Do tej pory, aby zawrzeć umowę albo zarejestrować kartę SIM w punkcie T-Mobile trzeba było pokazać tradycyjny dowód osobisty dla potwierdzenia swojej tożsamości. Co prawda podczas różnych działań związanych z obsługą klienta możliwe było korzystanie z aplikacji mObywatel, ale teraz w ogóle nie musimy zabierać już ze sobą „plastiku” – wystarczy mDowód.
Spis treści
Nowości w mObywatelu
Po najnowszej aktualizacji aplikacji mobilnej mObywatel ogromną zmianą jest wprowadzenie mDowodu – cyfrowego dokumentu tożsamości, który na terenie Polski jest traktowany równorzędnie z tradycyjnym dowodem osobistym. Kolejne zmiany, takie jak połączenie aplikacji z e-receptami i systemem punktów karnych, są planowane na następne tygodnie.
T-Mobile honoruje mDowód
Pierwsze punkty usługowe już reklamują możliwość korzystania z mDowodu do załatwiania różnych spraw administracyjnych. Taką informację podał ostatnio operator sieci komórkowej T-Mobile. Do tej pory co prawda można było korzystać z aplikacji mObywatel w sprawach takich jak serwis sprzętu, przyjęcie pisma (rezygnacji, reklamacji), obsługa płatności, włączenie lub wyłączenie blokad i usług dodatkowych, czy doładowanie konta w prepaid, jednak nie przy rejestrowaniu karty SIM lub podpisywaniu umowy.
Teraz ma się to zmienić – mDowód ma być traktowany jako oficjalny dokument tożsamości, więc z jego pomocą możemy zawrzeć umowę z operatorem. Konsultant wprowadzi do kontraktu dane dostępne w dokumencie mObywatel i potwierdzi ich zgodność na podstawie aplikacji. Rzecz jasna należy pamiętać, że osoba podpisująca umowę musi być przy tym obecna.
Dane osobowe w aplikacji mObywatel są pobrane z Rejestru Dowodów Osobistych oraz z rejestru PESEL, zatem są potwierdzonymi informacjami niezbędnymi do załatwienia wielu urzędowych czy administracyjnych spraw. Za pośrednictwem mObywatela w prosty sposób uregulujemy także podatki, ponieważ program jest zsynchronizowany z systemem szybkich płatności BLIK.
T-Mobile – co jeszcze słychać u operatora?
Ostatnio informowaliśmy, że operator sieci T-Mobile testuje innowacyjne rozwiązania dotyczące unijnego projektu identyfikatora cyfrowego. Dokument ma być cyfrowym odpowiednikiem dokumentów, dzięki którym ułatwione ma być podróżowanie i
Oprócz tego warto wspomnieć o ciekawej reklamie opublikowanej ostatnio przez Telekom, właściciela T-Mobile. Kampania dotyczyła deepfake i udostępniania wizerunku dzieci w sieci.
Źródło: T-Mobile
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.