Logo Temu na tle wyblurowanej strony Temu
LINKI AFILIACYJNE

Temu blisko WhatsAppa i TikToka. Popularność aplikacji w Polsce stale rośnie

2 minuty czytania
Komentarze

Opinie o Temu są wśród użytkowników coraz to bardziej pozytywne, pomimo iż Grupa Whaleco słynie ze sprzedaży tanich produktów z Azji. Widać to chociażby po kolejnych badaniach MediaPanel w listopadzie 2023 r., gdzie serwis uplasował się bardzo blisko takich gigantów jak WhatsApp czy TikTok. Nie przedłużając, spójrzmy na szczegóły.

Temu w czołówce najpopularniejszych grup medialnych w Polsce

Logo Temu, a w tle karty pamięci na stole
Fot. Samsung Memory / Unsplash

Poprzednie badanie MediaPanel z października 2023 r., jakie omawialiśmy w kontekście Temu, dotyczyło konkretnie platform e-commerce w Polsce. Tym razem jednak, ranking przygląda się wszystkim stronom internetowym odwiedzanym w naszym kraju, gdzie azjatycki sklep wypada równie imponująco. Badanie obejmuje nie tylko strony internetowe, ale też i aplikacje, jeżeli dany podmiot je udostępnia.

Grupa Whaleco (właściciel Temu) uplasowała się w zestawieniu najpopularniejszych grup medialnych na 15. miejscu, zgarniając w listopadzie 2023 r. ok. 13,1 mln realnych użytkowników. Warto zaznaczyć, że średni czas korzystania z Temu to 24 minuty. To sporo, mając na uwadze fakt, iż w minionym miesiącu, z sieci w Polsce korzystało łącznie 29,6 mln Polaków.

Fot. MediaPanel

Jak wynik sklepu z bibelotami wypada na tle konkurencji? Cóż, 14. i 13. lokatę okupują kolejno TikTok (13,7 mln RU) oraz WhatsApp (14,3 mln RU). Podium to z kolei Google (28,9 mln RU), Meta Platforms (25,5 mln RU) oraz Grupa Ringier Axel Springer Polska (21,1 mln RU).

Temu radzi sobie też świetnie jako strona internetowa

Warto też zwrócić uwagę na to, jak chiński sklep radzi sobie z konkurencją jako zwyczajna strona internetowa. Badanie MediaPanel wskazało tu na 14. lokatę z 9,9 mln realnych użytkowników i średnim czasem na poziomie 8 minut i 12 sekund. Za sklepem znalazło się TVN 24 z 9,8 mln RU, ale ze średnim czasem przekraczającym 24 minut. Jak to mówią, coś za coś.

Fot. MediaPanel

Czołówka z kolei również bez zaskoczeń. Na 1. miejscu mamy Google z 27,3 mln RU, 2. miejsce to Facebook z 20,4 mln RU, a podium zamyka YouTube – 19,6 mln RU. I tak to się żyje w polskim internecie. Niemniej jednak, wynik Temu imponuje, a rozwój z pewnością będziemy dalej bacznie obserwować.

Dziękujemy, że czytasz Android.com.pl. Jeżeli poświęcisz jeszcze kilka sekund i wypełnisz poniższą ankietę, będziemy zobowiązani!

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw