacyjność przy tak szybkim rozwoju swojej oferty?

Tworzenie wysokiej jakości produktów zawsze było naszym priorytetem. Nieustannie wracamy do początków naszej marki, aby przypomnieć sobie o powodzie, dla którego została założona – stworzeniu smartfona klasy premium, który rzuca wyzwanie branży i stawia potrzeby użytkownika na pierwszym miejscu. Od tego czasu misja naszej marki „Never Settle” przyświeca nam w ciągłej pracy nad tworzeniem najlepszej możliwej technologii, ramię w ramię z naszą globalną społecznością.

Mamy również dostęp do ogromnych zasobów badawczo–rozwojowych OPPO i wiodących w branży technologii, co zapewnia nam przewagę na rynku. Wciąż jednak jesteśmy dwiema odrębnymi markami, dzięki czemu nasza strategia, tożsamość i działalność są od siebie niezależne. 

Jakie są główne priorytety OnePlus na następny rok w zakresie rozwoju produktów i strategii rynkowej?

Dążymy do zbudowania silnej marki premium w Europie poprzez rozwój naszego portfolio i ekosystemu, na które składają się smartfony, tablety, urządzenia ubieralne i sprzęt audio. W tych kategoriach mamy już solidną linię produktów. Pracujemy obecnie w dużej mierze nad rozszerzeniem tej oferty, aby poprawić codzienne doświadczenia naszej społeczności.

Zdjęcie otwierające: OnePlus / materiały prasowe

Motyw