Dokładnie tak, nawet jeśli opinie o Temu wśród zaawansowanych użytkowników sieci są dość negatywne, platforma zajmuje już 2. miejsce na liście najpopularniejszych sklepów e-commerce w Polsce. Jest to niesamowity wynik z dwóch względów. Po pierwsze, monolit w postaci Allegro wydaje się nie do ruszenia. Po drugie, chiński sklep działa w Polsce dopiero od lipca 2023 r., niecałe pół roku!
Temu stało się jedną z naczelnych platform w polskiej sieci
Wyniki badań Mediapanel dla czołowych platform e-commerce za październik 2023 r., udostępnionych przez Wirtualne Media są co najmniej zaskakujące. Temu zajęło 2. miejsce z ok. 10,8 mln realnych użytkowników, ustępując tylko Allegro z ok. 18,9 mln realnych użytkowników. Wbrew pozorom, to nie jest duża różnica, patrząc na to, iż aplikacja wystartowała dopiero w lipcu 2023 r.
Jak wyglądały dalsze pozycje? Spójrzmy na krótką listę. Badanie Mediapanel określało trzy statystyki. Liczbę realnych użytkowników, średni czas spędzony na platforme, a także zasięg, czyli stosunek liczby osób odwiedzających sklep w jego grupie docelowej, do całej grupy docelowej.
NAZWA PLATFORMY | LICZBA REALNYCH UŻYTKOWNIKÓW (MLN) | ŚREDNI CZAS SPĘDZONY NA PLATFORMIE (godziny, minuty) | ZASIĘG (%) |
Allegro | 18,9 | 1:55 | 63,81 |
Temu | 10,8 | 0:21 | 36,39 |
Media Expert | 10,4 | 0:07 | 35,19 |
AliExpress | 8,7 | 0:45 | 29,40 |
Empik | 7,8 | 0:06 | 26,09 |
Amazon | 6,38 | 0:06 | 21,49 |
Vinted | 6,30 | 2:14 | 21,22 |
Shein | 6,1 | 0:41 | 20,57 |
Allegro Lokalnie | 5,99 | 0:08 | 20,18 |
Rossmann | 5,98 | 0:06 | 20,15 |
Nie tylko Temu, czyli ważne wnioski z badania Mediapanel na październik 2023 r.
Cichym zwycięzcą jest tutaj również Vinted, które najdłużej potrafi utrzymać zaangażowanie użytkowników, średnio 2 godziny 14 minut. Nic w tym dziwnego, w końcu oglądanie ubrań, a także ich wystawianie na platformie potrafi potrwać wieki. Co istotne, Temu jest już zdecydowanie popularniejszą platformą od AliExpress i Shein, stając się domyślnym kierunkiem po tanie zakupy z Azji.
Gdy względem września 2023 r. AliExpress straciło ok. 103 tys. realnych użytkowników, Amazon powoli pnie się w górę, zyskując aż ok. 314 tys. realnych użytkowników od września 2023 r. Choć Allegro dalej wydaje się niezagrożone, pozostałe sklepy e-commerce walczą zaciekle o serca klientów oraz ich zaangażowanie. Sukces Temu pokazuje, że wiele można jeszcze w Polsce zwojować.
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.