Czarny smartfon z logo Spotify na ekranie, położony na laptopie obok białej myszki komputerowej.

Spotify Premium przebił magiczną barierę. Jest o wiele lepiej niż ktokolwiek się spodziewał

2 minuty czytania
Komentarze

Choć mogłoby się wydawać, że kilka ostatnich działań Spotify może zrazić do platformy użytkowników, okazuje się, że nic bardziej mylnego. Według wyników opublikowanych przez firmę miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła aż o 26% w ujęciu rok do roku. Obecnie Spotify ma 574 mln subskrybentów. Ogromne wrażenie robi także liczba użytkowników Spotify Premium, czyli tych, którzy decydują się opłacać comiesięczny abonament.

Spotify z miesiąca na miesiąc ma więcej użytkowników – Spis treści

Rekordowe wyniki Spotify

Spotify, jedna z największych na świecie platform streamingowych, opublikowała swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku. Firma przekroczyła prognozy zarówno w zakresie wzrostu liczby użytkowników, jak i subskrybentów, a także odnotowała wyższy dochód operacyjny.

Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym opublikowanym na stronie Spotify, firma odnotowała znaczący wzrost w kluczowych wskaźnikach. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła o 26% rok do roku, osiągając łącznie 574 miliony, co jest o 2 miliony więcej niż przewidywano. Jest to drugi co do wielkości przyrost netto w trzecim kwartale w historii firmy.

Również liczba subskrybentów Premium osiągnęła imponujące wyniki, zanotowano wzrost o 16% w skali roku, osiągając łącznie 226 milionów. Co więcej, liczba nowych abonentów netto wyniosła 6 milionów, co jest o 2 miliony więcej niż prognozowano. Chodzi tu oczywiście o płatną wersję platformy. Jeśli zastanawiacie się nad kupnem tego wariantu, najpierw sprawdźcie nasze propozycje na Spotify Premium za darmo.

Wyniki finansowe Spotify

Jeśli chodzi o aspekty finansowe, całkowite przychody firmy wzrosły o 11% rok do roku, osiągając 3,4 mld euro, co także przekroczyło prognozy. Marża brutto ukształtowała się na poziomie 26,4% – wynik również jest wyższy niż oczekiwano. Wskaźnik ten odzwierciedla poprawę trendów związanych z podcastami oraz wzrost aktywności w Marketplace.

Jednym z najważniejszych osiągnięć firmy w tym kwartale było osiągnięcie dochodu operacyjnego w wysokości 32 mln euro. Wynik ten był możliwy dzięki wyższej marży brutto oraz niższym niż oczekiwano kosztom personelu, powiązanym kosztom oraz wydatkom na marketing.

Na razie wciąż brak konkretnych informacji na temat Spotify HiFi (lub Spotify Supremium). Z niecierpliwością czekamy jednak na Spotify Wrapped 2023, które pojawi się lada moment.

Źródło: mp, newsroom Spotify

Motyw