elon musk

Subskrypcja na X. Elon Musk testuje nie jedną, a aż trzy wersje subskrypcji

3 minuty czytania
Komentarze

Właściciel X, Elon Musk, powiedział w zeszłym miesiącu, że platforma znana wcześniej jako Twitter prawdopodobnie wprowadzi opłatę abonamentową dla wszystkich swoich użytkowników. Oficjalnie ma być to „walka z botami”, ale bez wątpienia sieć społecznościowa szuka w ten sposób zysków.

X będzie w trzech wersjach subskrypcyjnych?

Najpierw był Twitter Blue, potem X Premium, a teraz czekają nas kolejne zmiany. W połowie września Musk powiedział, że platforma „przechodzi na niewielką miesięczną opłatę za korzystanie z systemu X”, sugerując, że tylko w ten sposób będzie w stanie skutecznie uporać się z „ogromną armią botów”.

Najważniejszym powodem, dla którego przechodzimy na niewielką miesięczną opłatę za korzystanie z systemu X, jest to, że jest to jedyny sposób, jaki przychodzi mi na myśl w walce z ogromnymi armiami botów

Elon Musk

Idąc tym tropem myślowym, wprowadzenie opłat za wszystkie konta spowodowałoby, że zakładanie fałszywych kont byłoby bardziej kosztowne dla operatorów botów, a kłopot związany z konfigurowaniem nowej metody płatności dla każdego z nich również pomógłby w walce z tą praktyką. Więc niewykluczone, że co prawda czeka nas zmiana, ale także X może stać się płatny dla wszystkich, a darmowa opcja nie będzie już dostępna.

I chociaż zdarza się, że Musk rzuca komentarze dosłownie o wszystkim, a jego słowa często nie mają pokrycia, tym razem testowanie trzech subskrypcji potwierdziła Linda Yaccarino.

Ile będzie kosztował X?

W Polsce ceny za abonament Premium dla osoby fizycznej kształtują się następująco – jest to obecnie 514,99 zł przy płatności rocznej oraz 49,00 zł przy płatności co miesiąc.

Według raportu Bloomberga obecna subskrypcja premium, która kosztuje 7,99 dolary, zostanie podzielona na trzy różne poziomy – Podstawowy, Standard i Plus. Plany cenowe dla trzech płatnych poziomów nie są obecnie znane.

Według innego źródła poziom subskrypcji, oprócz ceny, ma różnicować ilość reklam – Basic będzie wyświetlał zwykłą liczbę reklam, poziom Standard będzie wyświetlał o połowę mniej reklam, a najwyższy poziom Plus będzie pozbawiony banerów i spotów. Obecnie na poziomie Premium wyświetlana jest około połowa reklam wyświetlanych na poziomie bezpłatnym.

Walka z botami czy sposób na zysk?

Jak podaje BBC szacuje się, że X odnotuje przychody w wysokości 3 miliardów dolarów w 2023 r., w porównaniu z 4,4 miliarda dolarów w 2022 r., co jest kolejnym prawdopodobnym powodem wprowadzenia nowych poziomów X w systemie pay-to-play. Musk więc może tłumaczyć, że walczy z botami, ale wydaje się, że prawda jest jednak bardziej prozaiczna, a platforma szuka sposobów na uzyskanie wyższych przychodów.

Na ten moment firma X nie podała żadnych oficjalnych informacji na temat możliwych nowych poziomów subskrypcji, ale powyższy raport i inne przecieki sugerują, że być może niedługo będziemy musieli pożegnać się z darmową wersją dawnego Twittera.

Skoro interesuje Cię platforma społecznościowa X, być może korzystasz też ze Snapchata? Jeśli tak, z pewnością przyda ci się nasz poradnik krok po kroku dotyczący tego, jak odzyskać dni na Snapie.

Źródło: Bloomberg, oprac. własne

Motyw