Pociąg PKP Intercity na peronie, widoczne logo oraz fragment wnętrza przez okno.

PKP Intercity chwali się „cyfrową rewolucją” i aplikacją. Pasażerowie oceniają ją fatalnie

2 minuty czytania
Komentarze

PKP Intercity postanowiło podsumować 2023 rok. Firma pochwaliła się m.in. swoimi osiągnięciami w cyfrowych aspektach prowadzonej działalności. Spółka pominęła jednak pewne dane.

PKP Intercity chwali się aplikacją

PKP Intercity podsumowało 2023 rok. Firma przedstawiła statystyki dotyczące liczby podróżnych, zatrudnionych pracowników oraz modernizacji taboru. Spółka w przedstawionym komunikacie omówiła także cyfrową rewolucję.

Kraków Główny - przystanek PKP
Fot. Szymon Baliński/Android.com.pl

Przewoźnik podkreślił, że wprowadzona na początku stycznia 2023 roku aplikacja mobilna cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Odnotowano blisko 1,1 mln pobrań z Google Play i App Store, za pośrednictwem apki sprzedano ponad 2,7 mln biletów o wartości ponad 160 mln złotych.

Wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej, rozwój systemu sprzedaży czy otworzenie się na kolejnych partnerów oferujących zdalną sprzedaż biletów umożliwiło nam przede wszystkim ułatwienie dostępu do zakupu biletów. Pasażer ma wybór. Może dokonać zakupu biletu za pośrednictwem preferowanych aplikacji czy platform. Aktualnie 74% sprzedaży biletów dokonuje się za pośrednictwem kanałów online.

Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity

Przewoźnik pochwalił się liczbą pobrań aplikacji oraz tym, ile pieniędzy pomogła ona zarobić spółce, ale zapomniał wspomnieć tym, jak pasażerowie oceniają apkę. Sprawdziliśmy to – aktualne oceny to 2,3 w Google Play (3,18 tys. ocen) i 1,7 w App Store (1,3 tys. ocen).

To bardzo słabe wyniki. Użytkownicy narzekają na problemy z działaniem aplikacji, brak stabilności, brak możliwości korzystania w trybie offline oraz konieczność przesyłania biletów np. zewnętrznym komunikatorem lub odszukiwania ich w skrzynce e-mail.

Jedną z funkcji aplikacji, którą chwali się PKP Intercity w przedstawionym komunikacie, jest graficzna rezerwacja miejsc, ale użytkownicy wskazują, że to właśnie jej także dotyczą błędy. Miejmy nadzieję, że przewoźnik zwróci na to uwagę.

Źródło: PKP Intercity/informacja prasowa, opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: krzysztof12 / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw