Logo Temu na tle wyblurowanej strony Temu

Temu przed Media Expert. W Polsce popularniejsze jest już tylko Allegro

2 minuty czytania
Komentarze

Dokładnie tak, nawet jeśli opinie o Temu wśród zaawansowanych użytkowników sieci są dość negatywne, platforma zajmuje już 2. miejsce na liście najpopularniejszych sklepów e-commerce w Polsce. Jest to niesamowity wynik z dwóch względów. Po pierwsze, monolit w postaci Allegro wydaje się nie do ruszenia. Po drugie, chiński sklep działa w Polsce dopiero od lipca 2023 r., niecałe pół roku!

Temu stało się jedną z naczelnych platform w polskiej sieci

Logo Temu, a w tle karty pamięci na stole
Fot. Samsung Memory / Unsplash

Wyniki badań Mediapanel dla czołowych platform e-commerce za październik 2023 r., udostępnionych przez Wirtualne Media są co najmniej zaskakujące. Temu zajęło 2. miejsce z ok. 10,8 mln realnych użytkowników, ustępując tylko Allegro z ok. 18,9 mln realnych użytkowników. Wbrew pozorom, to nie jest duża różnica, patrząc na to, iż aplikacja wystartowała dopiero w lipcu 2023 r.

Jak wyglądały dalsze pozycje? Spójrzmy na krótką listę. Badanie Mediapanel określało trzy statystyki. Liczbę realnych użytkowników, średni czas spędzony na platforme, a także zasięg, czyli stosunek liczby osób odwiedzających sklep w jego grupie docelowej, do całej grupy docelowej.

NAZWA PLATFORMYLICZBA REALNYCH UŻYTKOWNIKÓW (MLN)ŚREDNI CZAS SPĘDZONY NA PLATFORMIE (godziny, minuty)ZASIĘG (%)
Allegro18,91:5563,81
Temu10,80:2136,39
Media Expert10,40:0735,19
AliExpress8,70:4529,40
Empik7,80:0626,09
Amazon6,380:0621,49
Vinted6,302:1421,22
Shein6,10:4120,57
Allegro Lokalnie5,990:0820,18
Rossmann5,980:0620,15

Nie tylko Temu, czyli ważne wnioski z badania Mediapanel na październik 2023 r.

https://youtu.be/77gdZ61QbNM

Cichym zwycięzcą jest tutaj również Vinted, które najdłużej potrafi utrzymać zaangażowanie użytkowników, średnio 2 godziny 14 minut. Nic w tym dziwnego, w końcu oglądanie ubrań, a także ich wystawianie na platformie potrafi potrwać wieki. Co istotne, Temu jest już zdecydowanie popularniejszą platformą od AliExpress i Shein, stając się domyślnym kierunkiem po tanie zakupy z Azji.

Gdy względem września 2023 r. AliExpress straciło ok. 103 tys. realnych użytkowników, Amazon powoli pnie się w górę, zyskując aż ok. 314 tys. realnych użytkowników od września 2023 r. Choć Allegro dalej wydaje się niezagrożone, pozostałe sklepy e-commerce walczą zaciekle o serca klientów oraz ich zaangażowanie. Sukces Temu pokazuje, że wiele można jeszcze w Polsce zwojować.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw